Gå til innhold

Covid-19 vaksinen blir klar om kort tid


SinfulBby

Anbefalte innlegg

-hvis det skjer at den blir klar snart, kommer du og barna dine til å ta den? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja, det spørs hvilken dokumentasjon som foreligger på virkninger osv. Det er ganske sannsynlig at nok informasjon ikke vil foreligge før om lang tid. Inntill da føler jeg det er litt hipp som happ om man tar den eller ikke. Du risikerer å bli syk ved å la være, men du kan ende opp med større plager ved å ta den om den fører med seg store bivirkninger. Alt rundt dette viruset er veldig usikkert så jeg syns det er vanskelig å gjøre meg opp noen mening på det ene og det andre. 

Anonymkode: 27bcb...d55

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SinfulBby skrev:

-hvis det skjer at den blir klar snart, kommer du og barna dine til å ta den? 

 

Kommer den veldig raskt vil jeg vente ca ett år. For å unngå risiko for ukjente bivirkninger. Tar det lengre tid før den kommer ville jeg ikke vært så skeptisk og tatt den ganske med en gang den kommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har nok plager, og er redd det kan gi meg mer plager. Vil heller ikke at ungene skal ta den. Om viruset kan mutere slik de tror, ser jeg heller ikke helt poenget med å ta vaksinen. 

Jeg er ikke vaksinemotstander, jeg tok svineinfluensavksinen og ungene har tatt alle vaksiner.

Anonymkode: bd4ad...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kommer ikke til å ta en evt corona-vaksine. Tok ikke svineinfluensavaksinen heller, og glad er jeg for det idag, når man ser hvor mange som har fått varige mén av den. Jeg er ikke imot vaksiner i utgangspunktet, bare vaksiner som ikke har rukket å bli testet skikkelig enda, vaksiner man ikke aner langtidsvirkningen av.

Anonymkode: 91fe9...d58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk må slutte å tulle med dette. Slik det ser ut nå er det fantasihåp å fabulere om at vi har vaksine om 18 måneder. I beste fall har vi vaksine om 10-30 år. Please vær realistiske og les dere opp på hva som kreves for at det skal bli en vaksine. 

Har folk ingen logiske evner igjen i dette landet?

Anonymkode: 722cb...902

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er snart? 18 måneder er jo ekstremt snart for å utvikle en helt ny vaksine, men det er jo likevel alt for sent for denne pandemien

Anonymkode: 695dc...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk må slutte å tulle med dette. Slik det ser ut nå er det fantasihåp å fabulere om at vi har vaksine om 18 måneder. I beste fall har vi vaksine om 10-30 år. Please vær realistiske og les dere opp på hva som kreves for at det skal bli en vaksine. 

Har folk ingen logiske evner igjen i dette landet?

Anonymkode: 722cb...902

Svineinfluensavaksinen kom rimelig kjapt..

Anonymkode: 91fe9...d58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt meg opp en mening om det helt enda, men hvis det kan hindre at jeg blir syk og smitter andre så er nok det beste å ta den. 
 

Det jeg er skeptisk på er bivirkningene. Men det veier mye imot hvis det kan redde mange liv. 

Anonymkode: e8d25...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Hvor mange ganger skal det bli sagt at det tar FLERE ÅR for å utvikle en vaksine som har positiv nytte i forhold til risiko. Det er ikke bare bare, det krever flere år for å teste og finne ut virkning + bivirkning og hele pakka. 

Anonymkode: 48c50...ee4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Svineinfluensavaksinen kom rimelig kjapt..

Anonymkode: 91fe9...d58

Jo men det var jo et influensavirus. Ingen har utviklet en vaksine for koronavirus før

Anonymkode: 695dc...ff3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svineinfluensavaksinen kom rimelig kjapt..

Anonymkode: 91fe9...d58

Da bør du søke litt og se hva svineinflensavaksinen førte til fordi det kom "rimelig kjapt" 

Anonymkode: 48c50...ee4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg kommer ikke til å ta en evt corona-vaksine. Tok ikke svineinfluensavaksinen heller, og glad er jeg for det idag, når man ser hvor mange som har fått varige mén av den. Jeg er ikke imot vaksiner i utgangspunktet, bare vaksiner som ikke har rukket å bli testet skikkelig enda, vaksiner man ikke aner langtidsvirkningen av.

Anonymkode: 91fe9...d58

"Hvor mange fikk skader av det." Det var ikke mange som fikk skader av det, kun noen få (og de fikk økt søvnight), men hvor mange liv reddet det? Mange. 

Men værsågod, du ønsker tydeligvis å havne i samme situasjon som mange land i Afrika, hvor dødeligheten er høy og hvor folk dør av virussykdommer... 

Anonymkode: fdce6...150

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk må slutte å tulle med dette. Slik det ser ut nå er det fantasihåp å fabulere om at vi har vaksine om 18 måneder. I beste fall har vi vaksine om 10-30 år. Please vær realistiske og les dere opp på hva som kreves for at det skal bli en vaksine. 

Har folk ingen logiske evner igjen i dette landet?

Anonymkode: 722cb...902

Sunnmørsposten meldte i går at for helsepersonell kan en vaksine være klar til høsten i år. 

Anonymkode: 6f063...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei! Hvor mange ganger skal det bli sagt at det tar FLERE ÅR for å utvikle en vaksine som har positiv nytte i forhold til risiko. Det er ikke bare bare, det krever flere år for å teste og finne ut virkning + bivirkning og hele pakka. 

Anonymkode: 48c50...ee4

Tjsh, proffene snakker om 12-18 mnd, så du kan jo bare fortsette å mene ditt om det.

Anonymkode: 94c84...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å ta den, ja. Er i risikogruppa.
Jeg hadde påvist svineinfluensa to ganger og var skikkelig, skikkelig dårlig første gangen, så jeg valgte å ta den vaksinen- og det gikk helt fint med meg.

Tror nok ikke jeg vil la sønnen min ta vaksinen. 

Anonymkode: 0f599...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...