Gå til innhold

30 DAGERS UTFORDRING - VI RYDDER OPP 465 TING!


Gjest DEN NAKNE GARTNER

Anbefalte innlegg

Gjest DEN NAKNE GARTNER

Vi har tidligere hatt denne utfordringen her inne. Nå skal jeg ta meg en ny runde og lurer på om noen har lyst å bli med. 

Reglene er enkle:

Rydd bort 1 gjenstand første dag. Andre dag rydder du bort 2 gjenstander. Tredje dag rydder du bort 3 gjenstander osv osv.  Dette gjør du i 30 dager. Etter 30 dager har du fjernet 465 eiendeler!!!!

Hver dag velger du riktig antall av det du vil kvitte deg med. Det kan være kulepenn, genser, vesker, sminke, papirer eller hva som helst. Så skriver du her i tråden om hva du holder på med og hvordan det går. Utfordre gjerne kjæresten, venner eller familiemedlemmer. Den som holder ut lengst har vunnet. Dersom du bare klarer feks en uke har du fortsatt vunnet - da har du nemlig fjernet og ryddet bort 29 gjenstander!!! Følger du opplegget har du kvittet deg med 465 ting!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette vil jeg være med på! I dag kastet jeg noen rømmebeger jeg har tatt vare på til bær. Jeg plukker ikke bær 😂

Anonymkode: cd9cb...f9f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være med, men har en tendens til å glemme å oppdatere. :P 

Har ryddet i matskapet og har kastet en pose med ting som har gått ut på dato....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å rydde bort 30 gjenstander siste dagen..., dette er jo dumt, egentlig. Man må jo spare binderssamlingen til siste dagen da. Er ikke så lett å finne 20-30 ting pr dag i ti dager om man begynner med en kulepenn, ett par sokker, tre t-skjorter...? 

Anonymkode: c30ee...596

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på, starter i morgen, men da tar jeg dag 1 og 2 i slengen. Er klar for å bli mer minimalistisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å rydde bort 30 gjenstander siste dagen..., dette er jo dumt, egentlig. Man må jo spare binderssamlingen til siste dagen da. Er ikke så lett å finne 20-30 ting pr dag i ti dager om man begynner med en kulepenn, ett par sokker, tre t-skjorter...? 

Anonymkode: c30ee...596

Opplegget er gjennomtenkt. Meningen er at man får tid til å lære seg å ta avgjøresler - lette avgjørelser og vanskelige avgjørelser. I tillegg så skal man virkelig lete og se hva man fahvktisk har, tenke gjennom hva man bruker, hva man er oppriktig glad i eller har nytte av, hva man fint kan klare å leve uten og hva som er helt teit at man eier. I tillegg så handler det om å være ærlig med seg selv. Man bestemmer selv om en binders er en ting eller om en pakke med 200 binders som man aldri har brukt er en ting. Meningen er at man er ærlig med seg selv og ser på eget forbruke og forhold til det vi er ansvarlig for at vi eier. Og ikke minst, man blir ikke med på en slik utfordring om man ikke har tenkt å gøre sitt beste. Forresten er det helt greit å ikke komme i mål, man har jo fortsastt kvittet seg med x antall eiendeler og vunnet uansett. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DEN NAKNE GARTNER

Et praktisk tips: Bruk noen kartonger eller bokser. Lag et enkelt system som fungerer for deg. Det kan foreksempel se sånn ut:

boxes

En for ting du skal selge, en for gi bort og en for ting du skal kaste. 

Endret av DEN NAKNE GARTNER
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å rydde bort 30 gjenstander siste dagen..., dette er jo dumt, egentlig. Man må jo spare binderssamlingen til siste dagen da. Er ikke så lett å finne 20-30 ting pr dag i ti dager om man begynner med en kulepenn, ett par sokker, tre t-skjorter...? 

Anonymkode: c30ee...596

Mange synes denne utfordringen er lettest i omvendt rekkefølge. Første dagen er du skikkelig motivert, og det er lett å finne 30. Andre dagen dabber det litt av, så da kan du finne 29 etc. 

Så forsøk den baklengs. :)  Det spiller jo absolutt ingen rolle. Du kan jo kvitte deg med snittet også - 15 ting per dag.
 

I dag har jeg kvittet meg med 2 bøker (solgte dem på Bookis). Jeg kjøpte en kasse med 75(!) brukte bøker når det ble klart at vi stengte ned Norge. Selger etterhvert som vi leser oss gjennom. Kan jo ikke ha 75 ekstra bøker. 😂

Anonymkode: 4c39f...b31

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kasta en stor plastboks jeg har spart til.. gud vet hva, nå er den i plastsekken til gjenvinning .

 

Lora. 

Anonymkode: 34bf7...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 og 2: samla 7 pyntegjenstander som skal opp i bruktbutikken min igjen (rydda også bort påska, kasta to døde planter). Fornøyd med dagens innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med i starten i hvertfall! Har kvittet meg med mange ting allerede siden januar, så må se litt hva jeg kan kvitt meg med. 

Dag 1: «pyntekommode»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir jeg med også, men kan nok hende at jeg faller av underveis. :phaedra: Var med i en annen tråd og kastet masse! Fortsatte videre også, men glemte å oppdatere dessverre. I dag skal jeg legge ut noe på Finn, har en kjeller full av brukbare ting til "den dagen jeg plutselig får bruk for det". Må få gjort noe med det der. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2: 2 brettspill

Dag 3: 2 pynteting og et par votter

Dag 4: 4 lykter

Dag 5: 5 pannebånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg er med! 

Runde 3 for min del... :sjenert:

Dag1, runde3:

* 1 dårlig neglfil i søpla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Har gjennomført denne flere ganger før, kanskje jeg skal gjøre den i omvendt rekkefølge nå :nori:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag2, runde3.

* en flaske utgått linsevæske i søpla. 

* en hullete bukse til Fretex.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.4.2020 den 14.35, Ladyrainicorn skrev:

Jeg er med! Har gjennomført denne flere ganger før, kanskje jeg skal gjøre den i omvendt rekkefølge nå :nori:

Det var en god ide! Må jo være mye mer motiverende, og lettere!

Anonymkode: 96646...e88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag3, runde3

* to ødelagte elektronikkvarer kastet i el-søpla på jobb 

* 1 tertebrett som aldri har vært i bruk skal leveres til bruktbutikken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag4, Runde3:

* 1 ubrukt fonduesett til bruktbutikken. 

* 2 sett biffbestikk til bruktbutikken 

* 1 pose rester av stearinlys i søpla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag5, runde3 

* 3 ødelagte elektronikkvarer står klare for å bli kastet i rett kontainer på jobb

* 1 tom lighter i søpla

* 1 pose med "småsøppel" jeg plukket her og der i kjelleren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...