Gå til innhold

Sår i halsen, korona?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt sår i halsen og nå har jeg helt panikk for at det kan være korona! Jeg jobber i butikk så jeg er jo disponert for smitte hver eneste dag, og ikke alle kundene er flinke til å holde avstand.

Jeg bor hjemme med foreldrene mine som begge to er i risikogruppen. Jeg bor også i Oslo... 

Jeg er så sykt stressa nå. I går kjentes det bare såvidt, men i dag kjenner jeg at jeg har ordentlig vondt i halsen. 

Jeg vet at vondt i halsen ikke er det mest utpregede symptomet, men tenker at det fort kan være første symptom før jeg neste uke eller i løpet av de neste dagene blir verre. 
Hvis jeg er syk er vel 100% sikkert foreldrene mine det også med dette smittsomme viruset, hjelp jeg gråter. 

Hva må til for å få ta test? 

Anonymkode: fa57c...58d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg skjønner at du er redd. Det er vanskelig når man ikke vet. Men nå må du gjøre noe med det du kan gjøre noe med, og det er å gjøre det du kan for å ikke smitte foreldrene dine. Sår hals kan være en forkjølelse, og det kan være korona. Om en uke vet du mer. Trøst deg med at om det er korona, så er den aller største sjansen at det vil gå helt fint med dere alle tre, selv om det ikke føles sånn ut fra mediene.

Hold deg isolert fra foreldrene dine, vask alle overflater/dørhåndtak hvor du har tatt med klut og såpevann/klorvann. Ha ditt eget bad, eget håndkle hvis bad ikke er mulig. 

Testing kan ikke gjøre så mye for deg nå, for det finnes ingen kur mot korona. Se an symptomene dine noen dager, og ring koronatelefonen hvis du trenger råd og hjelp. De vil også fortelle deg ang testing. 

Lykke til, prøv å ikke ta alle sorgene på forskudd. 

Anonymkode: 375d0...1dc

• Liker 5
  • Opprett ny...