Gjest Gjest21 Skrevet 20. juni 2005 #1 Skrevet 20. juni 2005 Hei! Hjelpe meg, gruer meg. Skal ha min første g.u. i dag, hos min fastlege. Gruer meg så... om det gjør vondt, hva som gjøres osv..... Det er kl.2 i dag, så det begynner å nærme seg!! Noen som kan komme med trøsteord?! Klems
Nella Skrevet 20. juni 2005 #2 Skrevet 20. juni 2005 Se på denne linken her. Der står det endel hva som skjer og sånn. Det kommer til å gå kjempefint Gruet meg masse første gangen jeg også, klarte å slappe av og etterpå når jeg var ferdig så kunne jeg egentlig ikke skjønne hva jeg hadde gått rundt å gruet meg så mye for. Det gikk jo så greit og smertefritt. Lykke til!!
Henriette83 Skrevet 20. juni 2005 #3 Skrevet 20. juni 2005 Hei! Jeg har ikke opplevd undersøkelsen som vond, men litt ubehagelig kanskje. Du kommer og blir vist inn på et rom. Der skal du kle av deg på underlivet og legge deg på benken med beina opp i bøylene. Legen stikker et par fingre i skjeden din (de bruker glidekrem) og klemmer litt på magan din. Det trur jeg er for å sjekke at alt er det. Deretter stikker de inn et instrument som åpner livmorhalsen og bruker et par bomullspinner og skraper ut noen prøver. Dette kan være vondt, men det er viktig at du slapper av. Da blir undersøkelsen enklere og mer behagelig både for deg og legen. Etter undersøkelsen kan det hende du blør litt, så du får nok et truseinnlegg av legen, hvis ikke er det lurt å ta med selv. Det skal hele tiden være en sykesøster med, så du ikke er aleine med legen. Jeg bruker en mannlig lege, men de skal også være med om det er en kvinnelig lege. Bare husk å slapp av, og det er ingenting å bekymre deg for. Husk at dette er noe alle kvinner må gjennom Lykke til, dette går fint
Malama Skrevet 20. juni 2005 #4 Skrevet 20. juni 2005 Jeg har ALDRI hatt noen sykepleier tilstede, og jeg har både hatt mannlig og kvinnelig lege. Ikke ville jeg hatt noen tilskuer heller, om de hadde tilbudt det... men det er en annen sak. Vondt har det aldri vært, og farlig er det ikke. Slapp av, det ordner seg.
Gjest Gjest21 Skrevet 20. juni 2005 #5 Skrevet 20. juni 2005 Lite dumt spm kanskje, men det er vel vanlig for legene å se at jenter har barbert seg der nede? Jeg har også en ting som jeg ønsker legen skal undersøke, men jeg gruer meg for å spørre.... har i det siste hatt vondt når jeg kvitter meg med avføringen... gjør veldig vondt. SÅ jeg har lyst til å få undersøkt om det er en rift eller noe.. hvordan forklare dette til legen?!
Nella Skrevet 20. juni 2005 #6 Skrevet 20. juni 2005 Litt seint nå... Men leger bryr seg ikke med barbering. Er så vanlig i dag at det sier de ikke noe på. Ang det med avføringen så håper jeg du sa det som det var. Ikke noe å pakke inn det. Legen hører jo sånne ting flere ganger om dagen og er der for å hjelpe deg Gikk det greit med deg forresten?
Gjest Gjest21 Skrevet 22. juni 2005 #7 Skrevet 22. juni 2005 Hei igjen! Timen min hos legen gik kjempefint!!!Ahh, takk gud:) Skrekken for g.u. er ikke der lenger! Litt ubehagelig, men gikk kjempe fint! Fortalte legen også om mitt andre problem, og fikk navnet på ei salve+ stikkpiller jeg skulle bruke for det... Glemte at det varr resept på stikkpillene, så jeg har bare fått kjøpt salven. Tror du den er nok?Eller bør jeg spørre om resept for de stikkpillene?
Nella Skrevet 22. juni 2005 #8 Skrevet 22. juni 2005 Så bra det gikk fint Du kan jo bare prøve salva og se om det hjelper i første omgang. Ellers kontakter du legen din for resept på pillene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå