AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 Jeg er ikke overvektig. Ikke i nærheten enda. Jeg har alltid vært hun tynne. Hun uten pupper osv. Jeg er 1.60 og veide 48-50kg en lang periode. Jeg var veltrent og var veldig tilfredsstilt med kroppen min. Men brått snudde det. Jeg ble student i Oslo og pendlet 2t en vei. Jeg mistet energien min som førte til jeg sluttet å trene og kostholdet mitt ble dårligere (mye drittmat på toget). Dette var bare et årsstudium og når jeg var ferdig der veide jeg 62kg. Jeg gikk opp 12kg ca. Jeg vil ikke ned til 50kg igjen, men mer 55kg. Det høres virkelig ut som jeg er en drittunge og jeg skjønner at andre sliter verre med vekta og helse enn meg. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å gå ned i vekt igjen, men jeg går kun mer opp. Jeg hadde en midje på 65cm, som nå er på 75cm. Kroppen er helt ute av proposisjon. Min mor opplevde det samme på min alder (23) med ufrivillig vektøkning og hun havnet til slutt på en vekt på 110kg. Og jeg prøver mitt beste på at det samme ikke skal skje med meg. Jeg trener nesten hver dag. Dem dagen jeg ikke trener tøyer jeg i 30min eller går lang tur. Men jeg går fortsatt opp i vekt. Jeg spiser ikke godteri i ukedagene og drinker minimalt brus. Dette går veldig ut på selvtillit og jeg har snart ikke mer klær som passer. Jeg skjønner ikke hva som skjer eller hva jeg skal gjøre. Blodprøver er fine. Er det noen som har tips til trening og kanskje matvarer jeg burde/burde ikke få i meg? Anonymkode: cd2a0...0e9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #2 Skrevet 11. april 2020 Du må spise mindre kalorier, bare til å begynne å telle. Anonymkode: f320d...b7b
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #3 Skrevet 11. april 2020 Fant moren din ut om det var en helsemessig årsak til at hun gikk opp i vekt? Sannsynligvis har du vent deg til å spise for mye. Det er bra å trene, men det har lite å si for vekta. Mange, spesielt de som i utgangspunktet er slanke, opplever faktisk å gå opp i vekt av å trene, fordi de blir mer sultne av det. Så du bør ikke satse på å "trene deg ned i vekt", det går ikke (med mindre du trener som de som skal gå over sydpolen...). Du må se på hva, og ikke minst hvor mye, du spiser. Mitt beste tips er å kutte ut mellommåltider, det er bare noe tull som har blitt trendy de siste årene. Vi mennesker er ikke laget for å spise hele tiden. Spis tre skikkelige hovedmåltider, og null mat ellers. Man sparer ekstremt mye kalorier på å kutte ut diverse barer (mange har like mye kalorier som sjokolade!), shakes osv. Spis vanlig mat. Anonymkode: 44a77...b7f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #4 Skrevet 11. april 2020 Har du lagt på deg på spesielle områder eller jevnt fordelt? har du begynt på p-piller eller andre hormonpreparater? Anonymkode: 84c01...f0f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #5 Skrevet 11. april 2020 Ta med deg niste heller enn å spise den dyre ekle maten på toget, lag middag hver dag, prøv å holde rutiner og ikke spis junk mellom måltidene. Det kan også være vanskeligere å holde vekta når man blir eldre, og kroppen oppfører seg litt annerledes enn den gjorde. Man kan ikke se ut som en tenåring hele livet heller, sånn er det jo. Anonymkode: a3139...0d6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå