Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke flass, men tørr hodebunn. Kan ikke bruke Head and shoulders. Men har god nytte av shampoo fra Bodyshop mot tørr hodebunn:-)

Anonymkode: bca6a...f87

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så flasset ditt ble bedre etter to fungoral behandlinger? 

Anonymkode: 28293...7f1

Ja, alt ble bedre etter to behandlinger med meg. Skal rette megselv, for nå har jeg sett på flaska igjen: 2 ganger i uka i fire uker, 3-5 minutt. Deretter en behandling i uka så lenge man føler man trenger. 

Anonymkode: 11683...bca

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg brukt fungoral som sjampoo i to dager, mulig det er liiit mindre flass osv. Men fremdeles flass når jeg drar håret over. Må jeg fortsette å bruke fungoral?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg brukt fungoral som sjampoo i to dager, mulig det er liiit mindre flass osv. Men fremdeles flass når jeg drar håret over. Må jeg fortsette å bruke fungoral?

Er du forbauset om du får et sår, smører på salve og det ikke er grodd etter to timer også? Du må gi det litt tid. Og nei, det blir IKKE fortere bedre av å vaske oftere enn anbefalt!! 

Anonymkode: ebae5...fd5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du forbauset om du får et sår, smører på salve og det ikke er grodd etter to timer også? Du må gi det litt tid. Og nei, det blir IKKE fortere bedre av å vaske oftere enn anbefalt!! 

Anonymkode: ebae5...fd5

Så jeg skal ikke vaske håret heller da? La det bare bli flassete?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt en tur på apoteket og hørt der.

Anonymkode: 45f76...427

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg skal ikke vaske håret heller da? La det bare bli flassete?

Du bruker Fungoral som angitt i fire uker. Har du behov for å vaske håret oftere bruker du vanlig sjampo. Du kan ikke forvente effekt etter to behandlinger. 

Anonymkode: 822b9...f1f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering: Fungoral er bare tull, virker ikke ett sekund. Etter tre behandlinger er det nesten mer flass, rett i søpla.

Har bestilt meg sebamed sjampoen mot flass, så får vi se hvordan den går.

Skrevet

Fremdeles flassete, testet 4 forskjellige sjampoer..

Helt øverst ved hårstråene. Ser det ut som sopp mon tro? Det hvite.

EA97BEDA-1D11-4702-889E-AEFF48225F11.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Jammen! Du har jo fått beskjed om å følge det som står på flaska!? 

1. Vask håret med vanlig shampo.
2. Vask ut.
3. Ha i Fungoral og la den være i i 3-5 minutt.
4. Vask ut skikkelig.
5. Bruk balsam om du vil. 

**Gjenta 2 ganger i uken i 4 uker, og deretter 1 gang i uken så lenge du trenger. **

Du vil merke at det blir BEDRE etterhvert, men det er ikke borte OVER NATTA! 

Flass kan ligge i håret selv om hodebunnen begynner å bli bedre...

• Liker 3
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jammen! Du har jo fått beskjed om å følge det som står på flaska!? 

1. Vask håret med vanlig shampo.
2. Vask ut.
3. Ha i Fungoral og la den være i i 3-5 minutt.
4. Vask ut skikkelig.
5. Bruk balsam om du vil. 

**Gjenta 2 ganger i uken i 4 uker, og deretter 1 gang i uken så lenge du trenger. **

Du vil merke at det blir BEDRE etterhvert, men det er ikke borte OVER NATTA! 

Flass kan ligge i håret selv om hodebunnen begynner å bli bedre...

Med vanlig shampoo? Hvorfor skal jeg bruke vanlig shampo? Er det ikke det som ødelegger og gjør håret mitt tørt/ekstremt flassete?

Og Fungoral funker ikke på meg. Nå har jeg brukt det 3 ganger på 3 dager, og INGEN forbedring. Egentlig skal man bare bruke Fungoral 1 gang uka.

Endret av iskremm
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, iskremm skrev:

Med vanlig shampoo? Hvorfor skal jeg bruke vanlig shampo? Er det ikke det som ødelegger og gjør håret mitt tørt/ekstremt flassete?

Og Fungoral funker ikke på meg. Nå har jeg brukt det 3 ganger på 3 dager, og INGEN forbedring. Egentlig skal man bare bruke Fungoral 1 gang uka.

MEN DU GJØR JO IKKE SOM DU SKAL! LES INFORMASJONEN PÅ FLASKEN! 

(nå gidder jeg ikke prøve å hjelpe deg mer, du vil jo ikke ha hjelp...)

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MEN DU GJØR JO IKKE SOM DU SKAL! LES INFORMASJONEN PÅ FLASKEN! 

(nå gidder jeg ikke prøve å hjelpe deg mer, du vil jo ikke ha hjelp...)

Snakker du om fungoral flaska nå?

Skrevet

Ikke noe hårprodukt virker på 3 gangers vask. Du har vel heller ikke fått så tørr/flasseste hodebunn på 3 dager?

Du må følge bruksanvisningen på flaska og samtidig ha tålmodighet. Ting tar tid begge veier.

Skrevet
7 minutter siden, Belima skrev:

Ikke noe hårprodukt virker på 3 gangers vask. Du har vel heller ikke fått så tørr/flasseste hodebunn på 3 dager?

Du må følge bruksanvisningen på flaska og samtidig ha tålmodighet. Ting tar tid begge veier.

Har hatt flass før jo, men da stoppet flassen med engang etter bruk av head and shoulders flassjampoen, ikke nå.

Skrevet

Det står at man kan bruke fungoral, 2-3 ganger i uka, jeg har brukt den 4-5 ganger på 5 dager nå, langt over det som er anbefalt, og fremdeles nada forbedring. Med andre ord, den fungerer ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
På 12.4.2020 den 13.22, AnonymBruker skrev:

Hei, er en kar på 22 år som har hatt sykt mye flass i håret den siste uka. Når jeg drar over hodebunnen så kjenner jeg skorpa liksom, den er sykt tørr. Har prøvd den Head Shoulders og en annen flass-sjampoo, men ingen virker å fungere.

Noen tips? Sykt irriterende 😅

Head and shoulders gjør det verre det er for at man skal måtte  fortsette å bruke det for når folk slutter å bruke head and shoulder blir det mye verre. Det er helt forferdelige ingredienser som tørker ut hodebunnen makes no sense. Tørr hodebunn trenger fuktighet ikke bare  shampo.... shampo fjerner fuktighet! Har du tørr hud i ansiktet må du smøre på fuktighetskrem eller olje det er samme hud i hodebunnen også. Null forskjell for hvordan man skal behandle tørr hud i hodebunn og ansikt. Det du må gjøre er å tilføre hodebunnen fuktighet med en organisk fuktighetsgivende balsam etter hver gang du bruker shampo eller  du kan smøre hodebunnen med arganolje å la det være i en time eller lengre jo bedre før du dusjer det ut en gang i uka. 

Anonymkode: 61c7a...8e5

AnonymBruker
Skrevet
På 12.4.2020 den 13.29, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å gi råd hvis man ikke vet hva flasset kommer av. Dra en tur til legen! Kan hende det f.eks. er soppinfeksjon i hodebunnen, psoriasis eller noe helt annet. Legen vil da også kunne skrive ut resept på et legemiddel som kan hjelpe deg.

Anonymkode: ea2c2...e4d

Flass kommer av tørr hud... tørr hud trenger fuktighet ikke bare shampo som fjerner fuktighet forstår du? Er veldig rart at folk ikke fatter det når dem bruker fuktighetskrem  mot tørr hud på resten av kroppen. Flass shampoer er bare tull for pengene sin skyld. skal man selge noe ekte skulle det heller vært flass balsam hodebunns maske..... logikken svikter litt der asså.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Flass kommer av tørr hud... tørr hud trenger fuktighet ikke bare shampo som fjerner fuktighet forstår du? Er veldig rart at folk ikke fatter det når dem bruker fuktighetskrem  mot tørr hud på resten av kroppen. Flass shampoer er bare tull for pengene sin skyld. skal man selge noe ekte skulle det heller vært flass balsam hodebunns maske..... logikken svikter litt der asså.

Så hva slags shampoo skal jeg benytte meg av?

Fungoral fungerer ikke på meg, og jeg får motsatt effekt av den bare, så den gikk rett i søpla.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, iskremm skrev:

Så hva slags shampoo skal jeg benytte meg av?

Fungoral fungerer ikke på meg, og jeg får motsatt effekt av den bare, så den gikk rett i søpla.

jeg sa jo nettop at shampo  kurerer ingenting man må tillføre fuktighet.  Shampo fjerner fuktighet. Du kan bruke hvilken som helst shampo så lenge du kurerer den tørre huden som er flass. Tørr hud flasser null forskjell. kurer det med argan olje eller organisk fuktighetsgivende balsam i hodebunnen. Det finnes også hodebunnsmasker og kurer som rett og slett er som en balsam det også. En oljekur 1 til to ganger i uka fjerner det med en gang. Å bruke organisk balsam etter hver vask i hodebunnen 3 min også skylle det godt ut forhindrer det også. For meg blir ikke  hodebunnen håret fett hvis man bruker organisk naturlig balsam, den blir fet hvis man bruker frisørbalsam og daglivare balsam som har silikon og masse dritt som skaper et fett belegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...