Gå til innhold

Hund halt over natten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen min har en stor hund på 60 kg og 1,5 år. Hun er ikke overvektig, bare generelt diger, som en bordeaux skal være.

Dette er en rase som er spesielt utsatt for mye rart men vår hund er heldigvis relativt sunn. Det skal sies at jeg ville ikke kjøpt denne rasen av oppdretter, grunnet ihjel-avling med masse komplikasjoner. Vi fikk vår hund via omplassering. 

I går hadde vi en turfri dag grunnet diaré hos hunden. Hun er behandlet med zoolac, Biola, ris, fiskeboller og i dag tidlig var det merkbart bedre. Men på første luftetur av dagen var hun plutselig ekstremt halt på høyre bakbein. Legger noe vekt på innimellom men helst ikke.  Det skal sies at hun snublet oppover i en liten trapp vi har inne (to trinn) i går, hun er ikke så glad i å få øredråper, så klarte å snuble i den da jeg dryppet henne.

Jeg har klemt og strukket på beinet i det uendelige, hun viser ikke smerte eller ubehag. Ingenting i poten heller.

Selvfølgelig skjer dette i påsken, med fremdeles 2 dager til veterinær åpner igjen. Jeg er redd det skal være noe alvorlig, da jeg vet det er MYE galt med denne rasen, og fordi jeg er hysterisk 🙃

Så, hjelp, finnes det en roligere hundeeier der ute som kan forsikre meg om at dette er en strekk eller noe mindre alvorlig? Nei, jeg vet det kun er veterinærbesøk som kan det. Men noen som har opplevd noe av det samme?

Helt ærlig så er jeg nesten usunt engstelig for denne hunden, som jeg elsker til månen og hjem igjen. 

Anonymkode: f2f2e...324

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hesteeier her. 

Så lenge du ikke finner noe ved å klemme og bøye og strekke og det ikke er hovent, ville jeg sett det an til veterinæren åpner. 

Anonymkode: 2c1b1...194

• Liker 1
Skrevet

Min hund på 17mnd haltet veldig etter litt lek ute for noen uker siden. Jeg er som seg litt overbeskyttende når det kommer til han. Men strakk og klemte på hele beinet, og han rykket ikke en mine. Så tenkte at jeg så det ann til dagen etter, og da var han like fin. 

Så hadde sett det ann til de åpner igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...