Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 minutter siden):

Listen over "medavhengige" rundt IS begynner å bli skremmende lang.

Dette inkluderer det meste av media, organisasjoner og myndigheter som også burde visst bedre og likevel trekker henne frem og belønner henne som et forbilde (!), kjendiser, andre kommersielle aktører som benytter seg av kjendisstatusen som IS også har, ja, selv Holocaustsenteret er med på listen, trist og ironisk nok.

Medavhengig er helt riktig ord! 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvordan i all verden klarer følgerne hennes å overse de åpenbare proana-bildene hennes? I hvert fall får hun ingen kommentarer på det.

Her har for eksempel noen bøker hun anbefaler, absurd nok fått selskap av en anorektisk fot.

558013218_10173208735270624_4496162336050387489_n.jpg

Endret av Lafamiglia
  • Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
Lafamiglia skrev (56 minutter siden):

Hvordan i all verden klarer følgerne hennes å overse de åpenbare proana-bildene hennes? I hvert fall får hun ingen kommentarer på det.

Her har for eksempel noen bøker hun anbefaler, absurd nok fått selskap av en anorektisk fot.

558013218_10173208735270624_4496162336050387489_n.jpg

Jeg la også merke til dette.

Det er ikke bøkene hun planlegger å lese hun ønsker å vise frem. Hun vil vise frem sin (sykelig) tynne kropp. Og med det er hun anorektisk ekshibisjonistisk. Fokuset er "flink anorektiker". Og det viser hvor alvorlig syk hun er. Hun gjør dette i en eller annen form i det meste hun legger ut av bilder/video av seg selv.

Jeg synes også det er forferdelig trist (og ganske provoserende) at Ingeborg Senneset, som på så mange felt nærmest har utpekt seg selv til moralens vokter så ofte velger å bryte norsk lov og lar være å merke egenreklame for reklame. Spesielt ille synes jeg dette er ang. den boken om BS. Dette alene, at Ingeborg Senneset velger å ikke merke reklamer for både egen bok og forlaget, det gjør at jeg tenker at den vil jeg faktisk ikke lese. 

Nå er det på tide for deg å logge av alt av sosiale medier og slutte å oppsøke rampelyset, IS, og heller fokusere på å bli friskere!

• Liker 8
  • Nyttig 15
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jada. På’n igjen. Kan ikke skrive innlegg uten minst 2-3 bilder med «se på radmagre meg for 15 år siden!». Og hvorfor tillater Sykepleien det?! Vurderer å sende mail til dem nå og si fra hvor problematisk det er. Forventer mer av dem enn den gjengse journalist. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

IS skriver på Facebook at hun har kommentert kritisk på at en influenser bruker barnet sitt til å lage reklame - noen som vet hvilken influenser hun sikter til? 

Skrevet
Sarah93 skrev (18 minutter siden):

IS skriver på Facebook at hun har kommentert kritisk på at en influenser bruker barnet sitt til å lage reklame - noen som vet hvilken influenser hun sikter til? 

Sophie Elise. Litt feigt av IS å ikke skrive navnet synes jeg.

• Liker 6
Skrevet
Sonit skrev (2 timer siden):

Sophie Elise. Litt feigt av IS å ikke skrive navnet synes jeg.

Tror hun bare ikke vil flytte mer oppmerksomhet til barnet, som jeg skjønner. Men hvor? Fant det ikke på Instagram. 

Skrevet
Sarah93 skrev (1 time siden):

Tror hun bare ikke vil flytte mer oppmerksomhet til barnet, som jeg skjønner. Men hvor? Fant det ikke på Instagram. 

Da kunne hun jo droppa å ta med skjermdumpen med navnet på ungen i selve innlegget sitt… Er jo egentlig verre enn å navngi mora! Det ligger på story på insta, lagt ut for 6 timer siden. Altså ca. 16.30 i dag.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (På 24.10.2025 den 8.17):

Jada. På’n igjen. Kan ikke skrive innlegg uten minst 2-3 bilder med «se på radmagre meg for 15 år siden!». Og hvorfor tillater Sykepleien det?! Vurderer å sende mail til dem nå og si fra hvor problematisk det er. Forventer mer av dem enn den gjengse journalist. 

Ja, det er hun tydelig stolt over og hun benytter enhver anledning til å dra fram gamle bilder fra da hun var innlagt på Østmarka psykiatriske og var enda tynnere enn nå (helst bilder med bare armer slik at det kommer enda tydeligere fram hvor undervektig hun var. 

• Liker 6
Skrevet
Sarah93 skrev (På 6.9.2025 den 12.11):

Den videoen var vel på story, men akkurat den synes jeg ikke var problematisk i pro ana-øyemed - det gikk for fort til at man rakk å se noe særlig, og hun kan ikke ta ansvar for at folk pauser filmen og studerer kroppen hennes.

Det sagt er hun veldig avmagret nå, håper hun tar imot hjelp før det er for sent. Kroppen kan bryte sammen veldig fort, uansett hvor mange «friske ting» man gjør.

Videoen jeg pauset var ikke den med Birgit Skarstein, det var den av henne i badedrakt. Og når hun har en BMI på typ 13-15 trenger man ærlig talt ikke pause engang for å se hvor syk hun er. Folk som er så dårlige vet inderlig godt hva de gjør når de legger ut video av seg selv i kun badedrakt.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Pinnsvine skrev (På 8.9.2025 den 7.14):

Verken tynne eller tykke mennesker "promoterer" spiseforstyrrelser i kraft av å finnes. 

Nei, men noen av dem gjør det i kraft av å være kroniske postere av pro-ana-bilder, samt å promotere et urealistisk image om at det er mulig å opprettholde et tilsynelatende "normalt" liv uten å søke behandling for alvorlig spiseforstyrrelse, noe som er en livsfarlig idé å gi andre spiseforstyrrede. IS kommer til å kræsje hardt når som helst nå, og da vil det gå svært fort nedover. Hun har drevet rovdrift på seg selv i alle år, samtidig som hun har misjonert at det er mulig å "gjøre friske ting uten å være frisk", og fått kommentarer fra følgere av typen "Så fint å se at man slipper å bli normaltvektig for å kunne leve et vanlig liv". Problemet med det er at det såkalte "normale livet" blir ikke et langt et. Verken for IS eller for de følgerne som har tatt hennes budskap til hjertet. Jeg håper bare ikke hun får for mange forkortede liv, foruten sitt eget, på samvittigheten hun ikke eier.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Og der var det årlige avmagrete  Halloween bildet lagt ut på story…. Intet år uten asså… 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
texas1990 skrev (2 timer siden):

Og der var det årlige avmagrete  Halloween bildet lagt ut på story…. Intet år uten asså… 

Skulle akkurat påpeke det… tradisjonen tro. Tar ikke til seg noe kritikk

• Liker 7
  • Nyttig 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Bare ventet på det: hun måtte jo legge ut et «god jul»-bilde av seg selv fra arkivet, fra da hun var på sitt tynneste 🙄. Hun finner jo alltid et påskudd til å poste disse «skrytebildene» fra da hun var innlagt. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Grüner skrev (1 time siden):

Bare ventet på det: hun måtte jo legge ut et «god jul»-bilde av seg selv fra arkivet, fra da hun var på sitt tynneste 🙄. Hun finner jo alltid et påskudd til å poste disse «skrytebildene» fra da hun var innlagt. 

Og ny resirkulering av «kjære sorte får»… med bildekarusellen. Jesus Christ, Ingeborg. Du er blitt 40 år!

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
Ninaen skrev (6 timer siden):

Og ny resirkulering av «kjære sorte får»… med bildekarusellen. Jesus Christ, Ingeborg. Du er blitt 40 år!

Angående «det sorte fåret» sikter hun til at det har vært mye drama, krangling og konflikter i familien opp igjennom på grunn av hennes spiseforstyrrelser og OCD og hennes irrasjonelle forestillinger og regler rundt dette som også har påvirket de rundt henne og gjort situasjoner hvor hele familien samles, slik som jul, påske, sommerferie osv vanskelige. Så hun har nok følt mye på at det er hun som ødelegger familieidyllen og derfor føler seg som familens sorte får. Og siden jul er en tid på året hvor mange familier samles og familiens sorte får blir mer synlig, kommer hun med «den sorte får-greia» igjen nå. Akkurat det synes jeg for så vidt er greit, det er jo en slags solidarisk påminnelse om at en ikke er alene, hvis en føler seg som «det sorte fåret». Men, det som ikke er ok og dessuten helt unødvendig for å få fram budskapet er posting av pro-ana-bilder. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Grüner skrev (24 minutter siden):

Angående «det sorte fåret» sikter hun til at det har vært mye drama, krangling og konflikter i familien opp igjennom på grunn av hennes spiseforstyrrelser og OCD og hennes irrasjonelle forestillinger og regler rundt dette som også har påvirket de rundt henne og gjort situasjoner hvor hele familien samles, slik som jul, påske, sommerferie osv vanskelige. Så hun har nok følt mye på at det er hun som ødelegger familieidyllen og derfor føler seg som familens sorte får. Og siden jul er en tid på året hvor mange familier samles og familiens sorte får blir mer synlig, kommer hun med «den sorte får-greia» igjen nå. Akkurat det synes jeg for så vidt er greit, det er jo en slags solidarisk påminnelse om at en ikke er alene, hvis en føler seg som «det sorte fåret». Men, det som ikke er ok og dessuten helt unødvendig for å få fram budskapet er posting av pro-ana-bilder. 

Enig på prinsipielt grunnlag, men uten bildene. Også er jeg ikke helt enig likevel når det gjelder IS spesifikt, fordi jeg har innblikk i dette som gjør at det for meg langt fra bare oppleves som en «solidarisk påminnelse», men like mye den evinnelige selvpromoteringen, hvor sånne «sårbare tidspunkt» utnyttes til nettopp det formålet, sminket som skinnhellig omtanke for andre «sorte får». Noe som understrekes av at bildene atter en gang er med, tross gjentatte tilbakemeldinger på hva det gjør med folk/sårbare personer (som hun liksom vil nå ut til og trøste…). Troverdigheten til IS er null. Grunnet et totalbilde. Mens for dem som kun ser enkeltpostene framstår det som «syk person som ønsker å hjelpe andre syke». 

Det er for øvrig flott å se de ørsmå innblikkene hun gir i at det er ting hun jobber med. Heier på det. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Ninaen skrev (På 28.12.2025 den 1.29):

Enig på prinsipielt grunnlag, men uten bildene. Også er jeg ikke helt enig likevel når det gjelder IS spesifikt, fordi jeg har innblikk i dette som gjør at det for meg langt fra bare oppleves som en «solidarisk påminnelse», men like mye den evinnelige selvpromoteringen, hvor sånne «sårbare tidspunkt» utnyttes til nettopp det formålet, sminket som skinnhellig omtanke for andre «sorte får». Noe som understrekes av at bildene atter en gang er med, tross gjentatte tilbakemeldinger på hva det gjør med folk/sårbare personer (som hun liksom vil nå ut til og trøste…). Troverdigheten til IS er null. Grunnet et totalbilde. Mens for dem som kun ser enkeltpostene framstår det som «syk person som ønsker å hjelpe andre syke». 

Det er for øvrig flott å se de ørsmå innblikkene hun gir i at det er ting hun jobber med. Heier på det. 

Amen. Takk for et nydelig innlegg💚

• Liker 4
Skrevet

Ingeborg Senneset har over mange år hatt et ekstremt skadelig innhold i sine mediekanaler. Hun burde blokkeres og rapporteres.

• Liker 4
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...