Gå til innhold

Ingeborg Senneset

bianca89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og der greide hun faktisk å linke angrepet mot Rushdi til reklame for siste boka si…gratulerer. (Ig-story) Og skal ikke ting merkes med reklame på Ig?

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin46 skrev (20 minutter siden):

Og der greide hun faktisk å linke angrepet mot Rushdi til reklame for siste boka si…gratulerer. (Ig-story) Og skal ikke ting merkes med reklame på Ig?

Så det nå, der klikka det for meg. Hun er en narssisistisk. Og det er mye av grunnen til det folk ser veldig tydelig utspille seg.

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (9 minutter siden):

Så det nå, der klikka det for meg. Hun er en narssisistisk. Og det er mye av grunnen til det folk ser veldig tydelig utspille seg.

Ja vet du,det der tok faktisk kaka. Hun har gjort ting i samme gata før med alt fra holocaust til Pride-relaterte tema, men dette tok faktisk kaka. Og hvorfor er det ikke merket med reklame? For det er jo virkelig det det er. Vet noen hvordan man rapporterer influensere til Forbrukertilsynet? 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lov å promotere sin egen bok/ kunst på sosiale medier, uten å merke med reklame. Vet ikke hvorfor det er sånn, men der er i alle fall sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (20 minutter siden):

Det er lov å promotere sin egen bok/ kunst på sosiale medier, uten å merke med reklame. Vet ikke hvorfor det er sånn, men der er i alle fall sånn.

Jøss,hva er logikken bak det? I alle fall når det selges kommerst i storskala. Jaja, smakløs var posten uansett, som egentlig var hovedpoenget. Det med reklame var et sidespor fra min side. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null skrupler når bok og sykdomshistorie skal promoteres altså. Dette tar virkelig kaka. Vet ikke om jeg skal le høyt eller bli dypt rystet. 

Endret av parmanoia
  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin46 skrev (På 10.8.2022 den 10.27):

Her er beskrivelsen. Må si jeg er skeptisk. Men hun får jo få en sjanse da…

33A24F7B-0281-4C49-A006-B7035FC60858.jpeg

om noe er christian bloom en veldig dyktig illustratør.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa på story i dag at hun et sykemeldt, og det synes jeg er bra. Både ar hun er åpen om det, (det er en bra signaleffekt, også for meg personlig, som har sagt nei til sykemelding pga psykisk helse i et år), og at hun innser at kroppen ikke takler det ekstremkjøret alltid. Fikk faktisk veldig vondt av henne, det så ut som hun hadde det veldig vondt, og da snakker jeg ikke bare om å være tynn. Håper ting kan ordne seg for henne (og ja, selvsagt at hun skjerper seg på veien).

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (32 minutter siden):

Hun sa på story i dag at hun et sykemeldt, og det synes jeg er bra. Både ar hun er åpen om det, (det er en bra signaleffekt, også for meg personlig, som har sagt nei til sykemelding pga psykisk helse i et år), og at hun innser at kroppen ikke takler det ekstremkjøret alltid. Fikk faktisk veldig vondt av henne, det så ut som hun hadde det veldig vondt, og da snakker jeg ikke bare om å være tynn. Håper ting kan ordne seg for henne (og ja, selvsagt at hun skjerper seg på veien).

Helt enig. Jeg og fikk veldig vondt av henne. Håper hun kommer seg raskt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (1 time siden):

Dette er faktisk et skritt i riktig retning, og om Ingeborg leser her inne så klapp på skuldra, hør virkelig på fastlege m.fl. nå, selv om det gjør jævlig vondt og er knalltøft å stoppe det hurtigtoget som holder alt av følelser unna og gjør at man tror man har kontroll. Det gjør vondt, dessverre er det noen ganger nødvendig både for å berge livet og for å få et bedre og mer balansert liv. For rotteracet går ikke i lengden, selv om man tror det.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spinster skrev (På 1.8.2022 den 19.21):

Det var en kommentar som ble slettet, som inneholdt cirka disse poengene, der innledningen også nevnte noe om å kalle en spade en spade:

- Du er et forbilde for mange

- Samtidig er du sykelig undervektig

- Det er noe med å være litt bevisst bildebruken

Jeg leste kommentaren og skjønte ikke hvorfor den ble slettet. Annet enn at den kanskje var triggende for IS selv? 

Jeg har ikke skrevet noe i denne tråden før, men leser jevnlig og er så enig med mange av poengene som har blitt postet her. IS sender ut så skadelige signaler når hun snakker om å "gjøre friske ting" samtidig som hun åpenbart holder fast på spiseforstyrrelsen. 

Ja jeg registrerte også den og at den ble slettet etter at hun beskyldte den som skrev for å være ufin mot henne. Ble vel for direkte for henne.

Hun hylles jo frem av middelaldrende enablers som enten har jobbet eller jobber i psykiatrien og som beundrer anorektikere for deres "karakterstyrke". 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (På 13.8.2022 den 11.28):

Det er ikke helt riktig, i følge Forbrukertilsynet. Hvorfor skal bøker og kunst være unntatt? Forfattere, som har Some-kontoer i kraft av å være forfatter, trenger ikke merke innholdet sitt med reklame. Journalistsykepleierinfluencer Ingeborg Senneset skriver ikke kun om forfatterskapet sitt, hun skal merke med reklame. Som HM ikke trenger å merke klærne sine med reklame, men Sophie Elise må merke solbrillene med reklame. 

SITAT: https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/reklame-i-sosiale-medier/ofte-stilte-sporsmal-om-reklame-i-sosiale-medier

"Må jeg merke «egenreklame» jeg legger ut på min personlige profil?

Hvis påvirkere reklamerer for egne varer og tjenester og legger ut «egenreklame», kan det være grunner til at faste følgere forstår at innlegget er markedsføring ut fra sammenhengen. Man må likevel ta i betraktning at det ikke bare er faste følgere som ser innleggene, men at hvem som helst kan se et innlegg tilfeldig. Disse skal umiddelbart forstå at innlegget de ser er markedsføring uten å ha nærmere kjennskap til profilen.

Hvis påvirkeren legger ut egenreklame på sin personlige profil er det Forbrukertilsynets klare anbefaling at man alltid merker innleggene for å tydeliggjøre at det dreier seg om markedsføring.

Dette gjelder også tilfeller hvor påvirkerens ansikt eller navn fremgår på produktet."

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipser skrev (12 minutter siden):

Det er ikke helt riktig, i følge Forbrukertilsynet. Hvorfor skal bøker og kunst være unntatt? Forfattere, som har Some-kontoer i kraft av å være forfatter, trenger ikke merke innholdet sitt med reklame. Journalistsykepleierinfluencer Ingeborg Senneset skriver ikke kun om forfatterskapet sitt, hun skal merke med reklame. Som HM ikke trenger å merke klærne sine med reklame, men Sophie Elise må merke solbrillene med reklame. 

SITAT: https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/reklame-i-sosiale-medier/ofte-stilte-sporsmal-om-reklame-i-sosiale-medier

"Må jeg merke «egenreklame» jeg legger ut på min personlige profil?

Hvis påvirkere reklamerer for egne varer og tjenester og legger ut «egenreklame», kan det være grunner til at faste følgere forstår at innlegget er markedsføring ut fra sammenhengen. Man må likevel ta i betraktning at det ikke bare er faste følgere som ser innleggene, men at hvem som helst kan se et innlegg tilfeldig. Disse skal umiddelbart forstå at innlegget de ser er markedsføring uten å ha nærmere kjennskap til profilen.

Hvis påvirkeren legger ut egenreklame på sin personlige profil er det Forbrukertilsynets klare anbefaling at man alltid merker innleggene for å tydeliggjøre at det dreier seg om markedsføring.

Dette gjelder også tilfeller hvor påvirkerens ansikt eller navn fremgår på produktet."

Ergo bryter hun med regelverket titt og ofte på Ig. Og burde sånn sett rapporteres. For hun tjener godt med penger på bøkene sine.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kanin46 skrev (6 minutter siden):

Ergo bryter hun med regelverket titt og ofte på Ig. Og burde sånn sett rapporteres. For hun tjener godt med penger på bøkene sine.

Ok, takk for rettelsen! Det bør hun få påpakning for. Da er det "vanlige" kunstnere som ikke er kommersielle influensere som kan promotere verkene sine. Det lyder rettferdig, i grunnen. De fleste forfattere og kunstnere har ganske dårlig økonomi og salgstall. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (På 19.8.2022 den 12.20):

Ok, takk for rettelsen! Det bør hun få påpakning for. Da er det "vanlige" kunstnere som ikke er kommersielle influensere som kan promotere verkene sine. Det lyder rettferdig, i grunnen. De fleste forfattere og kunstnere har ganske dårlig økonomi og salgstall. 

Ny runde i dag i story på Ig, ikke merka. Er det Forbrukertilsynet som er rette adressat?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (25 minutter siden):

Sanna Saaroma går ganske hardt ut mot Senneset i VG. Jeg synes faktisk hun går for hardt ut, tematikken tatt i betraktning, og at hun ikke er den rette til å kritisere, men hva synes dere?

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/z7WbA9/den-gode-delingens-grenser

Jeg sier meg enig med Sanna. Jeg liker mye av det hun skriver, også fordi hun setter det på spissen og går litt hardt ut. Om jeg ikke alltid er enig så har hun mange gode poenger, og ingen ville lagt merke til kommentarene hennes om hun ikke tok med litt provokasjon. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...