Meretejensen Skrevet 9. oktober 2024 #2241 Del Skrevet 9. oktober 2024 Kvinne30 skrev (På 8.10.2024 den 17.54): Siden jeg kritiserte Ingeborg er en dag, må jeg og skryte av henne, når hun gjør bra ting! Og jeg syns det er kjempebra at hun kommenterer videoen til Caroline BE! Da bruker Ingeborg stemmen sin på en meget god måte. Takk! Frisk Frosk skrev (1 time siden): Veldig enig i dette! Gikk inn i tråden nå for å si det samme. Jeg er nok en ganske stor kritiker av mye av det Ingeborg Senneset gjør, men her viste hun hvordan hun kan bruke sin stemme og makt som kjendis på en god måte! Jeg er helt enig i at det er bra at de som har en større stemme bruker den og sier ifra. Og hadde denne kritikken mot mot Caroline Berg Eriksen kommet fra hvem som helst annet hadde jeg applaudert, men slik jeg ser det så kaster Ingeborg stein i glasshus. Og jeg mener også at det Ingeborg holder på med er langt mer skadelig enn et slikt innlegg som hun kritiserer. 13 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 9. oktober 2024 #2242 Del Skrevet 9. oktober 2024 (endret) Meretejensen skrev (6 minutter siden): Jeg er helt enig i at det er bra at de som har en større stemme bruker den og sier ifra. Og hadde denne kritikken mot mot Caroline Berg Eriksen kommet fra hvem som helst annet hadde jeg applaudert, men slik jeg ser det så kaster Ingeborg stein i glasshus. Og jeg mener også at det Ingeborg holder på med er langt mer skadelig enn et slikt innlegg som hun kritiserer. Jeg er enig i at det IS ellers driver med er farligere. Men det CBE driver med er starten eller katalysatoren for å havne der IS har vært i mange år. Likevel tenker jeg det er greit å sende et signal til IS når hun faktisk bruker sin stemme på riktig måte! Kanskje hun og andre - f.eks. de som har gitt henne et par priser siste 1-2 årene! - kan innse at det IS har drevet med i mange år er, bokstavelig talt, livsfarlig for andre. Om IS etter kritikken mot CBE fortsetter med sin livsfarlige proana, så mister hun jo absolutt all troverdighet. Og da er det på tide å synliggjøre det mer, klage på de som priser henne osv. Endret 9. oktober 2024 av Frisk Frosk 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 9. oktober 2024 #2243 Del Skrevet 9. oktober 2024 At Ingeborg (og Linnea) kommenterte viser flere positive ting. Det går en grense for hva selv bransjekolleger (som tidligere har heiet) vil la passere i stillhet. Og når kommentaren kommer fra en profil med sterkere posisjon i samfunnsdebatten, så har ikke Caroline noe annet valg enn å la den stå. Hadde noen andre skrevet det samme ville det blitt slett og blokker. At Ingeborg blandet seg inn var også utslagsgivende for at TV2 laget en sak. 24 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 9. oktober 2024 #2244 Del Skrevet 9. oktober 2024 FruJohansen skrev (55 minutter siden): At Ingeborg (og Linnea) kommenterte viser flere positive ting. Det går en grense for hva selv bransjekolleger (som tidligere har heiet) vil la passere i stillhet. Og når kommentaren kommer fra en profil med sterkere posisjon i samfunnsdebatten, så har ikke Caroline noe annet valg enn å la den stå. Hadde noen andre skrevet det samme ville det blitt slett og blokker. At Ingeborg blandet seg inn var også utslagsgivende for at TV2 laget en sak. Paradokset her er jo at IS selv sletter/skjuker saklige, kritiske kommentarer. Er enig med deg prinsipielt, men i kontekst med IS sin historikk blir dette bare kampestein i glasshus for mange av oss. Og det er jo også IS sin utfordring nå, det blir litt dom «ulv ulv». Så stort sprik mellom ord og handling over så lang tid at de få gangene hun «treffer blink» så er på et vis toget gått. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 9. oktober 2024 #2245 Del Skrevet 9. oktober 2024 Ninaen skrev (25 minutter siden): Paradokset her er jo at IS selv sletter/skjuker saklige, kritiske kommentarer. Er enig med deg prinsipielt, men i kontekst med IS sin historikk blir dette bare kampestein i glasshus for mange av oss. Og det er jo også IS sin utfordring nå, det blir litt dom «ulv ulv». Så stort sprik mellom ord og handling over så lang tid at de få gangene hun «treffer blink» så er på et vis toget gått. Enig i det, men jeg tenker at begge deler kan være sant samtidig i dette tilfellet 😄 Hun burde se på seg selv før hun skrev noe, men jeg er likevel glad for at hun skrev noe. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meretejensen Skrevet 9. oktober 2024 #2246 Del Skrevet 9. oktober 2024 Ninaen skrev (25 minutter siden): Paradokset her er jo at IS selv sletter/skjuker saklige, kritiske kommentarer. Er enig med deg prinsipielt, men i kontekst med IS sin historikk blir dette bare kampestein i glasshus for mange av oss. Og det er jo også IS sin utfordring nå, det blir litt dom «ulv ulv». Så stort sprik mellom ord og handling over så lang tid at de få gangene hun «treffer blink» så er på et vis toget gått. Dette! Og hun har kritisert flere andre for lignende ting som hun kritiserer Caroline Berg Eriksen for uten at det slår tilbake på henne på noen som helst måte. Hun får rett og slett gjøre akkurat som hun vil uten at noen hever stemmen for å påpeke ut det hykleriske og dobbelmoralske med hennes kritikk. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meretejensen Skrevet 9. oktober 2024 #2247 Del Skrevet 9. oktober 2024 FruJohansen skrev (Akkurat nå): Enig i det, men jeg tenker at begge deler kan være sant samtidig i dette tilfellet 😄 Hun burde se på seg selv før hun skrev noe, men jeg er likevel glad for at hun skrev noe. Men det beste skalkeskjul er jo å peke fingeren mot noen andre og fjerne fokuset fra seg selv. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 19. oktober 2024 #2248 Del Skrevet 19. oktober 2024 Det siste bildet hun la ut i går... Hva er poenget? Helt utrolig hvordan hun holder på med den pro anaen sin uten at noen tar tak. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 19. oktober 2024 #2249 Del Skrevet 19. oktober 2024 h/k skrev (24 minutter siden): Det siste bildet hun la ut i går... Hva er poenget? Helt utrolig hvordan hun holder på med den pro anaen sin uten at noen tar tak. Og at hun nå skal ut på "turné" med Peder Kjøs, noe som tross det de påstår de formidler, dessverre ikke er annet enn et utstillingsvindu og turné hvor IS får fokusere på sin proana. Hvor etisk riktig er det av PK? Gjøre butikk på en som fremstiller seg selv så syk (noe mer og mer tyder på at hun nå er, av det hun legger ut), og som bruker some og disse turneene på en så skadelig måte, som hun gjør. Man skulle tro at slike som PK hadde lært noe av saken rundt Finn Skårderud, men man kan jo lure på hva som driver slike? 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
texas1990 Skrevet 19. oktober 2024 #2250 Del Skrevet 19. oktober 2024 Jeg skjønner ikke hvordan hun tørr å drikke så mye energidrikke... regner med at skjelettet hennes må være rimelig skralt etter alle de årene med sykdom. Energidrikk er jo så surt at kroppen trekker mineraler ut av skjelettet for å balansere ut syren i blodet. Hvis hun er beinskjør burde hun holdt seg unna 🙄 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ARima Skrevet 19. oktober 2024 #2251 Del Skrevet 19. oktober 2024 texas1990 skrev (3 timer siden): Jeg skjønner ikke hvordan hun tørr å drikke så mye energidrikke... regner med at skjelettet hennes må være rimelig skralt etter alle de årene med sykdom. Energidrikk er jo så surt at kroppen trekker mineraler ut av skjelettet for å balansere ut syren i blodet. Hvis hun er beinskjør burde hun holdt seg unna 🙄 Oi, er dette sant? Såfall skal jeg slutte mrd energidrikk med engang 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
texas1990 Skrevet 20. oktober 2024 #2252 Del Skrevet 20. oktober 2024 ARima skrev (10 timer siden): Oi, er dette sant? Såfall skal jeg slutte mrd energidrikk med engang Jepp! Energidrikk, brus (spesielt de mørke cola brusene) rødt kjøtt, egg og generelt animalske matvarer har ganske sur Ph verdi for kroppen. Mens grønnsaker, salater osv har en mer basisk virkning og kan balansere ut Ph verdien dersom man spiser mye animalsk mat. Kroppen prøver hele tiden å være i Ph balanse og dersom man har for høyt inntak av sure ting så blir nødløsningen å trekke basiske mineraler ut av skjelettet og tenner for å balansere ut syren i blodet. En god måte å teste ut om kroppen din er for sur er å røre ut en teskje med natron i lunkent vann og shotte det. Hvis det kun smaker salt så er kroppen din for sur. Hvis det smaker grusom fiskeslo så betyr det at du er i balanse. Hvis kroppen din er er for sur så kan du fortsette å drikke et glass med vann og natron om dagen helt til det begynner å smake fiskeslo, det kan ta noen dager eller uker... Så det skal bli veldig spennende å se hvor mange ungdommer som kommer til å slite med beinskjørhet om 20-30 år siden de fleste av dem drikker energidrikke hver dag. Jeg ville hvert fall holdt meg unna dersom jeg hadde slitt med anoreksi og beinhelsen er skral fra før av 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 20. oktober 2024 #2253 Del Skrevet 20. oktober 2024 texas1990 skrev (31 minutter siden): Jepp! Energidrikk, brus (spesielt de mørke cola brusene) rødt kjøtt, egg og generelt animalske matvarer har ganske sur Ph verdi for kroppen. Mens grønnsaker, salater osv har en mer basisk virkning og kan balansere ut Ph verdien dersom man spiser mye animalsk mat. Kroppen prøver hele tiden å være i Ph balanse og dersom man har for høyt inntak av sure ting så blir nødløsningen å trekke basiske mineraler ut av skjelettet og tenner for å balansere ut syren i blodet. En god måte å teste ut om kroppen din er for sur er å røre ut en teskje med natron i lunkent vann og shotte det. Hvis det kun smaker salt så er kroppen din for sur. Hvis det smaker grusom fiskeslo så betyr det at du er i balanse. Hvis kroppen din er er for sur så kan du fortsette å drikke et glass med vann og natron om dagen helt til det begynner å smake fiskeslo, det kan ta noen dager eller uker... Så det skal bli veldig spennende å se hvor mange ungdommer som kommer til å slite med beinskjørhet om 20-30 år siden de fleste av dem drikker energidrikke hver dag. Jeg ville hvert fall holdt meg unna dersom jeg hadde slitt med anoreksi og beinhelsen er skral fra før av Noen linker som underbygger dette? 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 20. oktober 2024 #2254 Del Skrevet 20. oktober 2024 (endret) Fjugur skrev (1 time siden): Noen linker som underbygger dette? https://www.researchgate.net/publication/358950502_Effect_of_soft_drinks_on_bone "In industries phosphoric acid is used to produce soft water as a softener, which removes calcium and magnesium from water. Soft drinks possess high content of phosphoric acid, this phosphoric acid from the soft drink functions the same in the human body. It removes calcium and magnesium ions from bone and this will lead to osteoporosis. " Fosforsyre på godt norsk. Endret 20. oktober 2024 av Doris Becker La til "Fosforsyre på godt norsk." 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
texas1990 Skrevet 20. oktober 2024 #2255 Del Skrevet 20. oktober 2024 Fjugur skrev (17 minutter siden): Noen linker som underbygger dette? https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0002916523234140 https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7071508/ 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 22. oktober 2024 #2256 Del Skrevet 22. oktober 2024 Har frøkna klippekort hos God Morgen Norge eller?! Trodde nesten ikke mine egne øyne da hun dukka opp det i dag, og for hva? Jo, BEDRAGERSYNDROMET! Får det dårlig for influenser Senneset om dagen? Ny sjanse til å dra opp en gammel artikkel, få litt tv tid, og klapp på skuldra av kjente tv-ansikt. Medie-Norge altså… 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 31. oktober 2024 #2257 Del Skrevet 31. oktober 2024 Og der greide frøkna å dra fram det radmagre bildet fra Østmarka på Halloween igjen…story på IG. Må bare innse at hun aldri kommer til å slutte. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 31. oktober 2024 #2258 Del Skrevet 31. oktober 2024 Ninaen skrev (1 time siden): Og der greide frøkna å dra fram det radmagre bildet fra Østmarka på Halloween igjen…story på IG. Må bare innse at hun aldri kommer til å slutte. Det var ille. Og et par stories før dette bildet er det bilde av PK fra foredragsturné. På den tiden hun og han har holdt på med dette virker det som om hun har blitt markant dårligere, delt mer proana. Merkelige valg av en fagperson. Virker ikke som om hverken FS eller PK har gjort henne noe godt. Virker heller som veldig usunne relasjoner hvor gjensidig inntjening og omdømmebygging er det viktigste. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 31. oktober 2024 #2259 Del Skrevet 31. oktober 2024 Frisk Frosk skrev (1 minutt siden): Det var ille. Og et par stories før dette bildet er det bilde av PK fra foredragsturné. På den tiden hun og han har holdt på med dette virker det som om hun har blitt markant dårligere, delt mer proana. Merkelige valg av en fagperson. Virker ikke som om hverken FS eller PK har gjort henne noe godt. Virker heller som veldig usunne relasjoner hvor gjensidig inntjening og omdømmebygging er det viktigste. Jepp. Det er himmelropende absurd at hun nå reiser rundt til ørten skoler og snakker til ungdom om det hun gjør, inkludert et visst antall SÅRBARE ungdommer, og alt er liksom greit. Det Halloween-bildet resirkulerer hun hvert forbanna år. I fjor sletta/skjulte hun kritiske kommentarer på dette på Facebook og insta (til moderatorer: dette ble godt dokumentert i fjor) 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 31. oktober 2024 #2260 Del Skrevet 31. oktober 2024 Meretejensen skrev (På 9.10.2024 den 18.23): Jeg er helt enig i at det er bra at de som har en større stemme bruker den og sier ifra. Og hadde denne kritikken mot mot Caroline Berg Eriksen kommet fra hvem som helst annet hadde jeg applaudert, men slik jeg ser det så kaster Ingeborg stein i glasshus. Og jeg mener også at det Ingeborg holder på med er langt mer skadelig enn et slikt innlegg som hun kritiserer. Enig! IS seiler under falskt flagg og er derfor farligere. CBE og mannen har alltid hatt fokus på tynn kropp helt åpenlyst. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå