Gå til innhold

Hva betyr halevibrering?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nr 3 i andre rekke, der det står im crazy about you. Jeg har en katt som gjør sånn minst en gang om dagen. Har hatt mange kattet og ingen av de har gjort sånn før, men de gjør andre ting som å holde rundt halsen og vaske nesa mi og sånt da ❤ bare lurer på om den halevibreringen betyr det som står på bildet? Fikk han når han var 3 mnd og det var det første han gjorde når han kom hjem til meg og kom frem etter å ha gjemt seg en liten stund, da kom han frem med den halen og malte 😻 hadde aldri sett det før og syns det var veldig søtt, også har han fortsatt med det. 

FB_IMG_1586740559778.jpg

Anonymkode: 5998b...9fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Katten min gjør også det. Lest at det også betyr lykke, at pus er max glad. Pus begynte å gjøre det når hun kom meg i møte i huset eller når jeg satt på do og pus så at fanget mitt endelig liksom var ledig 😂

Visste ikke hva det betød før, for hun begynte å gjøre det i voksen alder. Så det er jo veldig koselig :)

Anonymkode: cf004...401

Skrevet

Halevibreringen betyr at katten er superinteressert i noe, som feks at den er kjempeglad for å se deg, at noe den ser på er veldig spennende.
Hvis det for det meste skjer når katten kommer deg i møte med halen rett opp/over ryggen, betyr det i praksis "Jeg er SÅÅ glad for å se deg!" Så pus prøver bare å si at han er veldig glad i deg. ❤️

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Minya skrev:

Halevibreringen betyr at katten er superinteressert i noe, som feks at den er kjempeglad for å se deg, at noe den ser på er veldig spennende.
Hvis det for det meste skjer når katten kommer deg i møte med halen rett opp/over ryggen, betyr det i praksis "Jeg er SÅÅ glad for å se deg!" Så pus prøver bare å si at han er veldig glad i deg. ❤️

Han gjør det oftest når jeg sitter på do, da pleier han å følge etter for å se på meg og da kommer den halen 😆 🥰

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Han gjør det oftest når jeg sitter på do, da pleier han å følge etter for å se på meg og da kommer den halen 😆 🥰

Da regner jeg med at han synes det er superspennende det du holder på med. :fnise:

Som jeg sa, katten ser noe som er veldig spennende når halen vibrerer. De mange katter gjør det gjerne når de sitter og smatter mot fugler i vinduet eller jakter på fluer inne, eller lignende. Det er nok en eller annen måte å holde spenningen i sjakk på, og i stedet for å bykse mot det som er spennende, så utløser de en vibrasjon i halen i stedet. Litt på samme måte som den smattingen, eller kvekkingen de får når de ser en fugl eller prøver å jakte på fluer. Det er et undertykt mjau som de prøver febrilsk å ikke slippe ut i tilfelle de skremmer bort byttet, ifølge enkelte forskninger på kattespråk.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Minya skrev:

Da regner jeg med at han synes det er superspennende det du holder på med. :fnise:

Som jeg sa, katten ser noe som er veldig spennende når halen vibrerer. De mange katter gjør det gjerne når de sitter og smatter mot fugler i vinduet eller jakter på fluer inne, eller lignende. Det er nok en eller annen måte å holde spenningen i sjakk på, og i stedet for å bykse mot det som er spennende, så utløser de en vibrasjon i halen i stedet. Litt på samme måte som den smattingen, eller kvekkingen de får når de ser en fugl eller prøver å jakte på fluer. Det er et undertykt mjau som de prøver febrilsk å ikke slippe ut i tilfelle de skremmer bort byttet, ifølge enkelte forskninger på kattespråk.

Ja han lager ofte de syke kvakkelydene også når han ser fugler i vunduet. Jeg har hørt at de gjør det for å "lokke" fuglene. De høres jo helt ut som kråker når de lager de lydene 😛 han lager kun de lydene til fugler og ikke f.eks leker han jakter på eller andre spennende bevegende ting. 

Men ja helt tydelig at han syns det et skikkelig spennende å se på meg bæsje 😄 jeg syns også det er litt intressant å se på han bæsje også egentlig siden han står på to bein og kniper igjen øynene, så jeg kan skjønne han 😅 han syns sikkert det er sykt rart å sitte på en slags stol å bæsje. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...