Gjest Anonym Bruker Skrevet 12. april 2020 #1 Skrevet 12. april 2020 (endret) Myndighetene oppfordrer om å vise omsorg og støtter for hevrandre i desse vanskelige tider . Har dere inntrykk av at folk flest har distansert seg ifra hverandre, eller at koronatiltakene heller har skapt større avstand ? Mange opplever å bli tilsnakket , det skaper dårleg stemning. Sosial isolasjon er ikkje alle som takler, og det skapes irritasjon , depresjon, samlivsbrudd etc. Endret 12. april 2020 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #2 Skrevet 12. april 2020 Opplever at mange flere har blitr selvoppnevnt politi som passer på alle andres business. Ellers er jeg selv blitt mer sosial i form av nettmøter med venner og bekjente fra fjern og nær. Det håper jeg å fortsette med etter korona også. Anonymkode: 01251...054 3
Gjest Forumhei Skrevet 12. april 2020 #3 Skrevet 12. april 2020 Ja, savner dere og setter pris på dere alle. Gleder meg til nærkontakt
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #5 Skrevet 12. april 2020 Jeg har knapt hatt kontakt med andre siden dette begynte, så ikke så mye grunnlag for endret forhold for min egen del. Men når man leser hva folk skriver, her, i kommentarfelter o.l kan man bli litt skremt. Kan lure på om det vil være et levelig samfunn etterpå, selv når dette er over. Veldig mye autoritære tendenser som kommer fram i disse dager. Få alle sperret inne og overvåket. Angi gjerne familie, vener og naboer for faktiske eller innbilte brudd på lover og retningslinjer. Skarpe skiller mellom de som vil ha mer, og de som vil ha mindre restriksjoner. Forholdet mellom by og land enda mer betent. Og ja isolasjonen tærer helt sikkert på mange. Selv tåler jeg å leve uten sosial kontakt for en periode, men mangel på bevegelsesfrithet og at hver minste ting man vurderer å gjøre ender opp som et massivt logistikkproblem er slitsomt i lengden og tar knekken på motivasjonen. Anonymkode: bffdf...aa6 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #6 Skrevet 12. april 2020 Jeg går jo på jobb hver dag og snakker med mennesker, følger de retningslinjene man skal nå for tiden. Savner å gi en klem til kolleger, venner og familie. Når jeg kommer hjem dog, så er jeg en introvert person som er litt glad for at jeg slipper å dra på og få besøk "hele" tiden. Samtidig får det meg til å bli mer innesluttet (selv om jeg har samboer) og kanskje distansere meg mer til folk rundt meg. Anonymkode: 20784...461 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #7 Skrevet 12. april 2020 Om noe så tror jeg folk i større grad kategoriserer hverandre. Han er min lekevenn, han får ikke være lekevennen min. Hun kan leke med deg, hun får ikke lov. Vi velger å møte dem som familie, de får ikke møte oss. Noen er innenfor, andre vil vel dessverre alltid havne utenfor. Det er dessverre tydeligere nå enn ellers. Spesielt enslige vil nok føle at dette er tøft, men det er også vondt for ungene hvis de ender opp uten noen å leke med. Anonymkode: 90ff9...dee 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #8 Skrevet 12. april 2020 Selvsagt. Vi har på sviktende og ikke-eksisterende faglig grunnlag blitt fratatt frihet, levebrød og tilgang til utdanning. Og «folket» roper i media om at vi bør bli fritatt flere rettigheter. Som friheten til p forlate eget hus. Friheten til å spørre om myndigheter ikke burde lytte til fagpersonell heller enn til den indre stemmen som sier «jeg gjør alt for å bli gjenvalgt». Friheten til å gi faen i forbud og regler skapt av myndigheter som lyver oss opp i ansiktet. Jeg sluttet for 4 uker siden å stole på Norge. Det underlige er at jeg nå er fri. I februar var jeg «norsk statsborger» og overbevist om at tross diverse upraktiskheter knyttet til å bo så langt nord så var Norge mitt hjem. Nå er det ikke hjemmet mitt lengre, men et sted jeg bor. «Hjem» er ikke et land der både folk og myndigheter pisser på personlig frihet. Så nå er jeg en verdensborger. Jeg er fri. Norge er ikke bedre enn Korea. Nordmenn er villige til å kaste demokratiet på bålet i løpet av 14 dager med åpenbar myndighetsstyrt propaganda. Og i påsken valgte Erna å servere en helt åpenbar løgn i beste sendetid. Noe hun gjør ganske ofte, for all del. Men folket slukte den. Vi skal «slå ned» covid-19, en liten pusle-sykdom som tar livet av maks en av 100, 90% av dem eldre mennesker. Vi skal gjøre dette ved å bruke endeløse mengder penger, som vi kunne brukt på vettuge ting, som psykisk helse, skolegang til fattige, utrydde malaria, redde oss selv fra klimaendringene etc. Men, nei da, vi skal bruke penger på dersom i vestlige land er en tullesykdom fordi Erna vet den pengebruken vil få henne gjenvalgt. Oppegående mennesker vet selvsagt at vi ikke skal «slå ned» covid-19. Men velgerne til Erna er ikke oppegående mennesker, og hun ruller over på rygg for dem. covid-19 har ikke fått frem det gode i noen. Covid-19 viser oss vestlige, priviligerte folk i all vår rasistiske, priviligerte prakt. Der vi kaster bort milliarder på å redde 40 000 syke nordmenn. Når vi i fjor ikke gadd løfte en finger for å redde 200 000 barn fra malaria. Vi er møkkafolk. I et møkkasamfunn. G burde latt corona ta dem den ta vil. Og fortsatt som før. Det er det eneste rasjonelle valget - la folk dø. Bruk pengene på sykdommer og kriser som truer mer enn 1%. Anonymkode: 9bd60...a27 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #9 Skrevet 12. april 2020 Ja. Jeg har bekjente som tydeligvis føler de ikke trenger å bry seg med anbefalinger, lover og regler. Jeg kommer aldri til å se på dem på samme måte igjen. De må være stokk dumme og ekstremt selvsentrerte. Anonymkode: 78985...6e3 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #10 Skrevet 12. april 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt. Vi har på sviktende og ikke-eksisterende faglig grunnlag blitt fratatt frihet, levebrød og tilgang til utdanning. Og «folket» roper i media om at vi bør bli fritatt flere rettigheter. Som friheten til p forlate eget hus. Friheten til å spørre om myndigheter ikke burde lytte til fagpersonell heller enn til den indre stemmen som sier «jeg gjør alt for å bli gjenvalgt». Friheten til å gi faen i forbud og regler skapt av myndigheter som lyver oss opp i ansiktet. Jeg sluttet for 4 uker siden å stole på Norge. Det underlige er at jeg nå er fri. I februar var jeg «norsk statsborger» og overbevist om at tross diverse upraktiskheter knyttet til å bo så langt nord så var Norge mitt hjem. Nå er det ikke hjemmet mitt lengre, men et sted jeg bor. «Hjem» er ikke et land der både folk og myndigheter pisser på personlig frihet. Så nå er jeg en verdensborger. Jeg er fri. Norge er ikke bedre enn Korea. Nordmenn er villige til å kaste demokratiet på bålet i løpet av 14 dager med åpenbar myndighetsstyrt propaganda. Og i påsken valgte Erna å servere en helt åpenbar løgn i beste sendetid. Noe hun gjør ganske ofte, for all del. Men folket slukte den. Vi skal «slå ned» covid-19, en liten pusle-sykdom som tar livet av maks en av 100, 90% av dem eldre mennesker. Vi skal gjøre dette ved å bruke endeløse mengder penger, som vi kunne brukt på vettuge ting, som psykisk helse, skolegang til fattige, utrydde malaria, redde oss selv fra klimaendringene etc. Men, nei da, vi skal bruke penger på dersom i vestlige land er en tullesykdom fordi Erna vet den pengebruken vil få henne gjenvalgt. Oppegående mennesker vet selvsagt at vi ikke skal «slå ned» covid-19. Men velgerne til Erna er ikke oppegående mennesker, og hun ruller over på rygg for dem. covid-19 har ikke fått frem det gode i noen. Covid-19 viser oss vestlige, priviligerte folk i all vår rasistiske, priviligerte prakt. Der vi kaster bort milliarder på å redde 40 000 syke nordmenn. Når vi i fjor ikke gadd løfte en finger for å redde 200 000 barn fra malaria. Vi er møkkafolk. I et møkkasamfunn. G burde latt corona ta dem den ta vil. Og fortsatt som før. Det er det eneste rasjonelle valget - la folk dø. Bruk pengene på sykdommer og kriser som truer mer enn 1%. Anonymkode: 9bd60...a27 Dette. Anonymkode: c7615...591 2
tussi84 Skrevet 13. april 2020 #11 Skrevet 13. april 2020 Jeg har et inntrykk av at folk stikker nesen sin oppe i ting de ikke har så mye med. Det meldes i fra om en minste ting, selv om det ikke går under lovbrudd men kun anbefalinger. For all del jeg forstår at enkelte er redde, men folk må slutte med å være så dømmende. Selv om du som person som kun sitter inne, og ikke tørr å bevege deg ut/besøke andre, så betyr ikke det at alle sammen er av samme oppfatning som deg. Det er store forskjeller mellom å besøke noen få, til å dra på/ha store sammenkomster. Å ha forskjellige meninger og syn på dette her med anbefalingene må være lov, men å tvinge ditt syn over på andre/eller rett og slett komme med spydige kommentarer på at noen har en annen måte å takle dette på hører ingen steder hjemme. 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #12 Skrevet 13. april 2020 Nå som jeg ikke besøker venner eller familie, setter jeg mer pris på at de finnes. Men jeg synes det er trist at ukens store høydepunkt(er) er å gå på butikken for å kjøpe mat. Jeg synes det er skummelt at så mange er stygge mot hverandre her på Kg. Lurer på om de er slik i virkeligheten også, eller bare når de er anonyme 🤔. Anonymkode: c78bd...a44 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #13 Skrevet 13. april 2020 Absolutt alle i min omgangskrets har ganske likt syn som meg på dette. Jeg kan f.eks. ikke finne én venn på Facebook som jeg er helt uenig med, i hvert fall ikke som viser det. At folk overdriver på anonyme forum er jeg vant til. Anonymkode: d2031...e0b
Anbefalte innlegg