Gå til innhold

Hvor studere sykepleie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 😊 Jeg skal søke sykepleie nå til høsten, men klarer ikke å bestemme meg for hvor. Erfaringer?? 

Anonymkode: f5d28...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Studerer ikke sykepleien selv, men mange av vennene mine er fornøyd med å studere sykepleien i Førde og Bergen.

Anonymkode: 25d04...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Studerer ikke sykepleien selv, men mange av vennene mine er fornøyd med å studere sykepleien i Førde og Bergen.

Anonymkode: 25d04...e19

Enig! HVL Førde/Bergen/Stord/Haugesund har både teoretisk god og praksisnær undervisning.

Anonymkode: b2cf4...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle andre steder enn Oslo met

Anonymkode: 0030e...15c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle andre steder enn Oslo met

Anonymkode: 0030e...15c

? Kjenner ei som studerer der, hun er meget fornøyd!

Anonymkode: c5236...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fraråder deg ihvertfall å søke på VID Haraldsplass i Bergen. Jeg har hørt mange er fornøyde med HVL i Bergen. 

Anonymkode: 5b20f...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke søk VID i Bergen. Ekstremt uorganisert og dårlig kommunikasjon. Hadde jeg kunne valgt igjen, ville jeg styrt unna

Anonymkode: 7e4d4...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utland 😅

 

jeg synes at det er ikke viktig hvor studerer du.
viktig er hvor mye studerer du etter skoletimer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, David01 skrev:

Utland 😅

 

jeg synes at det er ikke viktig hvor studerer du.
viktig er hvor mye studerer du etter skoletimer

Er det NOE man skal være forsiktig med å studere i utlandet, så er det helsefaglige studier som krever autorisasjon før du kan utøve det i Norge! Da må du i så fall gjøre et skikkelig godt forarbeid slik at du ikke står der på bar bakke og med skjegget i postkassa den dagen du flytter hjem. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Ullvott skrev:

Er det NOE man skal være forsiktig med å studere i utlandet, så er det helsefaglige studier som krever autorisasjon før du kan utøve det i Norge! Da må du i så fall gjøre et skikkelig godt forarbeid slik at du ikke står der på bar bakke og med skjegget i postkassa den dagen du flytter hjem. 

Jeg kommer fra utland, jeg er innvandrer her som sykepleier.

men, jeg er enig med deg her, må bli forsiktig i hvilke land vil du studere.

jeg ventet 6 måneder for autorisasjon..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2020 den 9.31, AnonymBruker skrev:

Fraråder deg ihvertfall å søke på VID Haraldsplass i Bergen. Jeg har hørt mange er fornøyde med HVL i Bergen. 

Anonymkode: 5b20f...148

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke søk VID i Bergen. Ekstremt uorganisert og dårlig kommunikasjon. Hadde jeg kunne valgt igjen, ville jeg styrt unna

Anonymkode: 7e4d4...0cd

Jeg gikk på VID Bergen og er veldig fornøyd. Forstår at det har vært en del rot med sammenslåingen av flere skoler, men nå er vel de fleste startproblemene ryddet opp i? Skolen bygger jo ut, og man får praksis på et helt nytt sykehus, syns det er positivt. 

Anonymkode: 5618c...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med OsloMet. Veldig bra fagmiljø, treningspost og vi har praksisplasser på Ullevål, radium, og Rikshospitalet blant annet. 
 

Hørte rykter om dårlig studiemiljø før jeg startet, men vi har hatt en del klasseromsundervisning med 10-20 stk så føler jeg er blitt godt kjent med mange i klassen. 
 

 

Anonymkode: 11053...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...