Ninaen Skrevet 23. desember 2024 #2301 Del Skrevet 23. desember 2024 Og så var det tid for årets «sorte får». 😴 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 26. desember 2024 #2302 Del Skrevet 26. desember 2024 «Sorte får», er det noe hun bruker å ha hvert år? Men hva skjer med nesering og vocal fry, er det noe nytt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 26. desember 2024 #2303 Del Skrevet 26. desember 2024 parmanoia skrev (2 timer siden): «Sorte får», er det noe hun bruker å ha hvert år? Men hva skjer med nesering og vocal fry, er det noe nytt? Mener hun snakket om sorte får i fjor også, da i meningen å være den som ikke er med på å spise all den gode julematen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 26. desember 2024 #2304 Del Skrevet 26. desember 2024 Frisk Frosk skrev (2 minutter siden): Mener hun snakket om sorte får i fjor også, da i meningen å være den som ikke er med på å spise all den gode julematen. Nå synes jeg definisjonen på sort får begynner å bli litt vel vid. Men men. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 26. desember 2024 #2305 Del Skrevet 26. desember 2024 parmanoia skrev (1 time siden): Nå synes jeg definisjonen på sort får begynner å bli litt vel vid. Men men. Enig i det. Mulig hun skrev noe om å føle seg som et sort får, fordi man ikke greier å kose seg med all den gode maten. Husker ikke ordrett, og gidder ikke søke det opp. Men måten hun fronter pro-ana er både trist og uakseptabelt og uansvarlig 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 26. desember 2024 #2306 Del Skrevet 26. desember 2024 parmanoia skrev (4 timer siden): «Sorte får», er det noe hun bruker å ha hvert år? Men hva skjer med nesering og vocal fry, er det noe nytt? Jada…vært en gjenganger. Det er jo da «til deg som føler deg som familiens sorte får». Og så blir hun bejublet da, så klokt og så bra og halleluja. Og i går var det symbolsk restirkulering av «min artikkel fra Ari Behns tragiske bortgang». Det er resirk og selvfokus på høygir som aldri før om dagen. Og menigheten ligger i nesegrus beundring 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 26. desember 2024 #2307 Del Skrevet 26. desember 2024 Ninaen skrev (5 minutter siden): Jada…vært en gjenganger. Det er jo da «til deg som føler deg som familiens sorte får». Og så blir hun bejublet da, så klokt og så bra og halleluja. Og i går var det symbolsk restirkulering av «min artikkel fra Ari Behns tragiske bortgang». Det er resirk og selvfokus på høygir som aldri før om dagen. Og menigheten ligger i nesegrus beundring Jeg så det. Og bare: gjesp… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meretejensen Skrevet 27. desember 2024 #2308 Del Skrevet 27. desember 2024 Frisk Frosk skrev (19 timer siden): Mener hun snakket om sorte får i fjor også, da i meningen å være den som ikke er med på å spise all den gode julematen. Hun har gjort det i en del år og det er like forutsigbart som at vinteren byr på snø. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meretejensen Skrevet 27. desember 2024 #2309 Del Skrevet 27. desember 2024 parmanoia skrev (19 timer siden): Nå synes jeg definisjonen på sort får begynner å bli litt vel vid. Men men. Hun har en tendens til å strekke definisjoner på ganske mye bare for å få det til å passe inn i et budskap hun vil spre og som hun vet vil gi mye klikk. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selbu Skrevet 6. mars #2310 Del Skrevet 6. mars Ai, bildene av henne med Maria Mena på Wicked premieren var ikke gode... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 6. mars #2311 Del Skrevet 6. mars Nei huff, dette var ikke bra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet 6. mars #2312 Del Skrevet 6. mars Jeg lurer sånn på hvordan det er å være henne, som har vært tilknyttet både Skårderud og Kjøs. Den utflytende rollen mellom terapeut og pasient (selv om de ikke har den relasjonen seg imellom er jo rollene etablert når disse rollene nettopp er årsaken til at de samarbeider), når man er likeverdige som kolleger, men ikke jevnstilte i relasjon likevel. De to mennene virker nesten beruset over å være en terapeutisk, maskulin mannsfigur overfor skjøre kvinner i spotlighten. 20 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 8. mars #2313 Del Skrevet 8. mars Hanne357 skrev (På 6.3.2025 den 22.39): Jeg lurer sånn på hvordan det er å være henne, som har vært tilknyttet både Skårderud og Kjøs. Den utflytende rollen mellom terapeut og pasient (selv om de ikke har den relasjonen seg imellom er jo rollene etablert når disse rollene nettopp er årsaken til at de samarbeider), når man er likeverdige som kolleger, men ikke jevnstilte i relasjon likevel. De to mennene virker nesten beruset over å være en terapeutisk, maskulin mannsfigur overfor skjøre kvinner i spotlighten. Er det ikke hun som har oppsøkt dem, da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 8. mars #2314 Del Skrevet 8. mars Selbu skrev (På 6.3.2025 den 20.07): Ai, bildene av henne med Maria Mena på Wicked premieren var ikke gode... Hun har jo blitt et viktig talsrør for spiseforstyrrelser, men det virker ikke som hun klarer å jobbe så mye med seg selv. Men det kan også være en hemsko at hun føler hun har skapt seg en offentlig identitet som spiseforstyrret og som talsrør for spiseforstyrrede og at det hindrer henne i å ta tak i sin egen sykdom? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Doe Skrevet 8. mars #2315 Del Skrevet 8. mars Grüner skrev (21 minutter siden): Hun har jo blitt et viktig talsrør for spiseforstyrrelser, men det virker ikke som hun klarer å jobbe så mye med seg selv. Men det kan også være en hemsko at hun føler hun har skapt seg en offentlig identitet som spiseforstyrret og som talsrør for spiseforstyrrede og at det hindrer henne i å ta tak i sin egen sykdom? Hvordan er hun et viktig talsrør for spiseforstyrrelser? Jeg, og flere med meg, mener vel heller det motsatte. Så vil gjerne høre andres synsvinkler. 18 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 8. mars #2316 Del Skrevet 8. mars Jane Doe skrev (30 minutter siden): Hvordan er hun et viktig talsrør for spiseforstyrrelser? Jeg, og flere med meg, mener vel heller det motsatte. Så vil gjerne høre andres synsvinkler. Jo, det synes jeg faktisk hun skal ha. Hun har vært ofte i debatt- og nyhetsprogrammer på tv/radio og uttrykt seg både reflektert og fornuftig. Og jeg sa talsrør, ikke rollemodell! Hun er jo en «gjør som jeg sier» og ikke «gjør som jeg gjør»-type, for på handlingsplanet er hun fortsatt veldig spiseforstyrret, undervektig og legger stadig ut bilder hvor hun var på sitt tynneste og også nye bilder tatt fra vinkler hvor hun ser ut ekstra tynn ut, noe som hun som langvarig spiseforstyrret burde vite at kan virke som pro-ana for anorektiske følgere. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Doe Skrevet 8. mars #2317 Del Skrevet 8. mars (endret) Grüner skrev (3 timer siden): Jo, det synes jeg faktisk hun skal ha. Hun har vært ofte i debatt- og nyhetsprogrammer på tv/radio og uttrykt seg både reflektert og fornuftig. Og jeg sa talsrør, ikke rollemodell! Hun er jo en «gjør som jeg sier» og ikke «gjør som jeg gjør»-type, for på handlingsplanet er hun fortsatt veldig spiseforstyrret, undervektig og legger stadig ut bilder hvor hun var på sitt tynneste og også nye bilder tatt fra vinkler hvor hun ser ut ekstra tynn ut, noe som hun som langvarig spiseforstyrret burde vite at kan virke som pro-ana for anorektiske følgere. Først: Vi er åpenbart veldig enige om det aller meste her😊 Men definisjonen på talsrør/talsperson, er jo at man snakker på vegne av-og representerer flere andre mennesker. Å si at man som alvorlig syk har et sugerør langt ned i statskassen, å si offentlig at man ikke bryr seg om at legen mener man bør være sykemeldt, eller å si at man bare skal fortsette å gjøre friske ting, noe som kan høres ut som at man bare skal la være å lytte til kroppens signaler. Og bare kjøre på som før. Dette er bare noen av tingene hun har uttalt og skrevet offentlig. Vi er flere som har reagert veldig på dette og annet hun har uttalt. Og flere sitter igjen med en følelse av å være til bry, og late, som kanskje er sykemeldte, eller ikke klarer å gjøre så mye såkalte friske ting. Når dette i tillegg sauses sammen med tydelige proana-bilder og budskap, og hun stadig vekk holder foredrag ol.med antrekk som åpenbart er ment for å vise frem hvor tynn hun er, da klarer jeg ikke å se at hun kan kalles et viktig talsrør. Jeg klarer heller ikke å finne så veldig mange fornuftige og reflekterte uttalelser hun har kommet med om spiseforstyrrelser . Hun sparker ofte inn vidåpne dører. Å bl.a kritisere nedbygging av psykiatrien er ikke en uttalelse som gjør henne til et viktig talsrør for spiseforstyrrede. Vi er som sagt egentlig veldig enige her. Jeg er bare ikke enig i at hun kan kalles et viktig talsrør. Vi er flere som heller synes hun får kritikkverdig mye taletid og plass i mediene, uten å ha noe viktig eller positivt å si. Tvert imot. Om hun så har sagt noe fornuftig om spiseforstyrrelser, så har det i hvert fall for min del druknet i alt annet jeg mener er ganske kritikkverdig. Endret 8. mars av Jane Doe 12 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 8. mars #2318 Del Skrevet 8. mars Jane Doe skrev (1 time siden): Først: Vi er åpenbart veldig enige om det aller meste her😊 Men definisjonen på talsrør/talsperson, er jo at man snakker på vegne av-og representerer flere andre mennesker. Å si at man som alvorlig syk har et sugerør langt ned i statskassen, å si offentlig at man ikke bryr seg om at legen mener man bør være sykemeldt, eller å si at man bare skal fortsette å gjøre friske ting, noe som kan høres ut som at man bare skal la være å lytte til kroppens signaler. Og bare kjøre på som før. Dette er bare noen av tingene hun har uttalt og skrevet offentlig. Vi er flere som har reagert veldig på dette og annet hun har uttalt. Og flere sitter igjen med en følelse av å være til bry, og late, som kanskje er sykemeldte, eller ikke klarer å gjøre så mye såkalte friske ting. Når dette i tillegg sauses sammen med tydelige proana-bilder og budskap, og hun stadig vekk holder foredrag ol.med antrekk som åpenbart er ment for å vise frem hvor tynn hun er, da klarer jeg ikke å se at hun kan kalles et viktig talsrør. Jeg klarer heller ikke å finne så veldig mange fornuftige og reflekterte uttalelser hun har kommet med om spiseforstyrrelser . Hun sparker ofte inn vidåpne dører. Å bl.a kritisere nedbygging av psykiatrien er ikke en uttalelse som gjør henne til et viktig talsrør for spiseforstyrrede. Vi er som sagt egentlig veldig enige her. Jeg er bare ikke enig i at hun kan kalles et viktig talsrør. Vi er flere som heller synes hun får kritikkverdig mye taletid og plass i mediene, uten å ha noe viktig eller positivt å si. Tvert imot. Om hun så har sagt noe fornuftig om spiseforstyrrelser, så har det i hvert fall for min del druknet i alt annet jeg mener er ganske kritikkverdig. Igjen så sier jeg at et talsrør ikke er det samme som en rollemodell. Som privatperson er hun en dårlig rollemodell og oppfører seg som en veldig syk person som ikke virker å se alvoret i sin egen situasjon. Men hun har likevel vært med på å løfte fram bevisstheten rundt spiseforstyrrelser i samfunnet og sagt mye fornuftig i så måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 8. mars #2319 Del Skrevet 8. mars Grüner skrev (1 time siden): Igjen så sier jeg at et talsrør ikke er det samme som en rollemodell. Som privatperson er hun en dårlig rollemodell og oppfører seg som en veldig syk person som ikke virker å se alvoret i sin egen situasjon. Men hun har likevel vært med på å løfte fram bevisstheten rundt spiseforstyrrelser i samfunnet og sagt mye fornuftig i så måte. Har hun egentlig det? Selv om hun sees og høres «overalt» betyr det ikke at hun har vært med på å løfte noe som helst, spesielt ikke noe som ikke mange andre også har løftet. Det er det som menes når mange av oss her i tråden skriver at hun sparker inn vidåpne dører. Hun tilfører lite nytt, hun skaper farlige narrativ med «se så flink jeg er, driter i anbefalingen til legen, ignorerte sterke smerter for å få komme på tv med Erna» . Hun er ikke et talerør, hun er livsfarlig. Hun snakker ikke på vegne av «alle oss som har kjent spiseforstyrrelser på kroppen», men hun er jævlig flink til å få det til å se sånn ut, det skal hun ha, fordi vi teppebombes av hennes meninger og innlegg via hennes SoMe og at media bruker henne ukritisk over hele flaten. Hadde debatten og fokuset blitt fattigere om IS hadde holdt kjeft i 1 år eller 2? Neppe… tvert imot kunne det kanskje blitt bedre plass til andre viktige stemmer som kunne brakt flere nyanser til torgs. 8 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sonit Skrevet 8. mars #2320 Del Skrevet 8. mars Grüner skrev (1 time siden): Igjen så sier jeg at et talsrør ikke er det samme som en rollemodell. Som privatperson er hun en dårlig rollemodell og oppfører seg som en veldig syk person som ikke virker å se alvoret i sin egen situasjon. Men hun har likevel vært med på å løfte fram bevisstheten rundt spiseforstyrrelser i samfunnet og sagt mye fornuftig i så måte. Jeg har selv anoreksi og spiseforstyrrelser og for meg er IS en jeg sluker rått i dårlige perioder. En inspirasjon, selvfølgelig negativt. Poseringene hennes og underliggende budskap er «mat» for sykdommen min. Synes det er totalt misforstått at hun er talsperson for den sykdommen. Sammenlign f.eks. med Maria Mena - hun styrker meg og er et positivt forbilde. 7 2 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå