Caroline1986 Skrevet 18. mai 2021 #321 Del Skrevet 18. mai 2021 Vi kan være enige om at nivåheving av bilder vil være et gode. Ellers støtter jeg Ingeborg og synes hun bærer gode faner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 18. mai 2021 #322 Del Skrevet 18. mai 2021 Bobleplasten skrev (21 minutter siden): Hvis hun ikke ønsker å bli kritisert for å legge ut pro-ana så kan hun slutte med det. Jeg får også vondt av Senneset fordi anoreksi er et helvetes bunnløst hull med lidelse, men samtidig så frikjenner det henne ikke fra å dele materiale som kan bidra til at friske(re) får tilbakefall eller som dytter folk over kanten. Jeg blir faktisk derfor provosert av folk som ber meg om å snakke med innestemme om dette temaet. Det handler om liv og død. Anoreksi er den mest dødelige psykiske lidelsen man har i Norge. Og utrolig mange flere enn de som dør kaster bort (ti)år og helse på lang sikt på denne selvskadingen som det faktisk er. Og når folk bestemmer seg for å nettopp å drive med PR for dette på sin enorme plattform så får de tåle å høre det er en dårlig idé. Så du forventer rasjonalitet fra et menneske som sliter med psykisk sykdom? Du har empati i massevis for andre anorektikere men synes det er OK å diskutere en anorektiker på offentlig forum? OK. Hva vil du oppnå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 18. mai 2021 #323 Del Skrevet 18. mai 2021 CecilieX skrev (9 minutter siden): Så du forventer rasjonalitet fra et menneske som sliter med psykisk sykdom? Du har empati i massevis for andre anorektikere men synes det er OK å diskutere en anorektiker på offentlig forum? OK. Hva vil du oppnå? Jeg begynner med det siste. Pro ana er en blindsone. Denne tråden understreker det. Folk ser det ikke selv om det er rett foran nesen, eller om avsender er en person de respekterer høyt. Folk står i kø for å bagatellisere, selv om det margin er den farligste influencingen som finnes. IS blir tilfeldigvis caset, for hun er verst i klassen. Ellers er det ikke sånn at det å være psykisk syk betyr at man er utilregnelig i de aller fleste tilfeller. Det er ingen som forbyr folk med et forstyrret forhold til mat og kropp å kringkaste dette til hele verden, men en del blir kritisert for det og kritikken er ofte fortjent. Særlig bør man være bevisst på dette med psykiske lidelser med stort smittepotensiale. Og historie med spiseforstyrrelser gjør ikke at man blir fritatt for all kritikk om hvordan en fremstår på Internett og opptrer som forbilde. Gitt intensiteten i deltagelsen din i CBE-tråden får jeg inntrykk av at du egentlig er mer enig med meg om akkurat det enn du tilkjennegir her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull vaffel Skrevet 18. mai 2021 #324 Del Skrevet 18. mai 2021 Synes kanskje debatten om den tynne kroppen hennes burde dø ut, noen som er så syk som hun er eller var, så tar mange av de kommentarene om tynn kropp som noe positivt, de bruker det til å sulte seg mer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beneviento Skrevet 18. mai 2021 #325 Del Skrevet 18. mai 2021 Caroline1986 skrev (1 time siden): Nei du har nok rett, for jeg ser ikke mer posering hos Ingeborg enn hos de fleste andre. Jeg tror sannheten ligger et sted imellom, det var ingen reaksjoner da Helene Drage poserte for å få frem kragebeina sine, fordi at fordi hun er overvektig så er det ikke thinspo. Er man veldig tynn så er alt man legger ut thinspo. Hvordan i alle dager mener du at Ingeborg skal kunne legge ut et bilde i vanlige sommerklær eller bikini uten at noen skal bli trigget? Jo, jeg husker godt at det var reaksjoner i tråden på denne kragebeinposeringen hennes . 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Scott Skrevet 18. mai 2021 #326 Del Skrevet 18. mai 2021 Caroline1986 skrev (2 timer siden): Da har jeg sikkert fulgt særdeles dårlig med, for jeg trodde vaksinemotstand i utgangspunktet var et fenomen i USA. Noe det også var, inntil for ikke veldig lenge siden. Jeg har ikke vært så opptatt av den debatten, fordi den er absurd, men etter hvert har man sett at motstanden også har kommet hit til landet og vært svært reell, og da er jeg glad for ar vi har folk som Senneseth som sier ifra om at det ikke er greit. At motstand mot vaksinemotstand har foregått på Facebook vil være noe som forbigår de fleste, så da er det flott at noen snakker høyt om det slik at flere blir engasjert. Det vil vel de fleste være enige i. Jeg følger heller ikke med på bloggere, så at det er motstand blant dem har jeg heller ikke vært klar over. Hvis anorektikerne her blir trigget av Senneseth, og de har sagt ifra uten resultat, så blir vel det neste steget å avfølge henne. Jeg har selv gjort det med min feed på Instagram, og det er definitivt et lurt verktøy å bruke for å lære seg å leve i en verden hvor det er mye tynne folk, og det meste kan oppfattes som thinspo hvis man ser godt nok etter. Jeg tror faktisk Helene Drage også går under den kategorien da hun for litt siden var så strålende fornøyd med å ha oppdaget kragebeina sine. Ja, du har fulgt særdeles dårlig med. Jeg fikk mitt første barn for 29 år siden, og allerede på svangerskapskurs ble jeg oppsøkt av en deltager som var vaksinemotstander. Dette paret drev en smittering i Vestfold, og jeg ble invitert på en uformell informasjonskveld. Der var det folksomt, for å si det sånn! Jeg er selv oppvokst i en søskenflokk på 5, og ingen av oss ble noengang vaksinert. Dette er ikke noe nytt, men det ble mye bedre kjent da internett ble allemannseie. Heldigvis. Fint at Senneset snakker om det, men hun er på ingen måte først ute. På dette heller. Det føyer seg inn i rekken av åpne dører hun sparker inn, for så å hylles som tøff og modig. Bagatelliseringer er svært usjarmerende, og å i blande inn Helene Drage når man diskuterer skadelig thinspo faller på sin egen urimelighet. Vis respekt for folks erfaringer i stedet for å avfeie dem med tåpeligheter som at "verden er full av tynne folk, og det meste kan oppfattes som thinspo om man ser godt nok etter" 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 18. mai 2021 #327 Del Skrevet 18. mai 2021 Bobleplasten skrev (21 minutter siden): Jeg begynner med det siste. Pro ana er en blindsone. Denne tråden understreker det. Folk ser det ikke selv om det er rett foran nesen, eller om avsender er en person de respekterer høyt. Folk står i kø for å bagatellisere, selv om det margin er den farligste influencingen som finnes. IS blir tilfeldigvis caset, for hun er verst i klassen. Ellers er det ikke sånn at det å være psykisk syk betyr at man er utilregnelig i de aller fleste tilfeller. Det er ingen som forbyr folk med et forstyrret forhold til mat og kropp å kringkaste dette til hele verden, men en del blir kritisert for det og kritikken er ofte fortjent. Særlig bør man være bevisst på dette med psykiske lidelser med stort smittepotensiale. Og historie med spiseforstyrrelser gjør ikke at man blir fritatt for all kritikk om hvordan en fremstår på Internett og opptrer som forbilde. Gitt intensiteten i deltagelsen din i CBE-tråden får jeg inntrykk av at du egentlig er mer enig med meg om akkurat det enn du tilkjennegir her. Jeg er veldig opptatt av psykisk helse og influenceres påvirkning, det har du rett i. Og ja vi deler synspunkt, jeg har trykket liker på flere av dine innlegg i tråden her. Ble derfor litt overrasket over at du svarte meg. Mitt innlegg, som du svarte på, problematiserer hvor skillelinjene går for når man bikker over. Som jeg skrev: hun er både en psykisk syk privatperson og influencer med 40.000+ følgere. Da denne tråden ble opprettet handlet den om hva folk synes om IS som journalist. Deretter dukket det opp folk som mislikte IS uten at jeg forstod hva det bunnet i. Nå har tråden begynt å omhandle hennes kropp og hennes psykiske lidelse. Da mener jeg at vi beveger oss over i et farlig farvann. Det er en interessant og svært vanskelig diskusjon at hvem som helst kan få et stort antall følgere og dermed påvirke dem. Vi har tross alt ikke noe internettpoliti som regulerer hva folk kan og ikke kan skrive, med mindre de driver markedsføring og må forholde seg til et lovverk. Jeg har tidligere også stilt samme spørsmål i tråden om Helene Drage. Når det er snakk om psykisk sykdom mener jeg at vi bør utvise stor forsiktighet i hva man diskuterer. Psykisk syke influencere kan dog ikke få fripass til å påvirke negativt, men jeg tror ikke at KG er det rette stedet å irettesette dem. Derfor er det lurt å spørre seg selv hva man vil oppnå med å ta diskusjonen. Hvis du vil diskutere mitt engasjement i CBE tråden, gjør jeg gjerne det der. Så hva vil du oppnå? Er dine innlegg her ment å nå frem til IS og «la henne få høre det» som du skriver? Tror du at en anonym bruker på KG er den som vil ha best mulighet til å få henne til å endre seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albert LeMaitre Skrevet 18. mai 2021 #328 Del Skrevet 18. mai 2021 CecilieX skrev (22 minutter siden): Jeg er veldig opptatt av psykisk helse og influenceres påvirkning, det har du rett i. Og ja vi deler synspunkt, jeg har trykket liker på flere av dine innlegg i tråden her. Ble derfor litt overrasket over at du svarte meg. Mitt innlegg, som du svarte på, problematiserer hvor skillelinjene går for når man bikker over. Som jeg skrev: hun er både en psykisk syk privatperson og influencer med 40.000+ følgere. Da denne tråden ble opprettet handlet den om hva folk synes om IS som journalist. Deretter dukket det opp folk som mislikte IS uten at jeg forstod hva det bunnet i. Nå har tråden begynt å omhandle hennes kropp og hennes psykiske lidelse. Da mener jeg at vi beveger oss over i et farlig farvann. Det er en interessant og svært vanskelig diskusjon at hvem som helst kan få et stort antall følgere og dermed påvirke dem. Vi har tross alt ikke noe internettpoliti som regulerer hva folk kan og ikke kan skrive, med mindre de driver markedsføring og må forholde seg til et lovverk. Jeg har tidligere også stilt samme spørsmål i tråden om Helene Drage. Når det er snakk om psykisk sykdom mener jeg at vi bør utvise stor forsiktighet i hva man diskuterer. Psykisk syke influencere kan dog ikke få fripass til å påvirke negativt, men jeg tror ikke at KG er det rette stedet å irettesette dem. Derfor er det lurt å spørre seg selv hva man vil oppnå med å ta diskusjonen. Hvis du vil diskutere mitt engasjement i CBE tråden, gjør jeg gjerne det der. Så hva vil du oppnå? Er dine innlegg her ment å nå frem til IS og «la henne få høre det» som du skriver? Tror du at en anonym bruker på KG er den som vil ha best mulighet til å få henne til å endre seg? Jeg er en av dem som har skrevet innlegg i denne tråden om hvor farlig det var for MEG å følge IS. Jeg har også uttrykt at jeg ikke tror hun er helt bevisst hva hun gjør, men at hun er fanget i sin sykdom. Jeg har aldri kritisert kroppen hennes, men poseringer og subtile thinspo-hint som et problematisk for meg som tidligere SF. Jeg har forsøkt å være nyansert og omsorgsfull i måten jeg har omtalt saken på og snakket om hvordan disse tingen påvirker meg og ikke kritisert kroppen til IS. Jeg synes det er uheldig at kritikken blir redusert til det. Jeg er enig i de som sier at vi bør stoppe å snakke om kroppen til andre for uansett hvilken retning dette gjøres i så kan det være å helle bensin på bålet til en forferdelig sykdom. Når det er sagt, er jeg fortsatt kritisk til en del av bildebruken til IS og håper det kan reduseres. Og til dere som sier dere blar gjennom feed på insta og ikke finner noe, så vil jeg påpeke at det som har støtt meg mest har vært på instastory og er dermed ikke synlig lengre. For meg har det vært sunt å avfølge. Jeg vet meget godt hvordan det føles å gå i IS sine sko for jeg har vært der selv. Det er et helvete og jeg ønsker henne på alle måter å bli frisk og alt godt. Når Jeg var så syk kunne jeg sitte alene i leiligheten og speile meg og ta bilder av den typen som har forekommet på hennes stories. Likevel ville jeg aldri ha postet dem og aldri kledd meg sånn foran lillesøsteren min f eks fordi jeg selv om jeg hatet kroppen min hadde jeg en mørk dragning mot den altfor tynne kroppen, men jeg visste at det kunne påvirke lillesøster negativt å se den. Jeg ønsker bare at en offentlig person klarer å se og og å ta det hensynet som påvirker samtidig som jeg ønsker henne alt godt og ikke ønsker å kritisere kroppen hennes. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caroline1986 Skrevet 18. mai 2021 #329 Del Skrevet 18. mai 2021 Frøken Scott skrev (1 time siden): Ja, du har fulgt særdeles dårlig med. Jeg fikk mitt første barn for 29 år siden, og allerede på svangerskapskurs ble jeg oppsøkt av en deltager som var vaksinemotstander. Dette paret drev en smittering i Vestfold, og jeg ble invitert på en uformell informasjonskveld. Der var det folksomt, for å si det sånn! Jeg er selv oppvokst i en søskenflokk på 5, og ingen av oss ble noengang vaksinert. Dette er ikke noe nytt, men det ble mye bedre kjent da internett ble allemannseie. Heldigvis. Fint at Senneset snakker om det, men hun er på ingen måte først ute. På dette heller. Det føyer seg inn i rekken av åpne dører hun sparker inn, for så å hylles som tøff og modig. Bagatelliseringer er svært usjarmerende, og å i blande inn Helene Drage når man diskuterer skadelig thinspo faller på sin egen urimelighet. Vis respekt for folks erfaringer i stedet for å avfeie dem med tåpeligheter som at "verden er full av tynne folk, og det meste kan oppfattes som thinspo om man ser godt nok etter" Så når man ikke er først ute så er man ikke viktig? Eller fortjener å bli anerkjent eller sett opp til? Jeg lærte ikke om forholdene krystaller blir utvunnet før jeg leste det hos IS. Jeg har lært flere andre ting av henne også, og jeg er ellers ikke spesielt tjukk i huet så noe må hun jo ha å fare med. Ang thinspo så kan det hende at de verste poseringene har forbigått meg da flere her sier at de har vært i storyer som jeg bare ganske nylig har begynt å se på hos folk jeg følger på insta, har ikke sett poenget med det tidligere 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 18. mai 2021 #330 Del Skrevet 18. mai 2021 Albert LeMaitre skrev (26 minutter siden): Jeg er en av dem som har skrevet innlegg i denne tråden om hvor farlig det var for MEG å følge IS. Jeg har også uttrykt at jeg ikke tror hun er helt bevisst hva hun gjør, men at hun er fanget i sin sykdom. Jeg har aldri kritisert kroppen hennes, men poseringer og subtile thinspo-hint som et problematisk for meg som tidligere SF. Jeg har forsøkt å være nyansert og omsorgsfull i måten jeg har omtalt saken på og snakket om hvordan disse tingen påvirker meg og ikke kritisert kroppen til IS. Jeg synes det er uheldig at kritikken blir redusert til det. Jeg er enig i de som sier at vi bør stoppe å snakke om kroppen til andre for uansett hvilken retning dette gjøres i så kan det være å helle bensin på bålet til en forferdelig sykdom. Når det er sagt, er jeg fortsatt kritisk til en del av bildebruken til IS og håper det kan reduseres. Og til dere som sier dere blar gjennom feed på insta og ikke finner noe, så vil jeg påpeke at det som har støtt meg mest har vært på instastory og er dermed ikke synlig lengre. For meg har det vært sunt å avfølge. Jeg vet meget godt hvordan det føles å gå i IS sine sko for jeg har vært der selv. Det er et helvete og jeg ønsker henne på alle måter å bli frisk og alt godt. Når Jeg var så syk kunne jeg sitte alene i leiligheten og speile meg og ta bilder av den typen som har forekommet på hennes stories. Likevel ville jeg aldri ha postet dem og aldri kledd meg sånn foran lillesøsteren min f eks fordi jeg selv om jeg hatet kroppen min hadde jeg en mørk dragning mot den altfor tynne kroppen, men jeg visste at det kunne påvirke lillesøster negativt å se den. Jeg ønsker bare at en offentlig person klarer å se og og å ta det hensynet som påvirker samtidig som jeg ønsker henne alt godt og ikke ønsker å kritisere kroppen hennes. Jeg tror du var den som introduserte begrepet «stammespråk» eller du skrev i alle fall videre om det og den refleksjonen åpnet øynene mine for hvordan man som følger kan påvirkes helt ulikt og at anorektikere nettopp trigges av en spesiell type estetikk. Jeg tenker at det du skriver om empati er kjernen av det jeg prøver å få frem. Mine innlegg er ikke et forsvar, eller å ta side. Om du setter en pistol mot hodet mitt, så vil jeg nok mene at vernet til følgerne er viktigere enn vernet av IS, men utviklingen av tråden opplevde jeg at beveget seg inn i diskusjon som jeg oppfattet som uheldig gitt psykisk sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albert LeMaitre Skrevet 18. mai 2021 #331 Del Skrevet 18. mai 2021 CecilieX skrev (7 minutter siden): Jeg tror du var den som introduserte begrepet «stammespråk» eller du skrev i alle fall videre om det og den refleksjonen åpnet øynene mine for hvordan man som følger kan påvirkes helt ulikt og at anorektikere nettopp trigges av en spesiell type estetikk. Jeg tenker at det du skriver om empati er kjernen av det jeg prøver å få frem. Mine innlegg er ikke et forsvar, eller å ta side. Om du setter en pistol mot hodet mitt, så vil jeg nok mene at vernet til følgerne er viktigere enn vernet av IS, men utviklingen av tråden opplevde jeg at beveget seg inn i diskusjon som jeg oppfattet som uheldig gitt psykisk sykdom. Viktige poeng og fine refleksjoner i en debatt. Alltid viktig å se begge sider av en sak, vi er alle bare mennesker og forstår best ut fra vårt eget synspunkt. Takk for at du gav meg en påminnelse om det slik at jeg kan ta mine synspunkter videre og inkludere så mye som mulig omtanke for andre. ❤️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 18. mai 2021 #332 Del Skrevet 18. mai 2021 CecilieX skrev (1 time siden): Mitt innlegg, som du svarte på, problematiserer hvor skillelinjene går for når man bikker over. Som jeg skrev: hun er både en psykisk syk privatperson og influencer med 40.000+ følgere. Da denne tråden ble opprettet handlet den om hva folk synes om IS som journalist. Deretter dukket det opp folk som mislikte IS uten at jeg forstod hva det bunnet i. Nå har tråden begynt å omhandle hennes kropp og hennes psykiske lidelse. Da mener jeg at vi beveger oss over i et farlig farvann. Det er en interessant og svært vanskelig diskusjon at hvem som helst kan få et stort antall følgere og dermed påvirke dem. Vi har tross alt ikke noe internettpoliti som regulerer hva folk kan og ikke kan skrive, med mindre de driver markedsføring og må forholde seg til et lovverk. Jeg har tidligere også stilt samme spørsmål i tråden om Helene Drage. Når det er snakk om psykisk sykdom mener jeg at vi bør utvise stor forsiktighet i hva man diskuterer. Psykisk syke influencere kan dog ikke få fripass til å påvirke negativt, men jeg tror ikke at KG er det rette stedet å irettesette dem. Derfor er det lurt å spørre seg selv hva man vil oppnå med å ta diskusjonen. Hvis du vil diskutere mitt engasjement i CBE tråden, gjør jeg gjerne det der. Så hva vil du oppnå? Er dine innlegg her ment å nå frem til IS og «la henne få høre det» som du skriver? Tror du at en anonym bruker på KG er den som vil ha best mulighet til å få henne til å endre seg? Jeg er enig i mye av det som du skriver her Cecilie, både at man skal utøve forsiktighet når det er snakk om psykisk sykdom og når det gjelder at vi tross alt ikke har noe internettpoliti. Problemet er at IS har flere roller og i alle rollene er hun en påvirker. Dette skal selvsagt ikke frata henne retten til å ytre seg - utfordringen er at hun blander roller. Hun bruker sin popularitet som journalist til å fronte sin sykdom for alle de som følger og liker henne. Hun sender folk fra Aftenposten til sin instagram og "drar på" for å få klikk (se meg, se meg). Jeg tenker at det må være helt innafor å kritisere hennes kommunikasjonsform og hvordan hun blander roller. Man kan selvsagt tolke hennes hyppige posting på instagram som et forsøk på å spre sin journalistikk og være en samfunnsstemme, eller så kan man tolke dette som psykisk sykdom; hun viser seg frem for de som er syke/står i fare for å utvikle sykdommen. IS har helsebakgrunn og journalistisk bakgrunn i tillegg til selv å ha vært/er syk. Det gjør at jeg mener det stilles helt andre forventninger til henne når hun beveger seg rundt i det offentlige rom med mange meninger og hvordan man møter dette, enn ei syk jente på 13 år fra Sotra. IS er offensiv i sin kritikk av andre, det være seg alternativbransjen og foreldre som ikke vaksinerer ungene sine og hun har en viss autoritet overfor dem som liker henne. Det kan ikke være slik at vi skal lammes av berøringsangst fordi vi tenker at noen er syk. Hun må som alle andre stå til ansvar for sine handlinger, sin dobbeltmoral og den kritikken som møter henne. Om man ikke oppnår noe med å diskutere IS og hennes kommunikasjonsform på sosiale medier her på Kvinneguiden, så har man i det minste fått en økt oppmerksomhet på problematikken. Og de foreldre som har barn med sykdommen har nok kanskje fått mer innsikt. Det er alltids no. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Scott Skrevet 18. mai 2021 #333 Del Skrevet 18. mai 2021 Caroline1986 skrev (1 time siden): Så når man ikke er først ute så er man ikke viktig? Eller fortjener å bli anerkjent eller sett opp til? Jeg lærte ikke om forholdene krystaller blir utvunnet før jeg leste det hos IS. Jeg har lært flere andre ting av henne også, og jeg er ellers ikke spesielt tjukk i huet så noe må hun jo ha å fare med. Ang thinspo så kan det hende at de verste poseringene har forbigått meg da flere her sier at de har vært i storyer som jeg bare ganske nylig har begynt å se på hos folk jeg følger på insta, har ikke sett poenget med det tidligere Det er budskapet som er viktig, ikke budbringeren. Det er bra med fokus på slike saker, om og om igjen. Men, "å fortjene å bli anerkjent og sett opp til" for å gjenta noe som andre har sagt utallige ganger før, det er absurd. Det er ikke akkurat nybrottsarbeid å anbefale vaksiner, det er en selvfølge. Og selvfølgeligheter preger ofte IS sin journalistikk. Om du ikke har fulgt stories før nylig er det jo friskt å kaste seg ut i diskusjonen 😏 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Scott Skrevet 18. mai 2021 #334 Del Skrevet 18. mai 2021 Nooni skrev (1 time siden): Jeg er enig i mye av det som du skriver her Cecilie, både at man skal utøve forsiktighet når det er snakk om psykisk sykdom og når det gjelder at vi tross alt ikke har noe internettpoliti. Problemet er at IS har flere roller og i alle rollene er hun en påvirker. Dette skal selvsagt ikke frata henne retten til å ytre seg - utfordringen er at hun blander roller. Hun bruker sin popularitet som journalist til å fronte sin sykdom for alle de som følger og liker henne. Hun sender folk fra Aftenposten til sin instagram og "drar på" for å få klikk (se meg, se meg). Jeg tenker at det må være helt innafor å kritisere hennes kommunikasjonsform og hvordan hun blander roller. Man kan selvsagt tolke hennes hyppige posting på instagram som et forsøk på å spre sin journalistikk og være en samfunnsstemme, eller så kan man tolke dette som psykisk sykdom; hun viser seg frem for de som er syke/står i fare for å utvikle sykdommen. IS har helsebakgrunn og journalistisk bakgrunn i tillegg til selv å ha vært/er syk. Det gjør at jeg mener det stilles helt andre forventninger til henne når hun beveger seg rundt i det offentlige rom med mange meninger og hvordan man møter dette, enn ei syk jente på 13 år fra Sotra. IS er offensiv i sin kritikk av andre, det være seg alternativbransjen og foreldre som ikke vaksinerer ungene sine og hun har en viss autoritet overfor dem som liker henne. Det kan ikke være slik at vi skal lammes av berøringsangst fordi vi tenker at noen er syk. Hun må som alle andre stå til ansvar for sine handlinger, sin dobbeltmoral og den kritikken som møter henne. Om man ikke oppnår noe med å diskutere IS og hennes kommunikasjonsform på sosiale medier her på Kvinneguiden, så har man i det minste fått en økt oppmerksomhet på problematikken. Og de foreldre som har barn med sykdommen har nok kanskje fått mer innsikt. Det er alltids no. 👏👏👏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 18. mai 2021 #335 Del Skrevet 18. mai 2021 Jeg må si at jeg er forvirret. Jeg opplever ikke at IS gir utrykk for noe annet enn meningene sine. Jeg tror ikke hun bruker kropp til å formidle noe, slik SE AS, HD og CBE gjør. Alle ekstreme I hver sin nisje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 18. mai 2021 #336 Del Skrevet 18. mai 2021 Lin11 skrev (11 minutter siden): Jeg må si at jeg er forvirret. Jeg opplever ikke at IS gir utrykk for noe annet enn meningene sine. Jeg tror ikke hun bruker kropp til å formidle noe, slik SE AS, HD og CBE gjør. Alle ekstreme I hver sin nisje. Interessant at alle du never er influensere, og ikke journalister. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 18. mai 2021 #337 Del Skrevet 18. mai 2021 parmanoia skrev (1 minutt siden): Interessant at alle du never er influensere, og ikke journalister. Ja, jeg anser vel henne som det også. I tillegg til journalist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caroline1986 Skrevet 18. mai 2021 #338 Del Skrevet 18. mai 2021 (endret) Frøken Scott skrev (1 time siden): Det er budskapet som er viktig, ikke budbringeren. Det er bra med fokus på slike saker, om og om igjen. Men, "å fortjene å bli anerkjent og sett opp til" for å gjenta noe som andre har sagt utallige ganger før, det er absurd. Det er ikke akkurat nybrottsarbeid å anbefale vaksiner, det er en selvfølge. Og selvfølgeligheter preger ofte IS sin journalistikk. Om du ikke har fulgt stories før nylig er det jo friskt å kaste seg ut i diskusjonen 😏 Jeg var ikke klar over at man må ha runda Internett for å få lov til å kommentere på KG😊 Og igjen, mener du at alt folk snakker om og som debatteres skal være nybrottsarbeid? Skal vi bare legge feminismesaken død fordi vi allerede har snakket en del om den? Og alle likestillingsforkjempere må bare finne noe nytt og trendy å kjempe for ettersom de allerede har snakket om likestilling noen år? Hva mener du egentlig? All den tid det finnes vaksinemotstand og antisemittisme og folk som tjener seg søkkrike på å selge pulver som ikke funker til kreftsjuke desperate folk, så er jeg jaggu glad for at det finnes folk som IS som setter søkelys på dem. Endret 18. mai 2021 av Caroline1986 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bijou1 Skrevet 18. mai 2021 #339 Del Skrevet 18. mai 2021 Lin11 skrev (18 minutter siden): Ja, jeg anser vel henne som det også. I tillegg til journalist. Finnes det eksempler på andre i Norge som blander det å være journalist (eller hun er vel egentlig ikke journalist, men kommentator) med influenser-virksomhet? Bare nysgjerrig. Det er jo et interessant fenomen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caroline1986 Skrevet 18. mai 2021 #340 Del Skrevet 18. mai 2021 velociraptor skrev (6 timer siden): Siste bildet i bunad er helt ok, ikke noen triggere der. Man ser selvsagt at hun er tynn, men det poseres ikke for å fremheve det. Får håpe det blir kaldt i sommer da, slik at hun må gå tildekket hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå