Ninaen Skrevet 28. november 2024 #2281 Del Skrevet 28. november 2024 Sarah93 skrev (3 timer siden): Hvor kan man se bildene? Søkte opp og fant ikke ( Og PS. Hun burde slutte å snakke om bedragersyndromet) Se på mariamena_official på IG, hun har delt bilder av IS i innlegg fra KK-gallaen. (Fikk «slag i magen» da jeg så dem nå, for hun ser så syk ut nå at det gjør vondt. Men pene bilder, som ikke er pro-anta-kategori) 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 2. desember 2024 #2282 Del Skrevet 2. desember 2024 Ninaen skrev (På 28.11.2024 den 22.36): Se på mariamena_official på IG, hun har delt bilder av IS i innlegg fra KK-gallaen. (Fikk «slag i magen» da jeg så dem nå, for hun ser så syk ut nå at det gjør vondt. Men pene bilder, som ikke er pro-anta-kategori) Her er en link. To bilder av henne. Ser veldig annerledes ut enn på som egen insta. Vellykket antrekk! https://www.instagram.com/p/DC3YKgmoCUL/?img_index=6&igsh=MWdobXJoam9rcGN4NA== 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
texas1990 Skrevet 11. desember 2024 #2283 Del Skrevet 11. desember 2024 Ser hun har uttalt seg om hun maratonløperen som døde nå nylig som også har slitt med spiseforstyrrelser. De er jo akkurat like gamle...lurer på om det begynner å synke inn hos henne at hun selv ikke er udødelig og kan holde på sånn selv så mye lengre. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 11. desember 2024 #2284 Del Skrevet 11. desember 2024 Hun var på Dagsrevyen og uttalte seg om saken, faktisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 11. desember 2024 #2285 Del Skrevet 11. desember 2024 Kålrota skrev (3 timer siden): Hun var på Dagsrevyen og uttalte seg om saken, faktisk. Så hun brukes som ekspert der også? Hva sa hun? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 11. desember 2024 #2286 Del Skrevet 11. desember 2024 Hun fortalte generelt om spiseforstyrrelser som et samfunnsproblem og at sykdommen har mange ansikter. Hun påpekte at mørketallene er store. Hun svarte godt for seg, jeg får bare en emmen smak i munnen av at hun samtidig fronter bilder av seg selv hvor hun fremstår tynnest mulig. 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 11. desember 2024 #2287 Del Skrevet 11. desember 2024 Ja, det er den evige dobbeltkommunikasjonen som er problemet. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meretejensen Skrevet 11. desember 2024 #2288 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg begynte på dette innlegget i går kveld, men ble distrahert og så glap det. Nå er jeg så forbanna og provosert at jeg virkelig må ta meg hardt sammen for å ikke spy ut av meg en lang rant som er styrt av følelser og ikke fornuft på IS sin Instagram. I dag ble vi møtt med nyheten om at Marthe Katrine Myhre tapte kampen mot spiseforstyrrelsen og tematikken Spiseforstyrrelser innad i idretten har blitt aktuelt igjen. På NRK ligger det en fin artikkel hvor blant annet Kristin Roset som er en tidligere toppidrettsut som også har levd med spiseforstyrrelse, men som har kommet seg ut av det. Men i stedet for å bruke henne i innslaget på Dagsrevyen til NRK til den vanlige « eksperten»på Spiseforstyrrelser. Og som vanlig kom hun med den samme talen hun alltid kommer med når Spiseforstyrrelser er et tema, men med tanke på at hun ikke er eller har vært en topp idrettsutøver ble dette en smule malplassert. Ja jeg vet at hun ble spurt og ikke inviterte seg selv, men her burde hun faktisk tatt ansvar og sagt at hennes kunnskap ikke omfavnet Spiseforstyrrelser og idretten og høflig takket nei til å stille opp. Og som vanlig stilte hun også opp i en T-skjorte som vi alle nå vet Befinner seg under en genser helt frem til kamera blir blir tent og forsvinner raskt under genseren igjen så fort kamera blir skrudd av. Det er også veldig skremmende at hun deler bilde av en meldings dialog mellom seg selv og hennes tidligere psykolog på Østmarka som tydelig viser at denne psykologen heller ikke tar fatt i elefanten i rommet, men fortsetter å heie henne frem. 22 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 11. desember 2024 #2289 Del Skrevet 11. desember 2024 (endret) Meretejensen skrev (2 timer siden): Jeg begynte på dette innlegget i går kveld, men ble distrahert og så glap det. Nå er jeg så forbanna og provosert at jeg virkelig må ta meg hardt sammen for å ikke spy ut av meg en lang rant som er styrt av følelser og ikke fornuft på IS sin Instagram. I dag ble vi møtt med nyheten om at Marthe Katrine Myhre tapte kampen mot spiseforstyrrelsen og tematikken Spiseforstyrrelser innad i idretten har blitt aktuelt igjen. På NRK ligger det en fin artikkel hvor blant annet Kristin Roset som er en tidligere toppidrettsut som også har levd med spiseforstyrrelse, men som har kommet seg ut av det. Men i stedet for å bruke henne i innslaget på Dagsrevyen til NRK til den vanlige « eksperten»på Spiseforstyrrelser. Og som vanlig kom hun med den samme talen hun alltid kommer med når Spiseforstyrrelser er et tema, men med tanke på at hun ikke er eller har vært en topp idrettsutøver ble dette en smule malplassert. Ja jeg vet at hun ble spurt og ikke inviterte seg selv, men her burde hun faktisk tatt ansvar og sagt at hennes kunnskap ikke omfavnet Spiseforstyrrelser og idretten og høflig takket nei til å stille opp. Og som vanlig stilte hun også opp i en T-skjorte som vi alle nå vet Befinner seg under en genser helt frem til kamera blir blir tent og forsvinner raskt under genseren igjen så fort kamera blir skrudd av. Det er også veldig skremmende at hun deler bilde av en meldings dialog mellom seg selv og hennes tidligere psykolog på Østmarka som tydelig viser at denne psykologen heller ikke tar fatt i elefanten i rommet, men fortsetter å heie henne frem. Jeg synes det blir mer og mer merkelig med disse mannlige anoreksi-psykologene som synes å heie frem offentlig proana fra sine pasienter, og også støtter dem offentlig både i bokform, foredrag og private meldinger som gjøres offentlig. En er blitt fratatt sin autorisasjon, men hva med de andre som offentlig synes å mer støtte opp om fortsatt sykdomsfokus enn det motsatte? Spesielt ille er det når det er snakk om en influenser som bruker alle plattformene hun kan finne for på ene siden fremstille seg selv som talsperson for pasientgruppen, for på den andre siden i samme kanaler drive ren proana på mer og mindre lite fordekte vis. Det er virkelig merkelig at kanaler som nrk, tv2 og Aftenposten ikke greier å være mer ansvarlige enn de er når de fortsetter å bruke IS på denne måten. Men en del av problemet er at disse mannlige psykologene er med på å legitimere denne måten å drive proana på, som IS har holdt på med i årevis. Når man vet at flere med spiseforstyrrelser finner motivasjon i å fortsette sitt skadelige forhold til mat pga. den oppmerksomheten de får og også kroppen deres, så er det etter min mening helt uansvarlig av disse mannlige psykologene å holde på som de gjør! Og vi ser jo at det for IS sin del ikke akkurat går bedre med henne når hun får mye oppmerksomhet. Det kan man si ut fra hva hun selv deler på sine sosiale medier. Jeg håper hun snart innser dette selv. Endret 11. desember 2024 av Frisk Frosk fjernet "ha" som hang igjen etter en annen formulering 10 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 11. desember 2024 #2290 Del Skrevet 11. desember 2024 Takk til dere to siste. Jeg gikk i «orker ikke mer»-modus av denne saken. Redd pga dødsfallet, fordi jeg som flere her inne har en kropp preget av mange års rotterace selv om det jobbes iherdig for å veie opp for det og man på ingen måte er SYK lenger. Og oppgitt og resignert over at IS blir brukt igjen. Ble så letta da jeg leste artikkelen med Kristin Roset, en fornuftig dame som virkelig har bidratt konstruktivt både mens hun fortsatt var syk og etter hun ble frisk, har selv snakket med henne. Og så ender IS på Dagsrevyen. Om ingen andre kunne stille fysisk kunne de jo tatt med Roset eller en annen på link. Her veier relevant erfaring mer enn fysisk til stede i studio tenker nå jeg. Om noe så håper jeg IS får seg en real vekker av dette dødsfallet. Hun spiller russisk rulett. Og som sagt før er det verste at hun aktivt drar med andre inn i det sånn hun holder på i SoMe og media ellers. Og det med t-skjorta…handler ikke om at tynne folk skal skjule kroppen sin, men at man på død og liv skal sitte i singlet eller t-skjorte når du samtidig fryser ræva av deg(!) Hun har jo vist at hun gjorde det samme på Alle mot alle. At det var veldig kaldt der. Angående de mannlige psykologene: mye berettiget kritikk her. Akkurat hva gjelder Bjørn Angvik er jeg delt. Han er ikke en profilert mann på samme måte som Skårderud og Kjøs. Han reddet virkelig livet til IS, og han gjorde faktisk en kjempejobb for mange med opplegget på post 4 på Østmarka, mennesker alle andre hadde gitt opp, og flere av dem fikk sitt vendepunkt der og lever i dag og er friske og i jobb og har fått familie. Jeg vet også ting privat som gjør at jeg har mer «tilgivenhet» overfor Bjørn mtp sånn som meldingen IS nå delte, som jeg ikke kan dele her. Jeg synes jo mest av alt at det er merkelig av IS å dele sånne meldinger på offentlig/åpen konto på IG, det framstår bare som selvskryt. At Bjørn fortsatt har kontakt med IS i dag er også greit i så måte, jeg har også av og til kontakt med et par tidligere behandlere som var der over lang tid og i avgjørende faser, som synes det er kjekt å følge litt med hvordan det går (så må man passe på skillet mot privat selvfølgelig). Per nå mener jeg Peder Kjøs er den som fortjener mest kritikk, der han reiser rundt med henne i regi den kulturelle skolesekken og snakker for tusenvis av videregående elever. Han har et ansvar, ikke minst etisk. Jeg har aldri hatt sansen for ham, han gir meg en ubehagelig følelse uten at jeg greier å sette fingeren på det. Han framstår å ha mista noen grenser etter hvert som han ble «kjendis» og PR ble viktig… Jeg skulle ønske IS tok både seg selv, kjæreste og andre på alvor ved å trekke seg ut av SoMe og søkelyset, og ta skikkelig tak i ting, før det er for sent. Og før hun skader enda flere sårbare mennesker. Jeg unner henne å ha det bra, jeg hater henne ikke, men det er vondt å sitte og se på det som utspiller seg og har gjort det lenge. Jeg håper noen snart greier å få henne til å stoppe opp. Men hun er sta. Vi er ikke alltid så lette å hjelpe, vi som har den egenskapen i høy dose. 12 3 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meretejensen Skrevet 11. desember 2024 #2291 Del Skrevet 11. desember 2024 Frisk Frosk skrev (4 timer siden): Jeg synes det blir mer og mer merkelig med disse mannlige anoreksi-psykologene som synes å heie frem offentlig proana fra sine pasienter, og også støtter dem offentlig både i bokform, foredrag og private meldinger som gjøres offentlig. En er blitt fratatt sin autorisasjon, men hva med de andre som offentlig synes å mer støtte opp om fortsatt sykdomsfokus enn det motsatte? Spesielt ille er det når det er snakk om en influenser som bruker alle plattformene hun kan finne for på ene siden fremstille seg selv som talsperson for pasientgruppen, for på den andre siden i samme kanaler drive ren proana på mer og mindre lite fordekte vis. Det er virkelig merkelig at kanaler som nrk, tv2 og Aftenposten ikke greier å være mer ansvarlige enn de er når de fortsetter å bruke IS på denne måten. Men en del av problemet er at disse mannlige psykologene er med på å legitimere denne måten å drive proana på, som IS har holdt på med i årevis. Når man vet at flere med spiseforstyrrelser finner motivasjon i å fortsette sitt skadelige forhold til mat pga. den oppmerksomheten de får og også kroppen deres, så er det etter min mening helt uansvarlig av disse mannlige psykologene å holde på som de gjør! Og vi ser jo at det for IS sin del ikke akkurat går bedre med henne når hun får mye oppmerksomhet. Det kan man si ut fra hva hun selv deler på sine sosiale medier. Jeg håper hun snart innser dette selv. Hun kommer nok aldri til å forstå dette selv. Og dessverre er en stor grunn til dette nettopp det at hun får holde på som hun gjør. Som nevnt har jeg selv levd med alvorlig anoreksi i over 25 år og selv om ingen med spiseforstyrrelse er like kan man jo kjenne seg igjen i en del av tankegangen og spiseforstyrrelse sin logikk. Og i dette tilfellet kan jeg fort se for meg at logikken blir noe i denne gata « jeg har da virkelig ikke noe problem da jeg jobber tett med helsepersonell som ville sagt ifra om de var bekymret» 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 11. desember 2024 #2292 Del Skrevet 11. desember 2024 Meretejensen skrev (1 time siden): Hun kommer nok aldri til å forstå dette selv. Og dessverre er en stor grunn til dette nettopp det at hun får holde på som hun gjør. Som nevnt har jeg selv levd med alvorlig anoreksi i over 25 år og selv om ingen med spiseforstyrrelse er like kan man jo kjenne seg igjen i en del av tankegangen og spiseforstyrrelse sin logikk. Og i dette tilfellet kan jeg fort se for meg at logikken blir noe i denne gata « jeg har da virkelig ikke noe problem da jeg jobber tett med helsepersonell som ville sagt ifra om de var bekymret» Oh yes. Og så er alle bekymra, men «tør» ikke si det i store bokstaver. Jeg hudfletta fastlegen min en gang da jeg ble klar over hvor alvorlig ting hadde vært og ingen sa noe i klartekst, altså da jeg var blitt bedre, og sa fra at om jeg havner der igjen så er du ærlig med meg med store bokstaver. Også fordi hvis ingen sier noe tenker den føkka hjernen at «da er jo alt greit, dette går fint». Så betyr ikke det at man nødvendigvis greier å ta inn alvoret og gjøre noe selv om folk bruker caps lock, men det øker i alle fall sjansen. Tenker på da hun hadde den «jeg er sykemeldt» i august 2022 og også sa at noen egentlig ville hun skulle legges inn osv, og så varte den sykemeldinga et kvarter før det var på’n igjen som før, men «jeg går jo tross alt til psykolog igjen». Jeg tror hun er så innsausa og låst i sine egne løsninger at sammen med staheten hennes blir det nesten umulig å nå inn. Kjenner meg selv igjen i det fra tidligere…der blir nærmest tvang på de løsningene. Og IS sin store løsningsoverskrift er «gjøre friske ting selv om man er syk». Bare dessverre helt grenseløst… 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meretejensen Skrevet 11. desember 2024 #2293 Del Skrevet 11. desember 2024 Ninaen skrev (6 timer siden): Takk til dere to siste. Jeg gikk i «orker ikke mer»-modus av denne saken. Redd pga dødsfallet, fordi jeg som flere her inne har en kropp preget av mange års rotterace selv om det jobbes iherdig for å veie opp for det og man på ingen måte er SYK lenger. Og oppgitt og resignert over at IS blir brukt igjen. Ble så letta da jeg leste artikkelen med Kristin Roset, en fornuftig dame som virkelig har bidratt konstruktivt både mens hun fortsatt var syk og etter hun ble frisk, har selv snakket med henne. Og så ender IS på Dagsrevyen. Om ingen andre kunne stille fysisk kunne de jo tatt med Roset eller en annen på link. Her veier relevant erfaring mer enn fysisk til stede i studio tenker nå jeg. Om noe så håper jeg IS får seg en real vekker av dette dødsfallet. Hun spiller russisk rulett. Og som sagt før er det verste at hun aktivt drar med andre inn i det sånn hun holder på i SoMe og media ellers. Og det med t-skjorta…handler ikke om at tynne folk skal skjule kroppen sin, men at man på død og liv skal sitte i singlet eller t-skjorte når du samtidig fryser ræva av deg(!) Hun har jo vist at hun gjorde det samme på Alle mot alle. At det var veldig kaldt der. Angående de mannlige psykologene: mye berettiget kritikk her. Akkurat hva gjelder Bjørn Angvik er jeg delt. Han er ikke en profilert mann på samme måte som Skårderud og Kjøs. Han reddet virkelig livet til IS, og han gjorde faktisk en kjempejobb for mange med opplegget på post 4 på Østmarka, mennesker alle andre hadde gitt opp, og flere av dem fikk sitt vendepunkt der og lever i dag og er friske og i jobb og har fått familie. Jeg vet også ting privat som gjør at jeg har mer «tilgivenhet» overfor Bjørn mtp sånn som meldingen IS nå delte, som jeg ikke kan dele her. Jeg synes jo mest av alt at det er merkelig av IS å dele sånne meldinger på offentlig/åpen konto på IG, det framstår bare som selvskryt. At Bjørn fortsatt har kontakt med IS i dag er også greit i så måte, jeg har også av og til kontakt med et par tidligere behandlere som var der over lang tid og i avgjørende faser, som synes det er kjekt å følge litt med hvordan det går (så må man passe på skillet mot privat selvfølgelig). Per nå mener jeg Peder Kjøs er den som fortjener mest kritikk, der han reiser rundt med henne i regi den kulturelle skolesekken og snakker for tusenvis av videregående elever. Han har et ansvar, ikke minst etisk. Jeg har aldri hatt sansen for ham, han gir meg en ubehagelig følelse uten at jeg greier å sette fingeren på det. Han framstår å ha mista noen grenser etter hvert som han ble «kjendis» og PR ble viktig… Jeg skulle ønske IS tok både seg selv, kjæreste og andre på alvor ved å trekke seg ut av SoMe og søkelyset, og ta skikkelig tak i ting, før det er for sent. Og før hun skader enda flere sårbare mennesker. Jeg unner henne å ha det bra, jeg hater henne ikke, men det er vondt å sitte og se på det som utspiller seg og har gjort det lenge. Jeg håper noen snart greier å få henne til å stoppe opp. Men hun er sta. Vi er ikke alltid så lette å hjelpe, vi som har den egenskapen i høy dose. Nettopp! Jeg var så glad når jeg leste saken på NRK og tenkte at endelig er det noen andre og noen mer relevante som uttaler seg, men så kom Dagsrevyen og sinne overskygget. ikke sant det er det som er mitt poeng også når det kommer til det med T-skjorta. Det handler ikke om at vi som er ekstremt undervektige skal gjemme oss bort, men når det er så tydelig at valget av klærene og alene handler om å vise frem tynnhet er det på sin plass å kommentere. Og jeg ser poengene dine med psykologen på Østmarka og jeg er helt enig i mye av det du skriver. Og jeg reagerer heller ikke på at hun fortsatt har kontakt, for det har jeg også med flere tidligere behandlere, men hovedproblemet mitt med at meldingen blir delt er at det blir nok en tommel opp til alle unge syke der ute som tenker at vi ikke har noe problem nettopp på grunn av av IS. Og ja Peder Kjøs er uten tvil den verste og det er mange ting rundt han som jeg har stilt spørsmålstegn ved allerede fra første sesong av jeg mot meg. Jeg håper virkelig at noen skaffer seg litt bein i nesa og sier ifra, for som du sier er hun til stor skade for mange unge og sårbare der ute. Og det er jo ikke sånn at hun ikke er klar over selv hva hun driver med, for når vi har vært syke så lenge så tilpasser både kropp og sinn seg situasjonen så vi klarer å fungere på et helt annet nivå enn den vanlige mannen i gata hadde klart om de hadde utsatt kroppen sin for det vi har gjort i kun et par ukers tid. Og for å ta meg selv som eksempel så har jeg faretruende lav BMI, og det er vel ikke bare en gang jeg har blitt spurt om jeg kan holde et foredrag for barn og unge om spiseforstyrrelse og fortelle de om hvor mye det kan ødelegge et liv både fysisk og psykisk og ikke minst hvor dødelig denne sykdommen er. men hver gang svarer jeg det samme at nei det vil jeg ikke, for det første så vet jeg at det spiller ingen rolle hva andre sier når du er fanget av sykdom fordi du tenker at det kommer ikke til å skje meg og for det andre så vet jeg at de barna da vi bruker meg som et eksempel/en unnskylding på at de ikke trenger å ta imot hjelp fordi jeg er tross alt ikke så syke og jeg lever jo fortsatt til tross for hvordan jeg ser ut så så farlig kan det jo ikke være. 4 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 13. desember 2024 #2294 Del Skrevet 13. desember 2024 (endret) Kvinne30 skrev (På 8.10.2024 den 17.54): Siden jeg kritiserte Ingeborg er en dag, må jeg og skryte av henne, når hun gjør bra ting! Og jeg syns det er kjempebra at hun kommenterer videoen til Caroline BE! Da bruker Ingeborg stemmen sin på en meget god måte. Takk! Måtte søke opp hva dette var for noe. CBE har jo helt rett i utgangspunktet her. Overvekt skyldes at man inntar flere kalorier enn man forbrenner. For å gå ned i vekt må man innta færre kalorier enn man forbrenner. Men det er klart, å telle kalorier kan være tungvint. Det er andre måter å begrense kalorier på også. Uansett, hva er problemet med å påpeke det faktum at kaloribalansen er det som avgjør? Endret 13. desember 2024 av jabx 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne30 Skrevet 14. desember 2024 #2295 Del Skrevet 14. desember 2024 Jeg er enig med deg- at kaloribalanse er avgjørende for vekt. Jeg har selv gått ned til normalvekt med å holde oversikt med kalorier. Det jeg, og mange andre reagerte på, var måten det ble gjort på. Jeg følte det var belærende på en litt dum måte, det var lite klær, triggende for mange. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 14. desember 2024 #2296 Del Skrevet 14. desember 2024 Kvinne30 skrev (5 minutter siden): Jeg er enig med deg- at kaloribalanse er avgjørende for vekt. Jeg har selv gått ned til normalvekt med å holde oversikt med kalorier. Det jeg, og mange andre reagerte på, var måten det ble gjort på. Jeg følte det var belærende på en litt dum måte, det var lite klær, triggende for mange. Yepp, det var leveringen av budskapet, "innpakningen" av det - som ble reagert på. Fullstendig umusikalsk! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 19. desember 2024 #2297 Del Skrevet 19. desember 2024 texas1990 skrev (På 19.10.2024 den 19.55): Jeg skjønner ikke hvordan hun tørr å drikke så mye energidrikke... regner med at skjelettet hennes må være rimelig skralt etter alle de årene med sykdom. Energidrikk er jo så surt at kroppen trekker mineraler ut av skjelettet for å balansere ut syren i blodet. Hvis hun er beinskjør burde hun holdt seg unna 🙄 Fordi hun ikke spiser og da får hun litt kalorifattig energi gjennom sukkerfri energidrikk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 19. desember 2024 #2298 Del Skrevet 19. desember 2024 Grüner skrev (6 minutter siden): Fordi hun ikke spiser og da får hun litt kalorifattig energi gjennom sukkerfri energidrikk. Poenget her var at denne type drikk kan ha negativ effekt på beintettheten, noe hun allerede er i risikogruppen for mtp ernæringsstatus og vekt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 19. desember 2024 #2299 Del Skrevet 19. desember 2024 (endret) Lill3My skrev (18 minutter siden): Poenget her var at denne type drikk kan ha negativ effekt på beintettheten, noe hun allerede er i risikogruppen for mtp ernæringsstatus og vekt Alvorlig undervekt over flere år er nok farligere. Men når en er så spiseforstyrret klarer en ikke tenke fornuftig mht ernæring og trening. Endret 19. desember 2024 av Grüner 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meretejensen Skrevet 19. desember 2024 #2300 Del Skrevet 19. desember 2024 Grüner skrev (1 time siden): Alvorlig undervekt over flere år er nok farligere. Men når en er så spiseforstyrret klarer en ikke tenke fornuftig mht ernæring og trening. Dette er en veldig svart-hvitt tankegang og en utdatert myte. Ingen med spiseforstyrrelser er like for det første og for det andre har vi ekstremt god kunnskap om er næring,trening etc og vi vet at atferden vår er skadelig. Vi er verken dumme eller ufornuftige, men spiseforstyrrelsen hjelper oss på en eller annen måte og har en funksjon av alt det som er negativt klarer vi bare ikke å forholde oss til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå