Sonit Skrevet 15. februar #2561 Skrevet 15. februar Rødvinsfilosofen skrev (2 timer siden): For meg fremstår denne (og mange andre tråder) mest av alt som ren drittslenging, ikke som en reell diskusjon. Det skrives side opp og side ned om hvordan hun ser ut. Hun tillegges alle mulige meninger og holdninger basert på hvordan hun til en hver tid ser ut. Viser hun hud så er det feil. Har hun på seg vanlige klær så er det feil. Har hun på seg oversize klær så er det feil. Mye av drittslengingen her blir fordekt som «omsorg». Man er jo bare sååå bekymret for andre som også har anoreksi. Så da må man analysere hvert eneste innlegg Senneset legger ut eller tagges i. Snakke om hvor innmari syk hun ser ut. Hvor tynn hun er. Lete med lupe etter et hvert tegn som kan antyde at hun er syk. Her er et tilfeldig utvalg. Trenger dere flere eksempler så er det bare å bla seg igjennom 120 sider til. Tipper at 0 personer med anoreksi har blitt friskere eller «mindre trigget» som resultat av denne tråden. Å lete med lupe behøver man ikke om man har erfaring med anorexi. Jeg er svært forsiktig i slike tråder da de er ekstremt triggende for meg, og mulig andre også. Jeg spotter pro ana tvert, og da mener jeg tvert. Anorexi er en livsfarlig sykdom som fyller hele hodet ditt. Jeg svarer her fordi jeg ser jeg er sitert. 2 2 5
Gjest Ninaen Skrevet 11. mars #2562 Skrevet 11. mars Da er frøken Senneset i gang med å tjene penger på enda en diagnose: ADHD. Som hun visstnok har hatt siden 2012, men ikke har snakka om før nå. (Betviler ikke at hun fikk den altså) Så beleilig. Nå var liksom den anoreksien litt oppbrukt, og adhd hos jenter er jo sånn i vinden, så da blir det show/foredrag om det… gud bedre… Og den nye boka er jo ikke en skjønnlitterær fagbok slik det så ut ved første øyekast. Det er jo bare mer gjentrykk og mer meg-fokus. Man blir ikke friskere av å leve av pågående sykdom og diagnoser altså… Jeg fikk for øvrig sjokk da jeg så bilder av henne fra et av kinoarrangementene, som er tatt og posta av andre. Hun ser faktisk enda sykere ut på dem.
Sarah93 Skrevet 11. mars #2563 Skrevet 11. mars Unødvendig og ugreit å kommentere kroppen hennes. Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor hun vil gjøre en stor greie ut av ADHD-diagnosen også, og hvorfor det er marked for et sånt foredrag. Hun er jo mer enn sine diagnoser, og litt synd å gjøre det til en så stor del av sin identitet og karriere. 3
Gjest Ninaen Skrevet 11. mars #2564 Skrevet 11. mars Sarah93 skrev (53 minutter siden): Unødvendig og ugreit å kommentere kroppen hennes. Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor hun vil gjøre en stor greie ut av ADHD-diagnosen også, og hvorfor det er marked for et sånt foredrag. Hun er jo mer enn sine diagnoser, og litt synd å gjøre det til en så stor del av sin identitet og karriere. Hvis du viser til min kommentar så vil jeg bare understreke at jeg ikke har kommentert kroppen hennes, men hvor syk hun nå ser ut. Og ja, det er jo egentlig trist at hun ikke kan finne på noe annet, hvis du skjønner hva jeg mener…
Nøytral-80 Skrevet 12. mars #2565 Skrevet 12. mars Ninaen skrev (13 timer siden): Da er frøken Senneset i gang med å tjene penger på enda en diagnose: ADHD. Som hun visstnok har hatt siden 2012, men ikke har snakka om før nå. (Betviler ikke at hun fikk den altså) Så beleilig. Nå var liksom den anoreksien litt oppbrukt, og adhd hos jenter er jo sånn i vinden, så da blir det show/foredrag om det… gud bedre… Og den nye boka er jo ikke en skjønnlitterær fagbok slik det så ut ved første øyekast. Det er jo bare mer gjentrykk og mer meg-fokus. Man blir ikke friskere av å leve av pågående sykdom og diagnoser altså… Jeg fikk for øvrig sjokk da jeg så bilder av henne fra et av kinoarrangementene, som er tatt og posta av andre. Hun ser faktisk enda sykere ut på dem. Klart ADHDen skal brukes for alt den er verdt. Dra opp en gammel diagnose du egentlig ikke ville vedkjenne deg, og wooops så kan du snakke enda mer om deg selv. Det må være så vanvittig utmattende å være så hinsides selvsentrert! 8
Frisk Frosk Skrevet 12. mars #2566 Skrevet 12. mars Nøytral-80 skrev (2 timer siden): Klart ADHDen skal brukes for alt den er verdt. Dra opp en gammel diagnose du egentlig ikke ville vedkjenne deg, og wooops så kan du snakke enda mer om deg selv. Det må være så vanvittig utmattende å være så hinsides selvsentrert! Det er ikke utenkelig at media nå begynner å vegre seg mer og mer for å bruke IS som "fagperson" om spiseforstyrrelser, fordi de innser at de er med på å gi henne en scene for å eksponere seg selv som "flink anorektiker", noe som dessverre for mange med den diagnosen er en del av deres personlige sykdomsbilde (for å understreke - ikke alle har et slikt eksponeringsønske, men noen har det, og IS har over år vist at hun bruker eksponeringen slik). Hvis min mistanke om at hun har merket mindre etterspørsel som talsperson for anoreksi, så er det jo praktisk å nå plutselig begynne å snakke om en annen diagnose, slik at hun likevel kan fortsette å eksponere seg som influenser. Om noen da skulle finne på å kritisere hvordan hun tydelig og bevisst bruker pro-ana-teknikker, så vil disse saklige kritikerne som påpeker at hun fremdeles påvirker andre på en uforsvarlig og farlig måte, bare møte fordømmelse for å angripe henne usaklig. Så kan hun surfe videre på samme måte som før. Jeg håper media nå en gang for alle tar sitt ansvar og er bevisst på at IS fremdeles sprer like mye proana, selv om hun nå heller har begynt å snakke om adhd. 3 8
Kalkula Skrevet 12. mars #2567 Skrevet 12. mars Sarah93 skrev (22 timer siden): Unødvendig og ugreit å kommentere kroppen hennes. Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor hun vil gjøre en stor greie ut av ADHD-diagnosen også, og hvorfor det er marked for et sånt foredrag. Hun er jo mer enn sine diagnoser, og litt synd å gjøre det til en så stor del av sin identitet og karriere. Er vel kun diagnosene hun ønsker å være. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå