Gå til innhold

Voksen dame..... ADHD?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter at barnet mitt nettopp fikk diagnosen ADHD, og jeg har måttet lese mye, begynner jeg og lure på om det er det jeg selv har slitt med i alle år..

veldig stresset urolig innvendig. Svært pliktoppfyllende. Hater store folkemengder. Skyver folk fra meg, da jeg ikke orker forholde meg til mye. Deprimert og dårlig selvbilde. Liker ikke meg selv. Vil si jeg kan være impulsiv, da jeg flere ganger har gjort «dumme» ting/tatt dumme valg. Livredd for å gjøre noe galt. Usosial. Behov for mye søvn. Humørsvingninger. Mye lei meg. Selvmordstanker. Kan bli lett sint. 

Noen med erfaringer som kan skrive noen ord? 

Anonymkode: 437b0...3cf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette du beskriver har ingenting med adhd å gjøre, som igjen er også en "tullediagnose".

Anonymkode: 86b0a...59c

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette du beskriver har ingenting med adhd å gjøre, som igjen er også en "tullediagnose".

Du er ikke særlig smart forstår jeg 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan var du på skolen? Hadde du problemer med å konsentrere deg? 

Anonymkode: c930f...83e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke særlig smart forstår jeg 

Joda, akkurat det jeg er.

Derfor jeg forstår at diagnoser er oppspinn.

• Liker 1
Skrevet

Hei! Ta dette på alvor og få en utredning. Jeg er en voksen med adhd, uoppmerksom type og kjenner meg igjen i det du skriver. Det å få riktig behandling, er så viktig ift resten av ditt liv. Både for deg selv og dine omgivelser! Den diagnosen har ødelagt så mye for meg, nettopp fordi jeg aldri har fått riktig hjelp. Lykke til! Gjør noe, du vil ikke angre!! 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen i mye. Er selv under utredning for ADD. Be om hjelp.

Anonymkode: dcd9c...f99

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen i mye. Er selv under utredning for ADD. Be om hjelp.

Anonymkode: dcd9c...f99

Hvor henvender man seg? 

Anonymkode: fa494...43c

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet ikke hva du prater om. 

Anonymkode: bfbee...d94

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er helt sikkert ett menneske med lite Intelligens, lavt lønnet og lite skolegang

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det kan det absolutt være at du har. Jenter/ kvinner har ikke samme tegnene som gutter alltid. Og kan derfor være vanskeligere å oppdage. Ta kontakt med legen din og be om en utredning. 
prøv å Finn styrkene dine. For du har nok mange spennende sider ved deg som trenger litt blomstring ❤️

Anonymkode: 63f2b...4da

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lite opplyst type du. På alle måter tydeligvis. SånnE kommentarer kan du holde deg god for. Ikke er du lege, ikke er du psykolog. Mest sannsynlig har du lite utdanning og er et lite sympatisk menneske. Så hold deg vekke fra kommentarfeltet. Du fremstiller deg selv bare som en idiot. 

Anonymkode: 63f2b...4da

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor henvender man seg? 

Anonymkode: fa494...43c

Fastlegen kan henvise deg videre... 👍 

Skrevet

Ts, en god del foreldre oppdager sin ADHD/ADD i kjølvannet av at barnet får diagnosen. Anbefaler deg å be fastlegen henvise deg til utredning.

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var du på skolen? Hadde du problemer med å konsentrere deg? 

Anonymkode: c930f...83e

Skolen har gått greit. Gjort det bra etter at jeg begynte på VGs, og har høgskole utd. Men skal si jeg var en dagdrømmer på barneskolen. Var mye lei meg, og veldig nærtagende. Tross at jeg er skoleflink har jeg dårlig tro på meg selv, så sliter i jobb nå. Føler jeg aldri gjør det bra nok, selv om sjefen skryter.. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er helt sikkert ett menneske med lite Intelligens, lavt lønnet og lite skolegang

Hvorfor det? er mange psykologer/psykiatere som er uenig i adhd-diagnosen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk selv diagnosen sent i livet. Like før jeg var47 år. Har tenkt tidligere at jeg nok har ADHD, men skulle klare alt selv. 

Knakk til slutt sammen. Totalt utslitt av å ha kompensert et helt liv. Ressurssterke og godt fungerende. 

Fikk et nytt liv etter diagnosen, medusiner og lærdom om adhd. Den største gruppen som nå får ADHD diagnosen er nå voksne kvinner. 

Anonymkode: 40ac8...335

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...