AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #1 Del Skrevet 11. april 2020 Her har det sklidd helt ut. Gjelder mine barn og «alle» andre barn i gaten (bor mange barn i området). Vi bor et stedet er mye smitte så dette er egentlig helt idioti. Startet de to første ukene med at barna kun fikk gå ut med oss foreldre og vi holdt lang avstand til andre. Men så fikk de stå 1m unna nabogutten og spille pokemongo sammen. Nå er de plutselig mange barn som spiller pokemon, hodene nær hverandre og mobiler trykkes på av andres hender. Hopping mange på samme trampoline. Kun utelek, men mange og liten avstand. Fader altså! Føles så feil og så vanskelig å bryte når alle har sluppet opp oss inkludert. Skulle ønske det ble klare regler som de feks har i andre land, ikke «bør» og «anbefales» og vage regler. Evt portforbud for alle under 20år som de har i noen land. Jeg sliter med å se strategien til Norge og hva som er må tiltak. Jeg vil ha strenge må regler om det skal til. Evt lev som normalt som Sverige om det er strategien. Og alle naboene jeg møter sier «jaja om en uke så møtes de jo uansett på skole og bhg igjen». Tror beskjeden om åpning av skole og bhg rett før påske gjorde noe med tankesettet til folk. «Krisen er avblåst, vi vant» tanken selv om vi potensielt har det verste i pandemien foran oss. Anonymkode: 578ee...4d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #2 Del Skrevet 11. april 2020 Vi kjenner ingen smittede, men på statistikken og sykehuset her så er det mange døde og smittede. Anonymkode: 578ee...4d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #3 Del Skrevet 11. april 2020 Nei, slett ikke. Synes Erna har vært ganske tydelig på at ting ikke er normalisert selv om barnehage og småskolen åpner etterhvert. Tvert imot har hun understreket at det er viktig å holde på tiltakene for å sørge for en kontrollert smittespredning. Åpner man for mye og for raskt blir smittekurven altfor bratt. Føler med deg, det er vanskelig å være "den kjipe". Anonymkode: 7dc05...06e 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #4 Del Skrevet 11. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og alle naboene jeg møter sier «jaja om en uke så møtes de jo uansett på skole og bhg igjen». Tror beskjeden om åpning av skole og bhg rett før påske gjorde noe med tankesettet til folk. «Krisen er avblåst, vi vant» tanken selv om vi potensielt har det verste i pandemien foran oss. Anonymkode: 578ee...4d8 Dette har du veldig rett i (tanker streifer meg også, men så langt har jeg vært "flink"), dette bør myndighetene slå ned på og definere klarere. Anonymkode: fc544...b25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #5 Del Skrevet 11. april 2020 Bor i Trondheim. Her rundt oss er alt som før. Ungene våre har ikke lekt med andre barn på snart 1 mnd, ingenting er endret. Bortsett fra en gulrot i enden av neste uke med skolestart for minsten. Jeg håper virkelig folk tar seg sammen så det ikke sklir ut slik du beskriver, TS. Det medfører bare at smitten spres ukontrollert, og vi må få enda strengere smitteverntiltak, og skole og bhg må forbli stengt. Anonymkode: 48069...4b8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #6 Del Skrevet 11. april 2020 Stygt å si det, men med så mange som er tilbake til normalen så kan det like godt eskalere med smitte først som sist, så kan vi som fortsatt er veldig forsiktig være forsiktig i 1-2 måneder til når pandemien er på topp. Anonymkode: 068a3...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #7 Del Skrevet 11. april 2020 Har tydeligvis sklidd veldig ut. Jeg ser gjenger av barn/tenåringer (alt fra 10-20 stk) hver eneste gang jeg går til jobb, de kunne ikke brydd seg mindre. sett dette i to uker, så føler det er mange som bare gir totalt faen i reglene og kjenner jeg synes det er ekstremt surt når vi er så mange som gjør det vi har blitt bedt om. Anonymkode: 35023...b50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #8 Del Skrevet 11. april 2020 Det folk ikke har fått med seg er at akkurat nå må vi være veldig flinke, ser de noem tegn til at ting forandrer seg i feul retning så åpner de ikke opp skoler og barnehager. Dette ble sagt, men folk har tydelig oversett det.. Anonymkode: b4702...a6a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #9 Del Skrevet 11. april 2020 Jeg syns på ingen måte det er vanskelig å holde igjen. Mine barn leker ikke med andre. Jeg vil ikke risikere at andre mennesker dør fordi jeg var redd for å være kjip. Anonymkode: be3c4...471 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #10 Del Skrevet 11. april 2020 Jeg tenker at nyhetene om å starte skole og barnehage burde ha kommet neste uke, og ikke nå. Man ser mye folk overalt. Vi var på ett lite kjent og besøkt turplass igår, og det kom mange folk mens vi var der. Store gjenger med familie/venner. Folk satt tett i tett. Prøvde å holde mine barn i siden på stien, men folk tar ikke hensyn og skal passere før jeg får dratt vekk mitt barn. Var ute å kjørte her om dagen og det var like mye folk som før, på handlesteder. Her får ikke barna mine løpe fritt i nabolaget. Vi vil heller ikke ha en haug med unger i hagen. Vi har tre barn og det ene er i risikogruppen. De 2 som ikke er i risikogruppen får være med en venn hver. Ellers er vi ikke med noen. Ja, det er kjipt å være hjemme, det er kjipt å si nei, men jeg vil ikke bli smittet nå, eller at barnet mitt skal bli smittet. Anonymkode: 8a2c8...a01 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 11. april 2020 #11 Del Skrevet 11. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at nyhetene om å starte skole og barnehage burde ha kommet neste uke, og ikke nå. Man ser mye folk overalt. Vi var på ett lite kjent og besøkt turplass igår, og det kom mange folk mens vi var der. Store gjenger med familie/venner. Folk satt tett i tett. Prøvde å holde mine barn i siden på stien, men folk tar ikke hensyn og skal passere før jeg får dratt vekk mitt barn. Var ute å kjørte her om dagen og det var like mye folk som før, på handlesteder. Her får ikke barna mine løpe fritt i nabolaget. Vi vil heller ikke ha en haug med unger i hagen. Vi har tre barn og det ene er i risikogruppen. De 2 som ikke er i risikogruppen får være med en venn hver. Ellers er vi ikke med noen. Ja, det er kjipt å være hjemme, det er kjipt å si nei, men jeg vil ikke bli smittet nå, eller at barnet mitt skal bli smittet. Anonymkode: 8a2c8...a01 Jeg synes også det var lite tenkt. Det gir liksom gult lys. Heller gitt oss beskjed om at hvis det holdt seg som nå så vil de åpne. Påske og greier. De som jobber har fri NÅ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #12 Del Skrevet 11. april 2020 Her jeg bor ser jeg ofte barn er ute å leker, som vanlig. Anonymkode: 2c621...5d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #13 Del Skrevet 11. april 2020 Jeg syns myndighetene har vært veldig tydelige. Alt skal være som før bortsett fra at enkelte tiltak blir lettet på. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å forstå? Folk må huske på at skole og barnehage ikke kommer til å åpne opp som før. Det er mulig det feks bare blir skole noen dager i uka, , at de må holde avstand til hverandre, osv. Anonymkode: 63e97...865 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 11. april 2020 #14 Del Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg syns myndighetene har vært veldig tydelige. Alt skal være som før bortsett fra at enkelte tiltak blir lettet på. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å forstå? Folk må huske på at skole og barnehage ikke kommer til å åpne opp som før. Det er mulig det feks bare blir skole noen dager i uka, , at de må holde avstand til hverandre, osv. Anonymkode: 63e97...865 Det er visst vanskelig å forstå for noen. Noen tror det nå er greit alt - og så har du de den andre ytterligheten; at vi har portforbud. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #15 Del Skrevet 11. april 2020 Nei, kun ett-to barn her, ingen voksne venner eller familie. Har kun snakket med familie på tlf og gått tur med 1 voksen venn. Jeg synes regjeringens budskap er klinkende klart Anonymkode: b69de...2e4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #16 Del Skrevet 11. april 2020 Vi har sluppet litt opp på leking med de barna de uansett skal i barnehage med. Holder ellers avstand som "normalt". Anonymkode: 490c6...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #17 Del Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har sluppet litt opp på leking med de barna de uansett skal i barnehage med. Holder ellers avstand som "normalt". Anonymkode: 490c6...443 Hvordan vet du at de skal i barnehage med disse barna? Det er jo blant annet vært snakk om at barna skal deles i mindre grupper. Anonymkode: 63e97...865 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #18 Del Skrevet 11. april 2020 Vi bor i rekkehus område med1-4 barn i hver enhet. Dvs sykt mange barn på lite område. Det går ikke å være ute her og isolere barna på samme tid, da må vi enten være mye inne (det var vi de to første ukene) eller så må vi foreldre ta med barna ut i marka (kjøre bil til marka) og det går men går ikke hele dagen. Anonymkode: 578ee...4d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #19 Del Skrevet 11. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at de skal i barnehage med disse barna? Det er jo blant annet vært snakk om at barna skal deles i mindre grupper. Anonymkode: 63e97...865 fordi vi går i en liten barnehage og barna er jevngamle. Vi har dessuten hatt Korona så jeg stresser litt mindre etter det. Anonymkode: 490c6...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #20 Del Skrevet 11. april 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det folk ikke har fått med seg er at akkurat nå må vi være veldig flinke, ser de noem tegn til at ting forandrer seg i feul retning så åpner de ikke opp skoler og barnehager. Dette ble sagt, men folk har tydelig oversett det.. Anonymkode: b4702...a6a De hørte bare "åpner 20. og 27. april". Alt etter tror jeg ble borte... Det er så dust hvis folk blir for slække nå slik at vi må tilbake til stengte institusjoner. Anonymkode: d8352...f12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg