Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akvarium85 skrev (På 4.9.2025 den 19.56):

Hvor så dere den videoen? 

Lå på IG-story

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør kanskje ikke dele hvor den videoen ligger eller at den i hele tatt eksisterer hvis den kan være triggende?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
ella morax skrev (43 minutter siden):

Bør kanskje ikke dele hvor den videoen ligger eller at den i hele tatt eksisterer hvis den kan være triggende?

Den er jo ikke der lenger, det er mer enn 24 timer siden. 😊 

Skrevet
Akvarium85 skrev (På 4.9.2025 den 19.56):

Hvor så dere den videoen? 

Den videoen var vel på story, men akkurat den synes jeg ikke var problematisk i pro ana-øyemed - det gikk for fort til at man rakk å se noe særlig, og hun kan ikke ta ansvar for at folk pauser filmen og studerer kroppen hennes.

Det sagt er hun veldig avmagret nå, håper hun tar imot hjelp før det er for sent. Kroppen kan bryte sammen veldig fort, uansett hvor mange «friske ting» man gjør.

• Liker 2
Skrevet
Sarah93 skrev (2 timer siden):

Den videoen var vel på story, men akkurat den synes jeg ikke var problematisk i pro ana-øyemed - det gikk for fort til at man rakk å se noe særlig, og hun kan ikke ta ansvar for at folk pauser filmen og studerer kroppen hennes.

Det sagt er hun veldig avmagret nå, håper hun tar imot hjelp før det er for sent. Kroppen kan bryte sammen veldig fort, uansett hvor mange «friske ting» man gjør.

Enig. Det var ikke noe galt med filmen, det var kun at den viste så åpenbart hvor syk hun er nå. Men det var bare en vanlig video tatt av andre av ei veldig syk dame på jobb, og det kan man ikke si at ikke skal legges ut heller (dét ville vært kansellering og/eller shaming). Samme med noen av bildene fra Book of Mormon, det er hverdagsbilder, men hvor man også ser hvor langt dette har gått nå. Jeg får bare vondt inni meg, håper hun greier å stoppe snart før det er for sent, og priser meg lykkelig over at jeg har greid å komme meg langt opp i vekt og er ferdig med det «stadiet» der selv. Hun har en lang og tøff og jævlig vond kamp foran seg. Men jeg håper hun tør å ta den, i stedet for å rase videre mot stupet mens hun gjør friske ting, for sin egen del og for alle som er glad i henne. 

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Hvordan skal man stoppe når man har lagt lista på «det går fint an å jobbe selv om man er syk», og snakker ned det å ha «sugerøret i statskassa». Og det i all offentlighet. 

Endret av parmanoia
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi alle som følger med på denne tråden, vi alle skal ikke prøve å rapportere hennes Instagram for promotering av spiseforstyrrelser i håp om å kanskje få hun litt borte fra SM?

Skrevet
Vålull skrev (4 timer siden):

Vi alle som følger med på denne tråden, vi alle skal ikke prøve å rapportere hennes Instagram for promotering av spiseforstyrrelser i håp om å kanskje få hun litt borte fra SM?

Verken tynne eller tykke mennesker "promoterer" spiseforstyrrelser i kraft av å finnes. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ingeborg Senneset til Dagbladet om Debatten på NRK i går: 

«Det som ikke er interessant er å ta opp om kong Harald er rasist. Det er kanskje den mest lavthengende frukten man kan ta, sier hun». 

Hun som selv ikke gjør annet enn å gå etter lavthengende frukt og sparke inn VIDÅPNE DØRER!

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Hva synes Senneset om at Celine Aagaard nå reklamerer for Oslo Skinlab? 

Ååånei vent, Ingeborg går jo helst etter små-influencere, de som er enklest «å ta». Det er skikkelig tøft det, eller hva Ingeborg? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Har lurt litt på hvorfor hun alltid skal «ta» Durek på alt dette spirituelle han holder på med, men hvorfor legger hun seg aldri etter f.eks Lilli Bendriss? Det hadde vært kjempemorsomt om noen laget et program eller en podcast episode hvor både Ingeborg og Lilli måtte være i samme rom og diskutere aliens, overnaturlige ting og ellers i universet 😄

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Lilli Bendriss driver da ikke med helseskadelig bullshit, det gjør Durek. (Kunne kurere covid med en medaljong og kan drive onde onder ut av kjønnsorganet til kvinner). Stoooor forskjell. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Nå begynner hun virkelig å minne om sine «glansdager» fra Østmarka. I går på video med Birgit Skarstein, i dag videoen hjemme der hun sminker seg. Filmet av andre. Hodet mot kroppen…uten at hun selv gjør det sånn med «lollipop-posisjon»… jeg tror faktisk ikke jeg har sett henne så syk/dårlig vektmessig siden 2010. Hun er nok fortsatt et stykke unna sitt desidert dårligste, men det var så ekstremt at det uansett ikke er noen målestokk i så måte. Og nå er hun 15 år eldre, mtp hva kroppen tåler. Jeg får fysisk vondt inni meg. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Ninaen skrev (1 time siden):

Nå begynner hun virkelig å minne om sine «glansdager» fra Østmarka. I går på video med Birgit Skarstein, i dag videoen hjemme der hun sminker seg. Filmet av andre. Hodet mot kroppen…uten at hun selv gjør det sånn med «lollipop-posisjon»… jeg tror faktisk ikke jeg har sett henne så syk/dårlig vektmessig siden 2010. Hun er nok fortsatt et stykke unna sitt desidert dårligste, men det var så ekstremt at det uansett ikke er noen målestokk i så måte. Og nå er hun 15 år eldre, mtp hva kroppen tåler. Jeg får fysisk vondt inni meg. 

Er det ingen rundt henne som kan få henne til å forstå at helsa kommer først? 
Det er da langt viktigere å søke hjelp og starte behandling enn å delta på events og fyke frem og tilbake på foredrag eller hva enn det skulle være. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Nøytral-80 skrev (4 timer siden):

Er det ingen rundt henne som kan få henne til å forstå at helsa kommer først? 
Det er da langt viktigere å søke hjelp og starte behandling enn å delta på events og fyke frem og tilbake på foredrag eller hva enn det skulle være. 

Dette er jo den perfekte unngåelsesstrategien. Jobbe mye og henge med kjendiser i stedet for å spise. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
parmanoia skrev (6 timer siden):

Dette er jo den perfekte unngåelsesstrategien. Jobbe mye og henge med kjendiser i stedet for å spise. 

Jo, jeg bare skjønner ikke at folk rundt henne som er glad i henne ikke sier at nå er det nok. De gjør kanskje det, men hun hører ikke etter? 

• Liker 2
Skrevet
Nøytral-80 skrev (2 timer siden):

Jo, jeg bare skjønner ikke at folk rundt henne som er glad i henne ikke sier at nå er det nok. De gjør kanskje det, men hun hører ikke etter? 

Det vet vi ikke. Noen kan jo ha prøvd å si fra. Men man kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp selv. Jeg fatter ikke at hun klarer å fungere i hverdagen, eller at hun ikke blir stoppet av noen som kan stoppe henne jeg da. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
parmanoia skrev (15 minutter siden):

Det vet vi ikke. Noen kan jo ha prøvd å si fra. Men man kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp selv. Jeg fatter ikke at hun klarer å fungere i hverdagen, eller at hun ikke blir stoppet av noen som kan stoppe henne jeg da. 

Jeg tror ikke hun vil eller tør å utfordre seg på matfronten, og vil være sånn, så lenge hun klarer å jobbe og trene. Så å gjøre friske ting innebærer ikke det åpenbare for henne. Hun elsker å flashe de tynne armene sine og går meg singlet og ermeløse plagg året rundt, når andre går med genser og jakke. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Grüner skrev (15 minutter siden):

Jeg tror ikke hun vil eller tør å utfordre seg på matfronten, og vil være sånn, så lenge hun klarer å jobbe og trene. Så å gjøre friske ting innebærer ikke det åpenbare for henne. Hun elsker å flashe de tynne armene sine og går meg singlet og ermeløse plagg året rundt, når andre går med genser og jakke. 

Hvorfor utfordre seg når man lever drømmelivet (utad) med publisitet, jobb, kjendisvenner, foredrag landet rundt og hylling i form av likes og priser? 

Kjendislivet må dessuten være usunt på mange måter. 

• Liker 4
Skrevet
parmanoia skrev (2 minutter siden):

Hvorfor utfordre seg når man lever drømmelivet (utad) med publisitet, jobb, kjendisvenner, foredrag landet rundt og hylling i form av likes og priser? 

Kjendislivet må dessuten være usunt på mange måter. 

Listen over "medavhengige" rundt IS begynner å bli skremmende lang.

Dette inkluderer det meste av media, organisasjoner og myndigheter som også burde visst bedre og likevel trekker henne frem og belønner henne som et forbilde (!), kjendiser, andre kommersielle aktører som benytter seg av kjendisstatusen som IS også har, ja, selv Holocaustsenteret er med på listen, trist og ironisk nok.

• Liker 9
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...