AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #1 Skrevet 12. april 2020 Jeg har veldig mye bøker liggende, bøker jeg har lest og ikke kommer til å lese igjen, typisk pocketbøker kjøpt for å ha med på reise. Bruktbutikkene her tar ikke i mot bøker, så å gi de dit er ikke et alternativ. Har vurdert å legge ut på Facebook og gi de bort, men tviler på jeg blir kvitt alt på den måten. Føler at å kaste eller brenne bøker er en synd, men samtidig har jeg ikke interesse av å ha alle disse bøkene lengre, og ikke har jeg plass heller. Hva ville du gjort? Anonymkode: 6518e...d80
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #3 Skrevet 12. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fretex? Anonymkode: c0815...59f Alle bruktbutikkene her jeg bor har inntaksstopp på bøker. Anonymkode: 6518e...d80 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #4 Skrevet 12. april 2020 Selge på Finn? Gi vekk til venner, familie? Anonymkode: 7df28...a4f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #6 Skrevet 12. april 2020 Gi bort til biblioteket? Anonymkode: 7f88e...189
Daria Skrevet 12. april 2020 #7 Skrevet 12. april 2020 Hvis ingen, hverken bruktbutikker, loppemarkeder eller venner og kjente, vil ha dem, ville jeg lagt dem i papirinnsamlinga. Bøker er verdt noe så lenge noen vil lese dem, i vår verden hvor både tilgang og ytringsfrihet har gode kår har de liten symbolverdi - det er ikke verre å kaste bøker enn å kaste andre ting. Mvh bibliotekaren som helst vil slippe å få donert gamle pocketbøker... 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #8 Skrevet 12. april 2020 https://bookis.com/ Anonymkode: 5c066...9c9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #9 Skrevet 12. april 2020 Å, jeg synes det er fælt med kasting av bøker! Men nå er jeg en stor bokelsker som ikke kan kjøpe på langt nær alle bøkene jeg ønsker meg... Støtter tipset om Finn, forhåpentligvis når du noen bokelskere der! Og det hender at sykehjem/sykehus mottar noen bøker med glede også(kanskje ikke akkurat nå under Coronaen, men kan være noe å tenke på senere!) Anonymkode: cbf82...a9d
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #10 Skrevet 13. april 2020 Vet ikke hvordan det fungerer akkurat nå, men her i Oslo har flere tidligere telefonkiosker blitt gjort om til bokbyttekiosker der man kan levere inn bøker man ikke har bruk for, og ta med seg bøker man har bruk for. Er det ikke noe slikt der du bor, kan man kanskje ta initiativ til å opprette et slikt sted i en tid der man snakker om miljø og gjenbruk ...? Et annet alternativ er å sette ut bøkene på gaten med et "Gratis"-skilt; har funnet både bøker og DVD-er jeg har fått bruk for på slike improviserte gi-bort-plasser. Bare ikke kast bøkene - vær så snill - for det er det nærmeste man kommer en dødssynd hos folk som elsker bøker; det finnes alltid noen som har bruk for boken man kaster. - Brian Anonymkode: ebc18...bb5 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #11 Skrevet 14. april 2020 Legg i en eske med gratisskilt. Det som blir igjen kan du kaste. Om det er nye fine bøker kan du selge de på Bookis 😊 Pocket blir gjerne masseprodusert og ofte kastet/makulert når de er utdaterte uansett. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet! Anonymkode: 13085...4b4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #12 Skrevet 14. april 2020 Takk for mange svar. Jeg bor litt avsides, så å legge de ut i en eske eller noe sånn bokbyttegreie finnes ikke her. Tror jeg prøver å gi de bort på Facebook først. Anonymkode: 6518e...d80
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #13 Skrevet 14. april 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for mange svar. Jeg bor litt avsides, så å legge de ut i en eske eller noe sånn bokbyttegreie finnes ikke her. Tror jeg prøver å gi de bort på Facebook først. Anonymkode: 6518e...d80 Finnes det lokale kjøp/salg eller gis bort gratis grupper for ditt område kanskje? Mange leser mye, og bokpakken pleier å gå unna her har jeg sett. Om du bor på et mindre sted - hva med å foreslå for matbutikken, kafé el.l å sette opp ei hylle med ‘gratisbibliotek’? Var borti et sånt en sommer, alle kan sette igjen bøker en ikke vil ha lengre - og ta med seg ei bok om en vil Anonymkode: dc2db...54a
Måneskinn Skrevet 15. april 2020 #14 Skrevet 15. april 2020 Nå har jo gamle telefonkiosker blitt gjort om til lesekiosker der kan man sette fra seg og ta med seg bøker. Det er jo et genialt konsept! Jeg prøvde meg på Bookis, men hadde lite hell med noen bøker, så de satte jeg fram meg i en sånn lesekiosk. Føles bedre det enn å kaste dem 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå