Diverse Skrevet 18. august 2025 #2461 Skrevet 18. august 2025 Vålull skrev (35 minutter siden): Jo kanskje. Men heller heldekkende da hvis det høres bedre ut? jeg prøver hvertfall så godt jeg kan å skjule meg 😅 Jeg tenkte på Ingeborg, hun har f. eks baggy bukser, men små t-skjorter, så man ser de slanke armene hennes. Var det jeg tenkte på. Skjønner at noen bruker store klær for å «gjemme» kroppen sin. 1
Katten89 Skrevet 27. august 2025 #2462 Skrevet 27. august 2025 Se bildene av henne som hun har delt på FB som norsk journalistikklag har lagt ut. Hun ser enda sykere ut en på lenge. Lurer virkelig på hvor lenge kroppen hennes tåler dette 2
Ninaen Skrevet 27. august 2025 #2463 Skrevet 27. august 2025 Katten89 skrev (39 minutter siden): Se bildene av henne som hun har delt på FB som norsk journalistikklag har lagt ut. Hun ser enda sykere ut en på lenge. Lurer virkelig på hvor lenge kroppen hennes tåler dette Og i singlet «som vanlig»…i en setting hvor singlet på ingen måte er det folk flest ville hatt på seg 12
n_97 Skrevet 27. august 2025 #2464 Skrevet 27. august 2025 Ninaen skrev (24 minutter siden): Og i singlet «som vanlig»…i en setting hvor singlet på ingen måte er det folk flest ville hatt på seg Jeg skulle akkurat til å si det. Vet ikke om det er poseringen eller om hun er blitt enda sykere. 5
Frisk Frosk Skrevet 27. august 2025 #2465 Skrevet 27. august 2025 n_97 skrev (1 time siden): Jeg skulle akkurat til å si det. Vet ikke om det er poseringen eller om hun er blitt enda sykere. Hun har lagt ut flere storis siste dagene som tyder på at hun er blitt enda sykere. 5
Ninaen Skrevet 28. august 2025 #2466 Skrevet 28. august 2025 Frisk Frosk skrev (9 timer siden): Hun har lagt ut flere storis siste dagene som tyder på at hun er blitt enda sykere. Det er allerede en endring i negativ retning den måneden hun nå har vært freelancer. Det spørs hvor lenge dette går. Nå har jeg egentlig mest vondt av henne. Ikke som unnskyldning. Hun er ikke stjerna lenger, hun har falmet over en stund nå. Og det blir mer og mer «desperat». Skulle ønske for hennes del at hun ga seg nå mens hun kan. Trakk seg tilbake, fikk skikkelig behandling og finne seg selv inni der. Før det er for sent. 10 1 1
Frisk Frosk Skrevet 28. august 2025 #2467 Skrevet 28. august 2025 Ninaen skrev (6 timer siden): Det er allerede en endring i negativ retning den måneden hun nå har vært freelancer. Det spørs hvor lenge dette går. Nå har jeg egentlig mest vondt av henne. Ikke som unnskyldning. Hun er ikke stjerna lenger, hun har falmet over en stund nå. Og det blir mer og mer «desperat». Skulle ønske for hennes del at hun ga seg nå mens hun kan. Trakk seg tilbake, fikk skikkelig behandling og finne seg selv inni der. Før det er for sent. Ja, jeg har lagt merke til det samme. Det har startet før hun ble freelancer også, men tydelig verre etter hun ble det også. Jeg håper også at hun trekker seg tilbake og får ordentlig behandling. Gjør hun ikke det nå vil det fort kunne bli for sent, som du skriver. Det er helt forferdelig at norske medieaktører fortsetter å bruke henne som frontfigur, talsperson m.m. og slik bidrar til eksponeringen som tydelig trigger henne. Verre at også disse to, psykiater FS og psykolog PK, også har bidratt til dette sykelige jaget etter oppmerksomhet. (Jeg forstår heller ikke hvordan holocaustsenteret valgte nettopp IS til samarbeid.) 8 4
Katten89 Skrevet 29. august 2025 #2468 Skrevet 29. august 2025 Ironisk at hun er kjæreste med en kokk! 😄Men det må jo være helt forferdelig å være kjæreste med en som ikke spiser nok og bare blir tynnere og tynnere. 😞 1 1
DownWithTheTrolls Skrevet 29. august 2025 #2469 Skrevet 29. august 2025 (endret) Frisk Frosk skrev (21 timer siden): Ja, jeg har lagt merke til det samme. Det har startet før hun ble freelancer også, men tydelig verre etter hun ble det også. Jeg håper også at hun trekker seg tilbake og får ordentlig behandling. Gjør hun ikke det nå vil det fort kunne bli for sent, som du skriver. Det er helt forferdelig at norske medieaktører fortsetter å bruke henne som frontfigur, talsperson m.m. og slik bidrar til eksponeringen som tydelig trigger henne. Verre at også disse to, psykiater FS og psykolog PK, også har bidratt til dette sykelige jaget etter oppmerksomhet. (Jeg forstår heller ikke hvordan holocaustsenteret valgte nettopp IS til samarbeid.) Får litt deja vu av dette innlegget, men... Det hviler en ufattelig morbid ironi over det faktum at Holocaustsenteret velger seg IS som ambassadør. Er det INGEN som stopper opp et øyeblikk og går ut og tar på gresset? Og dette sier jeg som anorektiker selv. Beklager at jeg nok er ufølsomt direkte. Endret 29. august 2025 av DownWithTheTrolls Tilleggssetning 12 1 14
Frisk Frosk Skrevet 29. august 2025 #2470 Skrevet 29. august 2025 DownWithTheTrolls skrev (1 time siden): Får litt deja vu av dette innlegget, men... Det hviler en ufattelig morbid ironi over det faktum at Holocaustsenteret velger seg IS som ambassadør. Er det INGEN som stopper opp et øyeblikk og går ut og tar på gresset? Og dette sier jeg som anorektiker selv. Beklager at jeg nok er ufølsomt direkte. Det virker som om svaret på spørsmålet ditt dessverre er nei... Og ja, det er en morbid ironi i dette. 1 1
Salmonella Skrevet 29. august 2025 #2471 Skrevet 29. august 2025 DownWithTheTrolls skrev (6 timer siden): Får litt deja vu av dette innlegget, men... Det hviler en ufattelig morbid ironi over det faktum at Holocaustsenteret velger seg IS som ambassadør. Er det INGEN som stopper opp et øyeblikk og går ut og tar på gresset? Og dette sier jeg som anorektiker selv. Beklager at jeg nok er ufølsomt direkte. Hvorfor er det ironisk? 1
Katten89 Skrevet 29. august 2025 #2472 Skrevet 29. august 2025 Salmonella skrev (19 minutter siden): Hvorfor er det ironisk? Hun ser jo ut som hun er tatt rett ut av en konsentrasjonsleir 5 1 3
Salmonella Skrevet 30. august 2025 #2473 Skrevet 30. august 2025 Katten89 skrev (11 timer siden): Hun ser jo ut som hun er tatt rett ut av en konsentrasjonsleir Og så? Ironi er jo å uttrykke det motsatte av noe man egentlig mener. 2
Frisk Frosk Skrevet 30. august 2025 #2474 Skrevet 30. august 2025 Salmonella skrev (11 timer siden): Og så? Ironi er jo å uttrykke det motsatte av noe man egentlig mener. Ironi brukes ikke bare for å uttrykke det motsatte av det man mener, selv om det også brukes slik. 5 2
Ninaen Skrevet 30. august 2025 #2475 Skrevet 30. august 2025 Salmonella skrev (12 timer siden): Og så? Ironi er jo å uttrykke det motsatte av noe man egentlig mener. Det er forskjell på at en person/organisasjon aktivt bruker ironi som virkemiddel, og at en situasjon, hendelse osv blir/kan betegnes som ironisk (ofte utilsiktet av dem som skaper situasjonen). Sistnevnte som er tilfelle her, man kan da ofte bytte ut ironisk med absurd (men det er nyanser på begrepene). Det er jo også absurd at de bruker henne som frontfigur. Det er jo vitterlig ironisk at Holocaus-senteret bruker en person som talsperson/frontfigur som «ser ut som hun har kommet rett ut av en konsentrasjonsleir». For å gi det et illustrasjonseksempel: det ville vært himmelropende ironisk om Siv Jenssen ble direktør i et bompengefirma, eller om Arild Hermstad nå gikk til en stilling i Equinor. Kan være enig i at IS og Holocaustsenteret er mer subtilt ironisk enn disse eksemplene, men poenget står seg. 9 2
AprilLudgate Skrevet 30. august 2025 #2476 Skrevet 30. august 2025 Salmonella skrev (På 29.8.2025 den 20.10): Hvorfor er det ironisk? En tolkning - ikke nødvendigvis min personlige, men: Ett våpen i krig/folkemord er menneskeskapt sult av andre Ett hovedsymptom på spiseforstyrrelser i form av anoreksi er menneskeskapt sult av seg selv (eller variasjoner/binging/overspising). Så: en syk person som utfører menneskeskapt sult (mot seg selv) jobber med tematikken krigsforbrytelser deriblant menneskeskapt sult av andre - som gjør at man i en viss krysning der før begge parter går over i dødelig fase - likner kroppslig på hverandre. Uavhengig av Senneset så har jeg scrollet gjennom bilder av sultede mennesker pp Gaza - før fasen hvor de får alvorlige hjerne/organskader tenkt sidetanken «vi i Vesten og andre steder gjør dette mot oss selv, vi fremmer et utseendemessig ideal som flere andre steder i verden er synet av voldsutøvelse og krigsforbrytelser». Et enormt og sykelig paradoks. Jeg ville ikke per se satt det opp mot hverandre da en sammenlikning ikke gir mening. Men man kan jo tenke «når er en person for syk til å jobbe». Det er ikke alltid synlig. Hun har jo vært synlig syk alltid, Men ja, noe verre nå. Men skal man nektes å jobbe fordi kronisk sykdom 🤷♀️ Det blir jo diskriminerende å nekte folk på bakgrunn av utseende å kunne ha slike oppgaver. Håper uansett hun får den behandlingen hun åpenbart trenger. 1 2
Ninaen Skrevet 30. august 2025 #2477 Skrevet 30. august 2025 AprilLudgate skrev (18 minutter siden): En tolkning - ikke nødvendigvis min personlige, men: Ett våpen i krig/folkemord er menneskeskapt sult av andre Ett hovedsymptom på spiseforstyrrelser i form av anoreksi er menneskeskapt sult av seg selv (eller variasjoner/binging/overspising). Så: en syk person som utfører menneskeskapt sult (mot seg selv) jobber med tematikken krigsforbrytelser deriblant menneskeskapt sult av andre - som gjør at man i en viss krysning der før begge parter går over i dødelig fase - likner kroppslig på hverandre. Uavhengig av Senneset så har jeg scrollet gjennom bilder av sultede mennesker pp Gaza - før fasen hvor de får alvorlige hjerne/organskader tenkt sidetanken «vi i Vesten og andre steder gjør dette mot oss selv, vi fremmer et utseendemessig ideal som flere andre steder i verden er synet av voldsutøvelse og krigsforbrytelser». Et enormt og sykelig paradoks. Jeg ville ikke per se satt det opp mot hverandre da en sammenlikning ikke gir mening. Men man kan jo tenke «når er en person for syk til å jobbe». Det er ikke alltid synlig. Hun har jo vært synlig syk alltid, Men ja, noe verre nå. Men skal man nektes å jobbe fordi kronisk sykdom 🤷♀️ Det blir jo diskriminerende å nekte folk på bakgrunn av utseende å kunne ha slike oppgaver. Håper uansett hun får den behandlingen hun åpenbart trenger. Ingen som har nektet henne å jobbe. Man har bare påpekt ironien/absurditeten i tematikk. Det er ikke det samme som å mene at hun skal kanselleres og at Holocaustsenteret ikke skal bruke henne. 1
n_97 Skrevet 31. august 2025 #2478 Skrevet 31. august 2025 DownWithTheTrolls skrev (På 29.8.2025 den 13.44): Det hviler en ufattelig morbid ironi over det faktum at Holocaustsenteret velger seg IS som ambassadør. Er det INGEN som stopper opp et øyeblikk og går ut og tar på gresset? Og dette sier jeg som anorektiker selv Jeg har tenkt at når hun var på sitt sykeste så hun ut som en som var tatt rett ut av en konsentrasjonsleir og vasket, frisert og kledd moteriktig opp. Siden en anorektiker allerede har sagt det... 2 1
Catnip Skrevet 31. august 2025 #2479 Skrevet 31. august 2025 AprilLudgate skrev (13 timer siden): En tolkning - ikke nødvendigvis min personlige, men: Ett våpen i krig/folkemord er menneskeskapt sult av andre Ett hovedsymptom på spiseforstyrrelser i form av anoreksi er menneskeskapt sult av seg selv (eller variasjoner/binging/overspising). Så: en syk person som utfører menneskeskapt sult (mot seg selv) jobber med tematikken krigsforbrytelser deriblant menneskeskapt sult av andre - som gjør at man i en viss krysning der før begge parter går over i dødelig fase - likner kroppslig på hverandre. Uavhengig av Senneset så har jeg scrollet gjennom bilder av sultede mennesker pp Gaza - før fasen hvor de får alvorlige hjerne/organskader tenkt sidetanken «vi i Vesten og andre steder gjør dette mot oss selv, vi fremmer et utseendemessig ideal som flere andre steder i verden er synet av voldsutøvelse og krigsforbrytelser». Et enormt og sykelig paradoks. Jeg ville ikke per se satt det opp mot hverandre da en sammenlikning ikke gir mening. Men man kan jo tenke «når er en person for syk til å jobbe». Det er ikke alltid synlig. Hun har jo vært synlig syk alltid, Men ja, noe verre nå. Men skal man nektes å jobbe fordi kronisk sykdom 🤷♀️ Det blir jo diskriminerende å nekte folk på bakgrunn av utseende å kunne ha slike oppgaver. Håper uansett hun får den behandlingen hun åpenbart trenger. Gode og viktige tanker! 2
AprilLudgate Skrevet 31. august 2025 #2480 Skrevet 31. august 2025 Ninaen skrev (13 timer siden): Ingen som har nektet henne å jobbe. Man har bare påpekt ironien/absurditeten i tematikk. Det er ikke det samme som å mene at hun skal kanselleres og at Holocaustsenteret ikke skal bruke henne. Tematisk er det jo to helt ulike ting. Utseendemessig er derimot tidvist likt. 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå