Gå til innhold

Dominante kvinner, finnes de?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

På "soverommet" er jeg en switch, altså begge deler. På "kjøkkenet" foretrekker jeg adskillig mer likestilling og kjønnsnøytralitet. 

Jeg tenner like mye på å kommandere han, omså slenge han rundt i senga, som å hengi meg helt til han. Takk og pris har partneren min ikke noe problem - eller føler seg truet i sin maskulinitet - ved at jeg gir han ordrer og/eller bestemmer når han f.eks. skal få komme eller sørge for at jeg kommer x antall ganger før han i det hele og store kan tenke på sin egen orgasme. 

I tillegg er det en berusende følelse - en skikkelig powertrip - å egge han seksuelt opp når vi er ute blant folk. Et bestemt blikk, en bestemt berøring, en bestemt kroppsbevegelse. I tillegg elsker jeg å gå i småfrekt undertøy, og sender han gjerne bilder av hva jeg har på meg. Da blir han helt spinnvill og sitter med balleverk gjennom hele dagen/kvelden fordi han vet hva som skjuler seg under et ellers konservativt og dydig antrekk, OG at han kanskje, kanskje, kanskje skal få se det "live" senere. 

Jeg er overbevist om at dette samspillet vårt fungerer fordi vi begge snakker VELDIG mye sammen om hva vi liker og ikke liker, hva vi ønsker og ikke ønsker, hva vi er villige til å prøve ut og ikke. I tillegg kommer en grunnleggende respekt og kjærlighet ovenfor hverandre, samt et gjensidig ønske om å ville den andre bare godt. 

 

Anonymkode: b5632...0a7

Ganske likt som her det. Bortsett fra bildene. Vurderer å kjøpe han smarttelefon (han har ikke det) og lage han snapkonto kun til det bruket😉

Anonymkode: 4e050...286

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Gjest Dkgut38
På 12.4.2020 den 15.21, AnonymBruker skrev:

Jeg er 162, og min lekekompis 190 cm..Ingen problem å dominere ham..det handler ikke om høyde/vekt i det hele tatt 🤭🤭😎

Anonymkode: 2820f...8f9

😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
AnonymBruker skrev (På 12.4.2020 den 14.35):

Er det noen kvinner som tenner av å dominere mannen? Av og til, eller hele veien. På hvilke måter, psykisk og fysisk?
Til menn: hva gjør en kvinne dominant? For meg er det først og fremst hvor attraktiv hun er som gjør at jeg ønsker å være hennes slave og tjener. Forventer menn at hun skal være stor fysisk for å være dominant?

Anonymkode: 523b4...e42

Ja. Heldigvis er det mange dominante Kvinner som både trives og tenner på å være den dominante i forholdet! 

Samtidig er min erfaring at også mange submissive kvinner kan forføres og bygges opp av en god Mann til og bli dominant. 

Selv om det finnes en del damer som seksuelt drømmer om å være dørmatte er de fleste submissive kun fordi samfunnet og oppveksten har formet dem til tanken at det er forventet av dem. 

Akkurat som mange av oss menn har vært dominante fordi vi er oppdratt til å være det som menn. 

Det er like om ikke mer naturlig for en kvinne å være den dominante ut fra det faktum at hun er den som skal beskyttes og er den som føder barn og sikrer videreføring av arten. 

Derfor ser vi også at sjekking og daiting handler om at Mannen fremstår dominant og sterk men fullstendig underkaster seg damas behov. 

Det er Kvinnen som må overbevise om at jeg som Mann er verd å satse på. Mens det er dama vi må gjøre oss fortjent til å få. 

Men etter at "dealen" er i box blir mange menn måte og tar dama som en selvfølge.

Det misforstår noen til å bety at mannen er dominant og at det skal være slik. 

Jeg er extremt glad for at jeg en dag erkjente at Dama mi eggentlig i bunnen er den dominante. 

Endret av Mountain Man
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mountain Man skrev (3 minutter siden):

Samtidig er min erfaring at også mange submissive kvinner kan forføres og bygges opp av en god Mann til og bli dominante. 

Hvordan? Hva gjør en submissiv kvinne som har blitt dominant? Har du eksempler både for sexliv og hverdagen 

Anonymkode: d5a61...eca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de finnes.. både i og utenfor sexen..  en av mine ekser var sub i sexen, men dominant over pengeboka mi😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 11.10):

Hvordan? Hva gjør en submissiv kvinne som har blitt dominant? Har du eksempler både for sexliv og hverdagen 

Anonymkode: d5a61...eca

Etter og ha hatt ett typisk manlig ledet og dominert ekteskap i over 20 år transformerte jeg og min kone vårt forhold til henne som den dominante og sjefen.

Selv om jeg er en Mann med sterke meninger og dominant personlighet har jeg altid drømt om å være submissive til dama.  

Jeg begynte ganske enkelt å gjøre alt jeg vet hun er lei av å gjøre i huset og bevist be om hennes mening om ting. Stå opp tidlig, vaske huset og ta oppvasken m.m.

Jeg fortalte også at jeg synes hun skal ha siste ord om økonomiske valg og at jeg kun behøver å ta hånd om det hun vil slippe. 

Når jeg før altid oppførte meg dominant og bestemte det som passet meg begynte jeg nå og altid gi henne rett og lot henne bestemme. Jeg rett og slett bevist gav etter hver gang vi var uenig.

Som dominant var det i starten meget krevende og jeg måtte hver dag ta ett bevist valg om og altid gi henne rett og bøye av.

I starten ble hun veldig usikker og unnskyldte seg når jeg gav etter for det hun mente.

Senere har hun også innerømmet at hun oppførte seg submissive fordi hun var opplært til at det er det menn ønsker og tenner på. 

Men etter som hun opplevde mindre husarbeid og at hun fikk en hverdag som hun trives mer i og så hvilken seksuell makt hun fikk over meg begynte hun mer og mer å omfavne sin nye dominante rolle.

Nå tviler jeg sterkt på at noen kunne fått henne til å underkaste seg på nytt da hun har fått smaken på å ha en Mann som lever for hennes behov.

Det var opprinnelig ganske enkelt for meg å overkjøre hennes ønsker i diskusjoner og få det slik jeg ønsket og hun var på den tiden mest opptatt av å være submissive til det jeg bestemte. 

Men i dag bare litt over ett år etter transformasjonen kunne jeg ikke tatt kommandoen om jeg så ønsket.

Nå forventer hun at jeg gjør som hun sier og at hennes ord er avgjørende når vi er uenig.  Jeg blir faktisk nå satt kraftig på plass også å når jeg slettes ikke ønsker det. Noe jeg må ta som en del av total pakka det er at hun nå er Sjef!

Når det gjelder seksuelt gjorde jeg mye av det samme der. Tok meg mye bedre tid på å tilfredstille henne og si at det viktigste for min egen tilfredstillelse er at hun blir tilfredstilt og får orgasme.

Jeg sa også som sant er at jeg heller vil slikke henne en selv og bli sugd.

Det var også uvant for henne og det gikk noen måneder før hun sluttet å fokusere kun på det jeg har mellom beina og min orgasme til faktisk å omfavne at det skulle handle om hennes nytelse først.

Exempelvis minnet jeg henne på at det er helt greit for meg å bare kose med å slikke henne til hun kommer uten at jeg må ha orgasme hver gang. Vi har også vanlig samleie der jeg ikke får la det gå for meg etter at hun har kommet i orgasme.

Nå handler vårt sexliv om flere ganger å kun tilfredstille henne til orgasme for hver gang jeg får det samme.

Men når jeg en sjelden gang får komme har jeg kraftigere orgasmer en jeg kunne drømt var mulig. 

Endret av Mountain Man
Utfyllende
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DreamWorks
Mountain Man skrev (1 time siden):

Etter og ha hatt ett typisk manlig ledet og dominert ekteskap i over 20 år transformerte jeg og min kone vårt forhold til henne som den dominante og sjefen.

Selv om jeg er en Mann med sterke meninger og dominant personlighet har jeg altid drømt om å være submissive til dama.  

Jeg begynte ganske enkelt å gjøre alt jeg vet hun er lei av å gjøre i huset og bevist be om hennes mening om ting. Stå opp tidlig, vaske huset og ta oppvasken m.m.

Jeg fortalte også at jeg synes hun skal ha siste ord om økonomiske valg og at jeg kun behøver å ta hånd om det hun vil slippe. 

Når jeg før altid oppførte meg dominant og bestemte det som passet meg begynte jeg nå og altid gi henne rett og lot henne bestemme. Jeg rett og slett bevist gav etter hver gang vi var uenig.

Som dominant var det i starten meget krevende og jeg måtte hver dag ta ett bevist valg om og altid gi henne rett og bøye av.

I starten ble hun veldig usikker og unnskyldte seg når jeg gav etter for det hun mente.

Men etter som hun opplevde mindre husarbeid og at hun fikk en hverdag som hun trives mer i begynte hun mer og mer å omfavne sin nye dominante rolle.

Nå tviler jeg sterkt på at noen kunne fått henne til å underkaste seg på nytt da hun har fått smaken på å ha en Mann som lever for hennes behov.

Det var opprinnelig ganske enkelt for meg å overkjøre hennes ønsker i diskusjoner og få det slik jeg ønsket og hun var på den tiden mest opptatt av å være submissive til det jeg bestemte. 

Men i dag bare litt over ett år etter transformasjonen kunne jeg ikke tatt kommandoen om jeg så ønsket.

Nå forventer hun at jeg gjør som hun sier og at hennes ord er avgjørende når vi er uenig.  Jeg blir faktisk nå satt på plass ogs å når jeg slettes ikke ønsker det.

Når det gjelder seksuelt gjorde jeg mye av det samme der. Tok meg mye bedre tid på å tilfredstille henne og si at det viktigste for min egen tilfredstillelse er at hun blir tilfredstilt og får orgasme.

Jeg sa ogsp som sant er at jeg heller vil slikke henne en selv og bli sugd.

Det var også uvant for henne og det gikk noen måneder før hun sluttet å fokusere kun på det jeg har mellom beina og min orgasme til faktisk å omfavne at det skulle handle om hennes nytelse først.

Exempelvis minnet jeg henne på at det er helt greit for meg å bare kose med henne til hun kommer uten at jeg må ha orgasme hver gang. 

Nå handler vårt sexliv om flere ganger å kun tilfredstille henne til orgasme for hver gang jeg får det samme. 

De du beskriver innen det seksuelle området her er nok noe mange ikke vil definere som dominant hos henne. Men som likevel kan anses som dominant. Når de fleste tenker på en dominant kvinne i sengen tenker de på henne som den som har kontroll, som aktivt styrer hans orgasme, som binder ham fast, teaser ham, kommanderer ham til å slikke henne, kommanderer, tar kontroll, styringen, mer rå, mye mer aktiv enn det du beskriver. Du beskriver mer et seksualliv som har mye fokus på kos, og hennes nytelse. Men mange vil også kunne beskrive den delen som underdanige trekk, hun underkaster seg din "makt" over hennes orgasme, hun vil nok kjenne seg hengiven og avhengig av alt det gode du gir henne, hun underkaster seg din nytelse i å få lov til å gi henne nytelse. Hun tar i mot det du gir... Det finnes makt og dominans i det du beskriver, men de fleste vil ikke tenke denne delen som kvinnelig dominans i senga. 

 

Jeg forstår mye av det du skriver, og har også blitt introdusert til ord for å beskrive et "kvinnedominert forhold".  Men den biten i det som handler om det seksuelle, vil for mange ikke bli definert som at hun dominerer i senga. Selv om jeg ser, og har blitt fortalt av andre, din definisjon på det. 

 

Jeg har for øvrig forsøkt å dominere en mann som mener han liker å bli dominert, han gikk da feks og kjøpte seg motsatte bukser av det jeg ville ham ham i. Så dette med makt og dominans er sammensatt. (Mulig han håper på å få smake pisken dog.... 😄)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er vanskelig å vurdere utenifra. Dersom det er hovedsaklig hun som får orgasme og han som slikker, er det da hennes premisser eller hans? Sjøl liker jeg faktisk bedre å slikke enn å bli sugd. Ja, kona får det meste av orgasme og slikt, men jeg føler ikke at jeg går på akkord med mine egne ønsker. Hadde jeg vært dominant, så ville jeg slikket på en dominant måte og hun ville vært underdanig/bundet/holdt fast.

Likeledes med den tråden hvor en kar lurte på om han skulle gi sin kone frihet til å ligge med andre. Hvor er det frihet og bemyndigelsen slutter og hvor er det press og "topping from bottom" begynner?

Er hennes nyfunne dominante rolle en tidligere undertrykket side i henne psyke eller er det et frem-manipulert konstrukt av han? Og hun strekker seg for hans del, men blomstrer ikke.

Jeg tenker at så lenge hun legger ting i dette selv og at det er like lett for henne å velge å ikke ta på seg alle disse hattene og begge to er lykkelige, så er mye gjort. Det trenger ikke merkelapp.

Jeg tenker også at kjærlighet fordrer at man vil se den andre personen selvrealisere og vokse. Dersom man ønsker sin partner begrenset og stagnert til man bare har verdi utifra den rolle og funksjon du har for den andre, så er det for meg rimelig motsatt av hva jeg tenker på som kjærlighet.

Jeg synes dette med å ta ansvar for husarbeid. Fikse regninger og stå for økonomi, men også la den andre ta avgjørelser i et trygt rom kan vanskelig være galt. Man bare åpner dører og lar partner selv velge om man vil gå gjennom den. 

Så lenge det er implisitt at kona nårsomhelst kunne velge å ikke ta en dominant rolle, så føler jeg at dette er en flott historie om to som fant hverandre på nytt.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DreamWorks skrev (På 18.4.2023 den 13.43):

De du beskriver innen det seksuelle området her er nok noe mange ikke vil definere som dominant hos henne. Men som likevel kan anses som dominant. Når de fleste tenker på en dominant kvinne i sengen tenker de på henne som den som har kontroll, som aktivt styrer hans orgasme, som binder ham fast, teaser ham, kommanderer ham til å slikke henne, kommanderer, tar kontroll, styringen, mer rå, mye mer aktiv enn det du beskriver. Du beskriver mer et seksualliv som har mye fokus på kos, og hennes nytelse. Men mange vil også kunne beskrive den delen som underdanige trekk, hun underkaster seg din "makt" over hennes orgasme, hun vil nok kjenne seg hengiven og avhengig av alt det gode du gir henne, hun underkaster seg din nytelse i å få lov til å gi henne nytelse. Hun tar i mot det du gir... Det finnes makt og dominans i det du beskriver, men de fleste vil ikke tenke denne delen som kvinnelig dominans i senga. 

 

Jeg forstår mye av det du skriver, og har også blitt introdusert til ord for å beskrive et "kvinnedominert forhold".  Men den biten i det som handler om det seksuelle, vil for mange ikke bli definert som at hun dominerer i senga. Selv om jeg ser, og har blitt fortalt av andre, din definisjon på det. 

 

Jeg har for øvrig forsøkt å dominere en mann som mener han liker å bli dominert, han gikk da feks og kjøpte seg motsatte bukser av det jeg ville ham ham i. Så dette med makt og dominans er sammensatt. (Mulig han håper på å få smake pisken dog.... 😄)

For oss handler det først og fremst at hun har siste ordet i hverdagen. 

Sengelek skjer på hennes premisser og at hun har krav på flere orgasmer før jeg får det. 

Men vi har ikke ett forhold fokusert på bdsm eller bestemte roller når vi har sex og jeg har fra naturen en dominant personlighet. 

Men etter som hennes stilling og autoritet i hverdagen og samlivet generelt har steget har jeg merket at hun også har blitt mer dominant ovenfor meg i senga. 

Ett exempel er at hun nå ofte tar initiativet, gir meg ett dypt kyss for så å føre hodet mitt ned mellom beina sine.

Når hun kommer sier hun ofte bare, så flink du er eller flink gutt og snur seg så for å sove. Da snur ofte jeg meg og maserer og kysser hennes føtter til hun sovner før jeg selv legger meg for å sove uten selv å få utløsning.

Jeg må på den andre siden spørre henne om jeg kan få lov til å komme. Noen ganger sier hun nei ikke i dag. Mens andre ganger får jeg også lov til å komme. 

I hverdagen er vi veldig definert i våre roller og stilling. Jeg underordner meg henne 100% og forsøker å gjøre hennes hverdag mest mulig problemfri. 

Når vi har samtaler om utfordringer er det nå min oppgave å lytte til henne så jeg kan ta grep som tilfredstiller hennes krav. 

Skal vi gjøre store innkjøp eller andre valg kan jeg komme med forslag men må altid spørre henne om lov. Det gjelder også fritid og turer jeg ønsker å gjøre.

Så lenge jeg holder huset i orden, ikke gir henne extra arbeid og innordner meg under hennes timeplan får jeg mye frihet til også dyrke egne intiresser. 

Men hennes behov og ønsker kommer først! 

Ut fra hva du forteller mot slutten så tror jeg absolutt han drømmer om at du bare setter han kraftig på plass.

Pisken er nok noe han fantaserer om ja. Men kan være like effektivt å kreve at han kun tilfredsstiller deg til han gjør som du sier og går med de buksene du vil.

Endret av Mountain Man
Utfyllende og retting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MuffinStud skrev (33 minutter siden):

Jeg synes dette er vanskelig å vurdere utenifra. Dersom det er hovedsaklig hun som får orgasme og han som slikker, er det da hennes premisser eller hans? Sjøl liker jeg faktisk bedre å slikke enn å bli sugd. Ja, kona får det meste av orgasme og slikt, men jeg føler ikke at jeg går på akkord med mine egne ønsker. Hadde jeg vært dominant, så ville jeg slikket på en dominant måte og hun ville vært underdanig/bundet/holdt fast.

Likeledes med den tråden hvor en kar lurte på om han skulle gi sin kone frihet til å ligge med andre. Hvor er det frihet og bemyndigelsen slutter og hvor er det press og "topping from bottom" begynner?

Er hennes nyfunne dominante rolle en tidligere undertrykket side i henne psyke eller er det et frem-manipulert konstrukt av han? Og hun strekker seg for hans del, men blomstrer ikke.

Jeg tenker at så lenge hun legger ting i dette selv og at det er like lett for henne å velge å ikke ta på seg alle disse hattene og begge to er lykkelige, så er mye gjort. Det trenger ikke merkelapp.

Jeg tenker også at kjærlighet fordrer at man vil se den andre personen selvrealisere og vokse. Dersom man ønsker sin partner begrenset og stagnert til man bare har verdi utifra den rolle og funksjon du har for den andre, så er det for meg rimelig motsatt av hva jeg tenker på som kjærlighet.

Jeg synes dette med å ta ansvar for husarbeid. Fikse regninger og stå for økonomi, men også la den andre ta avgjørelser i et trygt rom kan vanskelig være galt. Man bare åpner dører og lar partner selv velge om man vil gå gjennom den. 

Så lenge det er implisitt at kona nårsomhelst kunne velge å ikke ta en dominant rolle, så føler jeg at dette er en flott historie om to som fant hverandre på nytt.

Helt klart!!! Min kone velger helt selv hvordan hun ønsker å være både i og utenfor senga. Hun har også full frihet til å søke tilfredstillelse av andre om hun skulle ønske det.

Så hun har ingen krav på seg til å være på en bestemt måte i forhold til vår nye dynamikk.

Eggentlig er eneste forskjellen fra før at hun nå er den som "bærer buksene" og bestemmer sin og min hverdag i samlivet og at hun har frihet til andre forhold samtidig som jeg er 100% monogam til henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig vanlig å ha utpregete dom/sub fantasier? Syntes det virker veldig påtatt og rollespillaktig. Sikkert veldig morsomt, men klarer ikke se hva som er så sexy med det. Tror jeg hadde ledd mer en jeg hadde blitt kåt.

Anonymkode: 4744e...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig. Jeg ønsker meg også en dominerende kvinne, men jeg er jente selv da.

Anonymkode: 44313...392

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dominans og underkastelse i forhold er ikke relatert til kjønn. Det er også mange varianter av hva Dom-sub-lek (DS) er for noe. De fleste har det som en seksuell greie, at man foretrekker at den ene styrer showet i seksuell lek/ aktivitet, mens den andre flyter med. Andre har et mer omfattende DS-forhold, som også omfatter deler av dagliglivet. I alle tilfeller er det en avtalt maktutveksling.

For dem som er noviser, men vil lære mer vil jeg anbefale å kontakte lokale BDSM-foreninger eller Smil Norge, som er en landsomfattende organisasjonsoverbygning for BDSM-ere og fetisjister. Noen klubber har f.eks. fadderordninger, slik at man får noen å snakke med, og som kan være en vei inn på disses arenaer. Brosjyren til SMil gir også en del innføring:
https://www.smil-norge.no/wp-content/uploads/2022/06/BDSM-brosjyren-2022.pdf
Basisen i all BDSM-aktivitet er samtykke. Skjønner man ikke samtykkebegrepet i dybden bør man ikke gå inn i DS-lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...