Gå til innhold

Erfaringer med langvarig faste


sfx_freak

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Inntar man ingenting, så er ikke dette bra for kropp eller sinn. Jeg har gjort det slik og jeg har gjort det med helsekostjuicer og anbefaler ikke å sette i gang uten kunnskap om temaet. Jeg gjør det heller aldri igjen, for jeg blir i dårlig form av det. Trett, slapp, sulten og trist. Bedre å ha en ren fruktdag eller to av og til. 

Anonymkode: ffef7...193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merket ikke noe spesielt. Ble noe mo i kroppen på dag 3, men det gikk raskt over når jeg begynte spise igjen

Anonymkode: 38b0f...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier faste 7 dager hver mnd, altså 1 gang pr mnd. Bruker vann som eneste inntak, litt salt i det.

3-4 dager er ingen vits. Du må forbi den grensen der man går i ketose, så du vil føle deg skikkelig uvel dag 3-4 om du er uerfaren. Men det er ikke farlig å gå uten mat 1 uke, så slapp av. De fleste har nok fett å ta av, men du må ikke bli dehydrert. Så drikk vann.

Du blir sinnsykt klar psykisk av dette.

Anonymkode: ea5ca...3f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, merket ikke noe spesielt. Ble noe mo i kroppen på dag 3, men det gikk raskt over når jeg begynte spise igjen

Anonymkode: 38b0f...4c4

Hehe ja, du nærmet deg grensen for ketose. Ga deg altfor tidlig.

Anonymkode: ea5ca...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke faste for å komme i ketose, man må bare innta tilstrekkelig lite karbohydrater. Og ketose er et spektrum, det er ikke enten/eller. Hvis du er frisk ellers er faste helt ufarlig og faktisk sunt, men det er ikke lurt å gå rett fra å spise seks-sju måltider daglig til ingenting. Begynn med å faste en halv dag osv. Blir klar i toppen av det ja, og ned i vekt hvis man vil (altså spiser noenlunde vettugt når man først spiser).

Anonymkode: 4cf2a...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier faste 7 dager hver mnd, altså 1 gang pr mnd. Bruker vann som eneste inntak, litt salt i det.

3-4 dager er ingen vits. Du må forbi den grensen der man går i ketose, så du vil føle deg skikkelig uvel dag 3-4 om du er uerfaren. Men det er ikke farlig å gå uten mat 1 uke, så slapp av. De fleste har nok fett å ta av, men du må ikke bli dehydrert. Så drikk vann.

Du blir sinnsykt klar psykisk av dette.

Anonymkode: ea5ca...3f1

Har du jobb, et sosialt liv, barn å lage mat til, trening og hobbyer, familie og venner som trenger deg? Skjønner ikke hvordan du fikser det på bare saltvann en uke i mnd. 

Anonymkode: 8f71e...d05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du jobb, et sosialt liv, barn å lage mat til, trening og hobbyer, familie og venner som trenger deg? Skjønner ikke hvordan du fikser det på bare saltvann en uke i mnd. 

Anonymkode: 8f71e...d05

Skjønner ikke problemstillingen din.

Jeg lever et vanlig liv, men barn har jeg heldigvis ikke.

Du får prøve selv så ser du hvor bra det funker 🙂 Trening må du såklart unngå den uken, eller annen tung fysisk aktivitet.

Anonymkode: ea5ca...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som anbefaler disse tingene, tenker dere ikke på at det som passer for dere kan gi et negativt resultat for andre? 

Anonymkode: ffef7...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som anbefaler disse tingene, tenker dere ikke på at det som passer for dere kan gi et negativt resultat for andre? 

Anonymkode: ffef7...193

Alle voksne mennesker har evne til å tenke selv før de handler.

De som ikke har det kan ikke skylde på andre i sine valg.

Dette ser man jo med småbarnsforeldre, som skylder på samfunnet når barna er kommet på skråplanet.

Anonymkode: ea5ca...3f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Hehe ja, du nærmet deg grensen for ketose. Ga deg altfor tidlig.

Anonymkode: ea5ca...3f1

Jeg fastet ikke for å komme i ketose. Man begynner for øvrig i svak kestose allerede etter 8-10 timer med faste. 

Anonymkode: 38b0f...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...