Gå til innhold

Westie eller dvergschnauzer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal få meg en ny hund og står mellom disse to rasene. Noen som har erfaring med dvergschnauzer eller West highland white terrier? Er det noe særlig forskjell mellom rasene? 

Ønsker meg en liten til mellomstor hund, greit hvis hunden er innenfor grensene for å kunne være med i flykabinen. Pelsstellet er vel noen ligne likt mellom rasene. I tillegg ønsker jeg en hund som fungerer som turkamerat, så må tåle turer

Anonymkode: e05a6...5a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har cairn terrier, som jo er relativt lik westien. Mitt råd hvis du velger westie, er å gjøre hjemmeleksen nøye, for de er kjent for å kunne slite litt med allergi/ hudproblemer.

Når det kommer til størrelse for å komme med i flykabinen, så er de nok i likhet med cairnen akkurat i grenseland. Min er alt for stor.

Pelsstell av raser som skal nappes, er noe som tar tid å lære, hvis man ønsker å gjøre det selv. Hvis ikke må man håpe at man bor i nærheten av noen som kan gjøre det. Begynner man å klippe pelsen, så ødelegger man de egenskapene den har. 

Kjenner ikke noen dvergschnauzere, men synes nå at westien er mye finere 😉

Anonymkode: eb096...1a3

Skrevet

Har ikke veldig mye kunnskap om disse rasene, men har hørt at westie kan slite med en del sykdommer. Jeg innbiller meg at schnauzer er en friskere rase. 

Skrevet

Dverg Schnauseren siden den er pinadø bare helt rå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...