Gå til innhold

Bøker om hundeoppdragelse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal snart få min første valp og er i den forbindelse på jakt etter litt kunnskap. Jeg er på jakt etter en bok (evt nettside), som gir tips og triks om hundens første leveår, gjerne med beskrivelse av hvordan man lærer valpen basice ting som å tisse ute, sitte, innkalling etc. Må være basert på positive forsterkninger. Helst på norsk. Noen som har noen tips? :)

Anonymkode: 0ab8b...d48

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Din Hund og Din Hund Fortsetter av Sven Jærverud. Etologien der og hundens utvikling er stadig like aktuell i dag.

All innlæring av valp skal læres inn positivt. Det er først når hunden har passert sin psykiske modningsfase at man kan begynne å sette krav til hunden.

Endret av Troyamin
Glemte å legge inn link.
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker denne: https://www.adlibris.com/no/bok/hverdagslydighet-fra-valp-til-voksen-9788281402324?gclid=EAIaIQobChMIrqGK2JTl6AIVDZSyCh1zEAdVEAQYASABEgKGAvD_BwE

Siv Svendsen og Maria Brandel har og en fin en- litt basic og kanskje ikke rent positiv, men for familiehunder er den helt grei.

om du ønsker å konkurrere etterhvert anbefaler jeg Maria brandel sin fra valp til stjerne.

Anonymkode: 28c27...1ec

AnonymBruker
Skrevet

Turid Rugaas skriver mange fine bøker. Anbefaler "På talefot med hunden"

Anonymkode: d6645...f59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...