Rosinvin Skrevet 1. september 2025 #2481 Skrevet 1. september 2025 (endret) 😥slettet Endret 1. september 2025 av Rosinvin Slettet
MissCortado Skrevet 1. september 2025 #2482 Skrevet 1. september 2025 Hun blir sikkert mye friskere av all denne analysen som så mange gode mennesker her har av henne. 🥹 1
Frisk Frosk Skrevet 1. september 2025 #2483 Skrevet 1. september 2025 MissCortado skrev (1 time siden): Hun blir sikkert mye friskere av all denne analysen som så mange gode mennesker her har av henne. 🥹 Jeg tror alle i tråden inderlig håper at IS logger av og heller fokuserer på å bli friskere og frisk, for det er tydelig at hun ikke blir det av å hele tiden drive proana under dekke av å "gjøre friske ting". Problemet med IS nå er at hun tar og får så stor mediedekning til tross for at hun nå er en svært farlig influenser som påvirker andre i så stor, negativ retning at det påvirker andres helse og setter andres liv i fare. Det er synd på alle som har så alvorlige spiseforstyrrelser, men når enkeltindividet (IS) velger å påvirke så mange andre på en slik uforsvarlig og farlig måte, så er det faktisk viktig at noen snakker deres sak og også forsøker å få norsk media og andre til å våkne slik at de beskytter andre så lenge IS hverken beskytter seg selv eller andre. Jeg har skrevet det før, jeg ønsker oppriktig det beste for IS og at hun greier å bli friskere og frisk. Men dette vi er vitne til er på samme måte som med en alkoholiker eller rusmisbruker som er voldelig i fylla/rusen. Avhengigheten, fylla/rusen er ingen unnskyldning - vold kan aldri forsvares uansett. På samme måte er ikke IS sin sykdom noen som helst unnskyldning for den skadelige påvirkningen hun nå påfører andre! Og jeg tror egentlig ikke at IS ønsker å påvirke så mange så negativt som hun nå gjør, for jeg tror hun er både fortvilt over egen situasjon og ikke ønsker lignende for andre. Men, så er det det at denne sykdommen er som rusavhengighet, den får noen av de som er rammet av den til å miste hemningene, og som IS, velger å eksponere proana på en måte som skader andre, fordi dette trigger sider ved deres egen sykdom. 11 1 6
Vålull Skrevet 1. september 2025 #2484 Skrevet 1. september 2025 (endret) Syns vi kunne boikottet henne jeg. Helt ærlig. Syns hun sprer mer negativitet og kan gjøre andre syke/sykere. Endret 1. september 2025 av Vålull 15 2
Pinnsvine Skrevet 2. september 2025 #2485 Skrevet 2. september 2025 Frisk Frosk skrev (18 timer siden): Men dette vi er vitne til er på samme måte som med en alkoholiker eller rusmisbruker som er voldelig i fylla/rusen. Avhengigheten, fylla/rusen er ingen unnskyldning - vold kan aldri forsvares uansett. På samme måte er ikke IS sin sykdom noen som helst unnskyldning for den skadelige påvirkningen hun nå påfører andre! Jeg har vært veldig skeptisk til en del av det IS har drevet med, fordi hun i kraft av den makten hun har hatt som en offentlig person har frontet ganske mange horrible meninger (der særlig den der "bare ta deg sammen, jobb selv om du er syk, å være ufør er et sugerør i statskassen" greien troner høyest) men kritikken som er her inne nå nå er jo bare snakk om å oppsøke kanalene hennes for å finne informasjon om ting man allerede vet fra før, at hun har spiseforstyrrelser og har gode og dårlige perioder. Og vi kan ikke kontrollere henne på avstand ved å ramse opp alle Problematiske ting hun gjør. Vi kan avfølge, eller blokkere om vi blir for trigget. Og da kommer jeg tilbake til at det folk gjør her inne er jo ikke å forsøke å drive frem positiv endring (man har ingen kontroll over det hun gjør eller skriver eller poster) men bare klage om de samme tingene hundre ganger på rad, uansett hvor høyverdig motivasjonen er er det jo ingenting å tjene på det. 2 1
AprilLudgate Skrevet 2. september 2025 #2486 Skrevet 2. september 2025 MissCortado skrev (På 1.9.2025 den 11.04): Hun blir sikkert mye friskere av all denne analysen som så mange gode mennesker her har av henne. 🥹 Nei, man blir aldri friskere av å lese slike tråder om seg selv. Hun dropper forhåpentligvis det. Men det er også lett å se hvorfor hun debatteres. Dvs: jeg skjønte det ikke helt - og stilte endel spørsmål i tråden jeg fikk gode og reflekterte svar på av andre med spiseforstyrrelser. Når hun er en offentlig figur OG følger alle «triksene» i boka som var det jeg fikk forklart godt så forstår jeg at noen kan bli kritiske til fremgangsmåten. 4 1
AprilLudgate Skrevet 2. september 2025 #2487 Skrevet 2. september 2025 Vålull skrev (22 timer siden): Syns vi kunne boikottet henne jeg. Helt ærlig. Syns hun sprer mer negativitet og kan gjøre andre syke/sykere. Det er bare å avfølge 🤷♀️ Jeg følger henne ikke lengre selv - av helt andre tilfeldige grunner. Men boikott ser ikke jeg personlig poenget med. Men nå deler nok jeg endel like grunnverdier med henne om jeg leser henne rett. 1 1
Ninaen Skrevet 2. september 2025 #2488 Skrevet 2. september 2025 Pinnsvine skrev (13 timer siden): Jeg har vært veldig skeptisk til en del av det IS har drevet med, fordi hun i kraft av den makten hun har hatt som en offentlig person har frontet ganske mange horrible meninger (der særlig den der "bare ta deg sammen, jobb selv om du er syk, å være ufør er et sugerør i statskassen" greien troner høyest) men kritikken som er her inne nå nå er jo bare snakk om å oppsøke kanalene hennes for å finne informasjon om ting man allerede vet fra før, at hun har spiseforstyrrelser og har gode og dårlige perioder. Og vi kan ikke kontrollere henne på avstand ved å ramse opp alle Problematiske ting hun gjør. Vi kan avfølge, eller blokkere om vi blir for trigget. Og da kommer jeg tilbake til at det folk gjør her inne er jo ikke å forsøke å drive frem positiv endring (man har ingen kontroll over det hun gjør eller skriver eller poster) men bare klage om de samme tingene hundre ganger på rad, uansett hvor høyverdig motivasjonen er er det jo ingenting å tjene på det. Det er flere som her i tråden har sagt at de har fått øynene opp pga det som er blitt delt og forklart i tråden her, som du også ser eksempel på i forrige kommentar. Endring hos IS? Nei. Det må komme etter påvirkning fra andre rundt henne+innenfra henne selv. Men om vi kan få opp øynene hos stadig flere mtp hva hun faktisk gjør og hvorfor det er problematisk, så kanskje hun mister noe av muligheten til å påvirke skadelig, kanskje noen tenker seg om flere ganger før de bruker henne på oppdrag der det strengt tatt burde gås noen runder mtp påvirkning, kanskje media roer ned på å bruke henne, kanskje færre går på show med Peder Kjøs og henne. Ikke fordi vi vil ta fra henne levebrødet. Men fordi måten hun nå har et levebrød på skader ikke bare henne selv, men også andre. Jeg følger henne for øvrig ikke nå, men hun dukker jo opp her og der uansett, også på insta. 4 2 3
Vålull Skrevet 2. september 2025 #2489 Skrevet 2. september 2025 (endret) AprilLudgate skrev (3 timer siden): Det er bare å avfølge 🤷♀️ Jeg følger henne ikke lengre selv - av helt andre tilfeldige grunner. Men boikott ser ikke jeg personlig poenget med. Men nå deler nok jeg endel like grunnverdier med henne om jeg leser henne rett. Følger hun ikke. Aldri gjort. Men mtp på hvordan kun kan trigge andre. Er det jeg mener med å boikotte. Endret 2. september 2025 av Vålull 4
AprilLudgate Skrevet 3. september 2025 #2490 Skrevet 3. september 2025 Ninaen skrev (15 timer siden): Det er flere som her i tråden har sagt at de har fått øynene opp pga det som er blitt delt og forklart i tråden her, som du også ser eksempel på i forrige kommentar. Endring hos IS? Nei. Det må komme etter påvirkning fra andre rundt henne+innenfra henne selv. Men om vi kan få opp øynene hos stadig flere mtp hva hun faktisk gjør og hvorfor det er problematisk, så kanskje hun mister noe av muligheten til å påvirke skadelig, kanskje noen tenker seg om flere ganger før de bruker henne på oppdrag der det strengt tatt burde gås noen runder mtp påvirkning, kanskje media roer ned på å bruke henne, kanskje færre går på show med Peder Kjøs og henne. Ikke fordi vi vil ta fra henne levebrødet. Men fordi måten hun nå har et levebrød på skader ikke bare henne selv, men også andre. Jeg følger henne for øvrig ikke nå, men hun dukker jo opp her og der uansett, også på insta. Mener du hun skal bli cancelled? På bakgrunn av at sykdommen hennes er synlig? Hennes sykdom er per def ikke noe annerledes enn å ha kronisk migrene. Eller kreft. Eller være schizofren. Jeg tror jeg skjønner hvor du vil, men å bli kansellert er vel ikke svaret? 1 1
Ninaen Skrevet 3. september 2025 #2491 Skrevet 3. september 2025 (endret) AprilLudgate skrev (1 time siden): Mener du hun skal bli cancelled? På bakgrunn av at sykdommen hennes er synlig? Hennes sykdom er per def ikke noe annerledes enn å ha kronisk migrene. Eller kreft. Eller være schizofren. Jeg tror jeg skjønner hvor du vil, men å bli kansellert er vel ikke svaret? Les på nytt. Jeg har ikke sagt at IS skal kanselleres. Jeg, og mange andre her, har sagt at oppdragsgivere inkl media må bli bevisst på hva hun driver med mtp etikk, være litt mer kritisk til innhold og hva som formidles, og også hva en del eksponering gjør med henne selv. Ville du sagt at det var greit at en oppdragsgiver serverte alkohol til en person de visste hadde et stort alkoholproblem? Og som kunne skade andre ved alkoholpåvirkning? IS er heller ikke en guru på spiseforstyrrelser, slik det ofte framstilles og at hun brukes i «alle sammenhenger». Hun formidler også kritikkverdige holdninger rundt det med arbeid og NAV, som hun selv aldri tar til seg kritikk på og som også bør reflekteres over av dem som bruker henne i en del sammenhenger. Skal hun kanselleres ved f,eks å ikke få oppdrag for Holocaustsenteret eller samarbeid med kino osv? Selvsagt ikke! Skal man la være å gi henne skriveoppdrag (f.eks er hun medforfatter på boka til Birgit Skarstein som kommer snart), bruke henne innen tekstarbeid osv? Selvsagt ikke! Men kanskje skal man vurdere litt nøyere når man bruker henne til motivasjonsforedrag til konfirmanter og studenter når hun er i en så dårlig fase, og også kan ha skummel påvirkning på mer enn en måte. Og kanskje bør media være litt mer kritisk i bruken av henne, også av hensyn til henne selv. Og Peder Kjøs bør ta ansvar som den fagpersonen han er. Så lenge hun jobbet i Aftenposten burde de tatt ansvar for sammenblandingen av jobb/influenser/privatliv, ikke som i at de skulle sagt henne opp fordi hun var syk, men stilt noen krav til rolleforståelse, sammenblanding og også etikken i en del av det hun har drevet med som del av det. Alvorsprat og krav. Jeg tror de fleste av oss er aller mest opptatt av at IS skader seg selv og andre, og at vi håper hun tør å gå inn i behandling med store bokstaver igjen før det er for sent. p.S. Ingen av oss har krav på en plattform i media for å spre x og y. Bedrifter har som regel etiske regler m.m. de går etter når de hyrer inn folk utenfra. Media har redaktøransvar. Om man ikke får jobber som følge av det er ikke det å bli kansellert. Hva hun gjør på egen instagramkonto er primært opp til henne. Endret 3. september 2025 av Ninaen Skrivefeil 8 10
Frisk Frosk Skrevet 3. september 2025 #2492 Skrevet 3. september 2025 AprilLudgate skrev (50 minutter siden): Mener du hun skal bli cancelled? På bakgrunn av at sykdommen hennes er synlig? Hennes sykdom er per def ikke noe annerledes enn å ha kronisk migrene. Eller kreft. Eller være schizofren. Jeg tror jeg skjønner hvor du vil, men å bli kansellert er vel ikke svaret? Jeg forventer - krever, faktisk! - at norsk media, spesielt, ikke bidrar til å trigge sykdom hos andre, spesielt unge, spesielt så alvorlig sykdom som det her er snakk om. Men jeg forventer også det samme av andre, som Sanitetskvinneforeningen m.fl. (og Holocaustsenteret for den saks skyld...). Og ikke minst forventer jeg at slike farlige påvirkere som IS har utviklet seg til å bli år for år, ikke få slippe fritt inn i norske skoler på den måten hun har fått, sammen med mildt sagt omstridte PK, all den tid IS på sine influenserkanaler fortsetter med det som kun kan kalles ren proana i så mye av det innholdet hun der publiserer. Jeg forventer at de stiller krav til hvordan saker - eller IS selv - fronter seg selv sammen med innhold, slik at hun IKKE får drive med eksponering av egen sykdom på en måte som er ren proana. Jeg forventer og krever at norsk media viser et langt større samfunnsansvar enn hva de har vist over altfor mange år nå, hvor de har gitt både uforsvarlige helsepersonell som IS (og FS og PK) altfor stor og ukritisk oppmerksomhet. IS har i altfor mange år fått ture frem med sitt image som "flink anorektiker" som driver dårlig skjult proana i det meste hun holder på med. IS har en skarp penn, men mye av det hun skriver er egentlig bare å løfte populistiske saker for selv å få oppmerksomhet. IS er en smart dame som kunne bidratt så uendelig mye mer positivt for samfunnet, hvis hun bare logget av sosiale medier og medier lenge nok til å bli frisk/friskere, og så heller skaffet seg en jobb hvor hun ikke lenger frontet sin sykdom. Jeg tror hun kan ha et flott og langt liv, om hun endrer kurs nå - men det betyr at hun må slutte med proana og det å bruke sosiale medier og oppmerksomhet for å påvirke både seg selv og andre negativt under dekke av det motsatte. Jeg håper inderlig at hun greier å bli friskere! Media har kjøreregler, gjennom bl.a. VVP: https://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/ "1.4. ... Det er pressens plikt å sette et kritisk søkelys på hvordan mediene selv fyller sin samfunnsrolle." Og aller sist, under VVP står følgende: "Ord og bilder er mektige våpen. Misbruk dem ikke!" Dette siste er noe både norske medier og IS selv har feilet stort på i mange år! Det handler ikke om kansellering, det handler om forsvarlighet, det handler om samfunnsansvar! IS må veldig gjerne fortsette å både skrive og være i offentligheten - men da må hun gjøre det på en måte som ikke er ren proana og glorifisering av å være alvorlig syk anorektiker "som gjør friske ting". 8 1 10
Ninaen Skrevet 3. september 2025 #2493 Skrevet 3. september 2025 Frisk Frosk skrev (2 minutter siden): Jeg forventer - krever, faktisk! - at norsk media, spesielt, ikke bidrar til å trigge sykdom hos andre, spesielt unge, spesielt så alvorlig sykdom som det her er snakk om. Men jeg forventer også det samme av andre, som Sanitetskvinneforeningen m.fl. (og Holocaustsenteret for den saks skyld...). Og ikke minst forventer jeg at slike farlige påvirkere som IS har utviklet seg til å bli år for år, ikke få slippe fritt inn i norske skoler på den måten hun har fått, sammen med mildt sagt omstridte PK, all den tid IS på sine influenserkanaler fortsetter med det som kun kan kalles ren proana i så mye av det innholdet hun der publiserer. Jeg forventer at de stiller krav til hvordan saker - eller IS selv - fronter seg selv sammen med innhold, slik at hun IKKE får drive med eksponering av egen sykdom på en måte som er ren proana. Jeg forventer og krever at norsk media viser et langt større samfunnsansvar enn hva de har vist over altfor mange år nå, hvor de har gitt både uforsvarlige helsepersonell som IS (og FS og PK) altfor stor og ukritisk oppmerksomhet. IS har i altfor mange år fått ture frem med sitt image som "flink anorektiker" som driver dårlig skjult proana i det meste hun holder på med. IS har en skarp penn, men mye av det hun skriver er egentlig bare å løfte populistiske saker for selv å få oppmerksomhet. IS er en smart dame som kunne bidratt så uendelig mye mer positivt for samfunnet, hvis hun bare logget av sosiale medier og medier lenge nok til å bli frisk/friskere, og så heller skaffet seg en jobb hvor hun ikke lenger frontet sin sykdom. Jeg tror hun kan ha et flott og langt liv, om hun endrer kurs nå - men det betyr at hun må slutte med proana og det å bruke sosiale medier og oppmerksomhet for å påvirke både seg selv og andre negativt under dekke av det motsatte. Jeg håper inderlig at hun greier å bli friskere! Media har kjøreregler, gjennom bl.a. VVP: https://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/ "1.4. ... Det er pressens plikt å sette et kritisk søkelys på hvordan mediene selv fyller sin samfunnsrolle." Og aller sist, under VVP står følgende: "Ord og bilder er mektige våpen. Misbruk dem ikke!" Dette siste er noe både norske medier og IS selv har feilet stort på i mange år! Det handler ikke om kansellering, det handler om forsvarlighet, det handler om samfunnsansvar! IS må veldig gjerne fortsette å både skrive og være i offentligheten - men da må hun gjøre det på en måte som ikke er ren proana og glorifisering av å være alvorlig syk anorektiker "som gjør friske ting". Amen! 1 2
Frisk Frosk Skrevet 3. september 2025 #2494 Skrevet 3. september 2025 Ninaen skrev (25 minutter siden): Les på nytt. Jeg har ikke sagt at IS skal kanselleres. Jeg, og mange andre her, har sagt at oppdragsgivere inkl media må bli bevisst på hva hun driver med mtp etikk, være litt mer kritisk til innhold og hva som formidles, og også hva en del eksponering gjør med henne selv. Ville du sagt at det var greit at en oppdragsgiver serverte alkohol til en person de visste hadde et stort alkoholproblem? Og som kunne skade andre ved alkoholpåvirkning? IS er heller ikke en guru på spiseforstyrrelser, slik det ofte framstilles og at hun brukes i «alle sammenhenger». Hun formidler også kritikkverdige holdninger rundt det med arbeid og NAV, som hun selv aldri tar til seg kritikk på og som også bør reflekteres over av dem som bruker henne i en del sammenhenger. Skal hun kanselleres ved f,eks å ikke få oppdrag for Holocaustsenteret eller samarbeid med kino osv? Selvsagt ikke! Skal man la være å gi henne skriveoppdrag (f.eks er hun medforfatter på boka til Birgit Skarstein som kommer snart), bruke henne innen tekstarbeid osv? Selvsagt ikke! Men kanskje skal man vurdere litt nøyere når man bruker henne til motivasjonsforedrag til konfirmanter og studenter når hun er i en så dårlig fase, og også kan ha skummel påvirkning på mer enn en måte. Og kanskje bør media være litt mer kritisk i bruken av henne, også av hensyn til henne selv. Og Peder Kjøs bør ta ansvar som den fagpersonen han er. Så lenge hun jobbet i Aftenposten burde de tatt ansvar for sammenblandingen av jobb/influenser/privatliv, ikke som i at de skulle sagt henne opp fordi hun var syk, men stilt noen krav til rolleforståelse, sammenblanding og også etikken i en del av det hun har drevet med som del av det. Alvorsprat og krav. Jeg tror de fleste av oss er aller mest opptatt av at IS skader seg selv og andre, og at vi håper hun tør å gå inn i behandling med store bokstaver igjen før det er for sent. p.S. Ingen av oss har krav på en plattform i media for å spre x og y. Bedrifter har som regel etiske regler m.m. de går etter når de hyrer inn folk utenfra. Media har redaktøransvar. Om man ikke får jobber som følge av det er ikke det å bli kansellert. Hva hun gjør på egen instagramkonto er primært opp til henne. Bra skrevet - du får frem poengene på en veldig tydelig og ryddig måte! 3
Ninaen Skrevet 3. september 2025 #2495 Skrevet 3. september 2025 Fra IG i dag. Da var det det her igjen. Apropos. «Sugerør i statskassa»-Ingeborg Senneset 3 3
Sarah93 Skrevet 3. september 2025 #2496 Skrevet 3. september 2025 Ninaen skrev (33 minutter siden): Fra IG i dag. Da var det det her igjen. Apropos. «Sugerør i statskassa»-Ingeborg Senneset I tillegg til all problematikken med «sugerør i statskassa»-retorikken osv, er det noen andre journalister som hele tiden deler gamle saker? 7
Ninaen Skrevet 3. september 2025 #2497 Skrevet 3. september 2025 Sarah93 skrev (Akkurat nå): I tillegg til all problematikken med «sugerør i statskassa»-retorikken osv, er det noen andre journalister som hele tiden deler gamle saker? Det er et annet poeng ja. Aldri sett det på dette nivået i alle fall. Hun reporter jo hele tida så lenge hun kan finne den minste kobling til noe dagsaktuelt. På videoen etter av henne og Skarstein på Hell i vinter er der for øvrig ekstremt tydelig hvor syk hun er nå, hun er faktisk enda tynnere der enn det ser ut på egne videoer. Jeg fikk skikkelig klump i magen av å se det. 7
DownWithTheTrolls Skrevet 4. september 2025 #2498 Skrevet 4. september 2025 Herregud. Jeg så henne i helfigur på scenen sammen med Birgit Skarstein på hennes IG, og her om dagen så jeg henne i badedrakt da hun hoppet fra en brygge (jeg pauset filmen). Hun må jo ha en BMI på typ 13-15 nå. Jeg vet i alle fall at som anorektiker selv, blir jeg kjempetrigget av å se på henne. Ikke på en sånn måte som media eller folk som ikke har peiling tror; det er ikke sånn at jeg ser henne og tenker for meg selv at nå skal jeg i hvertfall ikke spise middag! Det er mer at detaljer fra bildene, fra spesifikke steder på kroppen hennes, steder hvor bein som ikke bør vises gjør det eller steder hvor det er hulrom der det ikke burde være det, stille og umerkelig borer seg inn i underbevisstheten min og fucker med alt fra appetitten (eller "appetitten"), til de valgene jeg tar. Det er ikke før jeg tenker etter og analyserer bevisstheten min at det går opp for meg hva det er som faktisk foregår i mitt eget hode. Jeg tviler på at jeg er alene i den situasjonen. Og det er ikke, som folk sier, bare å avfølge IS. Jeg følger nemlig ikke henne i utgangspunktet. Likevel dukker hun jo pokker meg opp overalt. Det er umulig å skjerme seg fra slike inntrykk. Men derfor bør "influencere" som henne i alle fall IKKE aktivt promoteres. De burde ikke dyttes enda mer frem i media og i folks bevissthet. De burde ikke få enda flere plattformer å boltre seg på. Ikke når de helt åpenbart spiller på et vanvittig oppmerksomhetsbehov for sin syke kropp. Jeg snakker ikke om å kansellere. Jeg sier bare: slutt å PROMOTERE slik livsfarlig sykdom. Folk blir ikke kansellert bare fordi de ikke lengre får gud og enhver medies hjelp til å promotere seg selv. Jeg eller du blir jo ikke promotert av noen. Det betyr da ikke at vi er kansellert. Hvorfor skulle det gjøre det for IS? 10 9 9
Ninaen Skrevet 4. september 2025 #2499 Skrevet 4. september 2025 DownWithTheTrolls skrev (2 timer siden): Herregud. Jeg så henne i helfigur på scenen sammen med Birgit Skarstein på hennes IG, og her om dagen så jeg henne i badedrakt da hun hoppet fra en brygge (jeg pauset filmen). Hun må jo ha en BMI på typ 13-15 nå. Jeg vet i alle fall at som anorektiker selv, blir jeg kjempetrigget av å se på henne. Ikke på en sånn måte som media eller folk som ikke har peiling tror; det er ikke sånn at jeg ser henne og tenker for meg selv at nå skal jeg i hvertfall ikke spise middag! Det er mer at detaljer fra bildene, fra spesifikke steder på kroppen hennes, steder hvor bein som ikke bør vises gjør det eller steder hvor det er hulrom der det ikke burde være det, stille og umerkelig borer seg inn i underbevisstheten min og fucker med alt fra appetitten (eller "appetitten"), til de valgene jeg tar. Det er ikke før jeg tenker etter og analyserer bevisstheten min at det går opp for meg hva det er som faktisk foregår i mitt eget hode. Jeg tviler på at jeg er alene i den situasjonen. Og det er ikke, som folk sier, bare å avfølge IS. Jeg følger nemlig ikke henne i utgangspunktet. Likevel dukker hun jo pokker meg opp overalt. Det er umulig å skjerme seg fra slike inntrykk. Men derfor bør "influencere" som henne i alle fall IKKE aktivt promoteres. De burde ikke dyttes enda mer frem i media og i folks bevissthet. De burde ikke få enda flere plattformer å boltre seg på. Ikke når de helt åpenbart spiller på et vanvittig oppmerksomhetsbehov for sin syke kropp. Jeg snakker ikke om å kansellere. Jeg sier bare: slutt å PROMOTERE slik livsfarlig sykdom. Folk blir ikke kansellert bare fordi de ikke lengre får gud og enhver medies hjelp til å promotere seg selv. Jeg eller du blir jo ikke promotert av noen. Det betyr da ikke at vi er kansellert. Hvorfor skulle det gjøre det for IS? 👏🏻👏🏻👏🏻 Den videoen fikk jeg faktisk hakeslepp av. Da ble det ekstremt tydelig fordi hun gikk rundt, som gir et helt annet bilde enn kun stillbilder rett forfra. Og jeg skjønner hva du mener. Jeg har heldigvis kommet så langt at jeg ikke blir trigga på den måten mer, men jeg blir sint. Og takk for at du fikk fram det jeg mente på ytterligere en måte: promotering vs kansellering. Veldig godt forklart! Det er forskjell på ytringsfrihet og ytringspromotering 1 1 6
Akvarium85 Skrevet 4. september 2025 #2500 Skrevet 4. september 2025 Ninaen skrev (26 minutter siden): 👏🏻👏🏻👏🏻 Den videoen fikk jeg faktisk hakeslepp av. Da ble det ekstremt tydelig fordi hun gikk rundt, som gir et helt annet bilde enn kun stillbilder rett forfra. Og jeg skjønner hva du mener. Jeg har heldigvis kommet så langt at jeg ikke blir trigga på den måten mer, men jeg blir sint. Og takk for at du fikk fram det jeg mente på ytterligere en måte: promotering vs kansellering. Veldig godt forklart! Det er forskjell på ytringsfrihet og ytringspromotering Hvor så dere den videoen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå