Gå til innhold

Royal Canin dårlig til katt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Minya skrev:

Vigor&Sage er i så måte også et "overpriset drittmerke" fordi det ikke inneholder nok fiber og andre næringstoffer, samt inneholder mye "animalsk protein" og ikke bare "protein basert på rent kjøtt".

Det er mange som har hengt seg opp i at katter skal ha mye taurin, men dessverre har de ikke skjønt at katter skal ha taurin fra rent kjøtt og kjøttprodukter, ikke fra oppmalt bein og annet rask som har dårligere kvalitet, eller lite taurin.
I tillegg skal katter også ha plantefiber, ikke fra korn, men fra andre kilder, noe de får hvis de jakter selv fordi de ikke bare spiser muskelfibrene, men hele dyret, inkludert innvoller som gjerne inneholder plantefiber som byttedyrene spiser.

Det blir litt det samme som å slutte helt å spise karbohydrater. Det er ikke heldig i lengden for mennesker heller, vi *trenger* en viss andel naturlige sukkerarter i kosten.

Amen!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Khloe skrev:

Logisk nok, men fungerer ikke i praksis i dette tilfellet. Jeg skrev det ikke i første innlegg, men jeg hadde ingen  informasjon om tidligere fôr. Hun er fra kattehjem, og jeg adopterte dagen etter hun kom inn. 

Så startet igrunnen fra start, og måtte bare velge fôr jeg trodde fungerte. Ellers hadde jeg selvfølgelig blandet i overgangsperioden. 

Aaah, ok. Fikk inntrykk av at det var tomt for ene og nå skal vi spise det andre liksom :) 

Få noen forprøver på butikkene, og sett frem i forskjellige skåler. Da ser du fort hva som faller i smak :) 

Anonymkode: 42e43...53a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...