Gjest brud i sommer Skrevet 19. juni 2005 #1 Skrevet 19. juni 2005 Vi vurderer nå å gå fra bonger til åpen bar. Vi er nesten 40 gjester, ca 10 drikker ikke alkohol, men samtidig er de fleste gjestene av den "yngre garde" (les: trettiårene). Noen erfaringer på hva en barregning på hotell vil koste? (selvfølgelig ikke medregnet vin til maten..) Vi ble forespeilet ca 10.000,- på hotellet, men aner ikke om dette stemmer... Kan det bli store forskjeller?
BAMBI<3 Skrevet 19. juni 2005 #2 Skrevet 19. juni 2005 Tror nok ikke det vil overstride den prisen så mye, men man vet aldri. Ville vært smartest med drikkebonger, så kan de kjøpe selv hvis de skal ha mer.
Gjest brud i sommer Skrevet 19. juni 2005 #3 Skrevet 19. juni 2005 forsåvidt enig med deg, men det er nå slik at gjestene har betalt mye for reise og hotellopphold i forbindelse med bryllupet. Er derfor usikker på om det er litt "ufint" å be de betale seg for drikke over x bonger.. Syntes selv at det er en uting.. Problemet med åpen bar er at hvis noen tar helt av, vil regninga bli overdimensjonert.. Og festen blir ikke helt slik som den var tenkt hvis noen "ligger vannrett".. Tenker på subsidiert bar som et alternativ.. (gjestene får halv pris i baren, og vi får resten på regning fra hotellet)..
majan Skrevet 19. juni 2005 #4 Skrevet 19. juni 2005 Var gjest i et bryllup for noen år tilbake og der hadde de bonger - helt greit det, men opplys det til gjestene på forhånd!! For i det bryllupet jeg var i var det mange som ikke hadde med seg kort eller kontanter slik at de ikke fikk kjøpt seg noe og drikke på da de to drikkebongene var brukt opp.
sixx Skrevet 19. juni 2005 #5 Skrevet 19. juni 2005 Problemet med åpen bar er at hvis noen tar helt av' date=' vil regninga bli overdimensjonert.. Og festen blir ikke helt slik som den var tenkt hvis noen "ligger vannrett".[/quote']Å velge fri bar vil være fornuftig av deg etter mitt syn. Antageligvis så blir ikke regningen noe særlig høyrer enn om dere har bonger. Etter hva jeg skjønner, så skal dere holde bryllupet på et hotell...og da vil jeg anta at det er ansatte ved hotellet som styrer baren deres. Om så er tilfelle....så vil de kunne styre alkoholinntaket til de som begynner å bli for skeive i skøytene. Jeg har vært i ganske mange bryllup....i de forskjelligste miljøer og settinger. Kun to ganger har jeg opplevd at noen har blitt overstadig beruset. I det ene tilfellet skjedde det på morgenkvisten i et bryllup hvor man kunne feste så lenge man ville, og alkoholen stod i baren til neste dag. Det andre tilfellet var hvor de satte frem alkohol og brus på et bord....."vær så god forsyn dere"....da var det en som snuble godt etterhvert. Folk flest vet å oppføre seg...og med en bartender vil det gå bra.
Gjest Melk Skrevet 19. juni 2005 #6 Skrevet 19. juni 2005 I vårt bryllup gikk det ca 3 drinker per gjest, etter kaffe avec. Ikke alle drakk.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 19. juni 2005 #7 Skrevet 19. juni 2005 fri bar er å annbefalle. det skal vi ha. motto: inviterer man, spanderer man... ikke no bonger herigårn! og om noen blir skeive i skøytene, va gjør vel det? ingen verdens ting for oss ivertfall
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2005 #8 Skrevet 20. juni 2005 I vårt bryllup var vi 45 personer og de aller fleste venner i ung alder. Det gikk mye alkohol og regningen kom på 10.000 kr mere enn forventet (som var 3 drinker pr pers). Skal si folk kosa seg og drakk men det ble ikke noe fyllefest av den grunn.
Boogie Skrevet 20. juni 2005 #9 Skrevet 20. juni 2005 Vi skal gå for åpen bar (blir 30 stk). Av den grunn at vi syns det er for dumt å ha bonger, da mange ikke har med seg penger. Vi skal også ha flere gjester i 30 årene. Men som det blir nevnt her, er det nok viktig at dere evt opplyser om at det blir halv pris i baren eller bonger på invitasjonen.. Jeg snakket med ei som driver et lokale med skjenkebevillgning. Hun sa at er det opp mot 60-70, er det vanskelig for en bartender å ha den fullstendige oversikten. I tillegg er det lettere for folk å bestille drinker. De drikke bare halve glasset før de bestiller en ny.. Med færre gjester, blir ikke dette noe problem sa henne. Og det er jo noe logisk i det hun sa
Minerva Grey Skrevet 20. juni 2005 #10 Skrevet 20. juni 2005 Tror både pris og fylle-problematikken avhenger av gjestene. Vi hadde vel 40 gjester i slutten av 20-årene, begynnelsen av 30-årene, og ca. 20 i alderen 40+. Siden vi hadde lokale uten servering, stilte vi med innkjøpt alkohol og egne bartendere - skal si vi overvurderte hvor tørste folk var! Vi sitter igjen med store mengder øl, vin og sprit, siden folk flest var innstilt på å ha det hyggelig - og huske mest mulig neste dag. Litt trist med de som kommer på bryllup for å drikke seg fra sans og samling... Dersom man har familie/omgangskrets som har en noe ukritisk holdning til alkohol, er bonger definitivt et alternativ. 3 drinker holder lenge til å få folk flest i 'humør' - vil de ha mer, kan de betale for det. Slik begrenser forhåpentligvis alkoholkonsumet seg, og uansett blir ikke dere økonomisk lidende selv om folk 'tar av'.
sixx Skrevet 20. juni 2005 #11 Skrevet 20. juni 2005 Vi sitter igjen med store mengder øl' date=' vin og sprit, siden folk flest var innstilt på å ha det hyggelig - og huske mest mulig neste dag. [/quote']Ja, det er slik de aller fleste bryllupsgjester ter seg.
Annie78 Skrevet 20. juni 2005 #12 Skrevet 20. juni 2005 Vi tenkte først på bonger, men skal ha fri bar. Vet ikke hvor mye det koster, for det er mine foreldre som betaler og som har bestemt det....og de vil ikke at jeg skal vite det.....Men jeg forstod det slik at det ikke ble så mye dyrere enn to-tre bonger til hver... Med 2 boger inkl. alt ble det ca 800 pr middagsgjest.
Gjest brud i sommer Skrevet 20. juni 2005 #13 Skrevet 20. juni 2005 Til Heidi76: kom virkelig barregningen på 10.000,- MER enn forventet???! Hva ble den totale regningen på baren?? Forøvrig tror jeg nå vi lander på en løsning med 2 bonger til hver, fri brus og halv pris i baren etter bongene.. Da sikrer vi at regningen ikke blir overmåtelig stor, og jeg tror gjestene fint kan leve med det - uten at vi fremstår som "gjerrige" for det er jo ikke hensikten. Er bare litt redd for at regningen blir litt for stor - iallefall når jeg hører at noen får en regning som er 10.000 større enn forventet..! Høres vel ut som en god løsning?
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2005 #14 Skrevet 20. juni 2005 Saken var den at vi hadde misforstått opplegget med fri bar. De hadde ett snitt på 3 drinker som det vanligvis gikk i ett "normalt" bryllup. Dette var inkludert i kuvertprisen og de kalte konseptet for "fri bar". Nå var vi mye unge folk og det gikk endel mere alkohol enn det "normalt" gjorde i bryllup og da regningen dumpet ned i posten så var den på 10.000 kroner mere enn hva vi regnet med :hår: Heldigvis kjenner vi de som driver selskapslokalet godt og vi har hatt en god dialog med de og ble enige om og møtes på midten. Min kjære pruta enda litt til så det ble ikke så ille til slutt. Men litt kjedelig å oppdage dette etter festen selvfølgelig.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 20. juni 2005 #15 Skrevet 20. juni 2005 hvor var dette hen? vi og har samme system, fri bar i prisen pr.pers. jeg spurte eksakt : er dette drekk-så-MYE-man-vil? og de sa JA. så jeg er på sikre siden. heidi76 : de kan ikke komme med noe ti tusen ekstra regning når de sa det var fri bar! da hadde jeg følt meg lurt.
sixx Skrevet 20. juni 2005 #16 Skrevet 20. juni 2005 Fri bar er fri bar. Kan vel ikke kalles noe annet enn frekkhet å presentere en tilleggsregning under påskudd av at fri bar betyr 3 drinker pr. pers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå