Gå til innhold

Kjærlighetssorg. råd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal kjærlighetssorg gjøre så vondt? Når man i tillegg vet innerst inne at dette aldri ville fungert og man har det bedre alene.

Ble dumpet for noen dager siden, for 2. gang av samme fyr, var vell dum nok til å gi han en ny sjangse da han fortalte så fint om at han innsett hvor mye jeg betydde for han. Vell.. så gikk det samme veien.. og det er så innmari vondt. 

 

Hva er deres beste tips og råd ved kjærlighetasorg ? Noe som kan lette den værste smerten ? 🙈

Anonymkode: 77b83...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som funket for meg, var å si til meg selv at jeg vil respektere at følelsene ikke er gjensidige. Hver gang sjalusien kom snikende med sine tanker, så sa jeg til meg selv at jeg vil respektere at hun ikke vil være med meg. Jeg måtte si dette til meg selv mange ganger hver dag i starten, men gradvis endret følelsene mine seg til de til slutt døde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har noen triks som hjalp meg veldig😊

1. Bytt ringetone og meldingslyd på tlf. Hver gang den piper er det fare for at du assosierer lyden med ham og blir minnet på det. Det høres sikkert rart ut, men det hadde faktisk god virkning for meg.

2. Hvis du ikke vil slette nr og meldinger fra ham, så bytt navnet hans på tlf. Da vil ikke navnet hans være like skrikende på melding/anropslista.

3. se selvhjepsvideoer av typen «hov to Get over your ex» på youtube. Jeg fant det veldig trøstende. 
 

4. Selv om du innerst inne vet at du ikke bør prøve å få ham tilbake, vil du sikkert kanskje det nå. Se derfor også filmer av typen «how to Get your ex back» på YouTube. De jeg så var ganske like, og hadde omtrent denne taktikken; ikke gi lyd fra deg til han i ca en mnd. Han vil antakeligvis kontakte deg da. Hvis han gjør det, ikke svar. Etter et par mnd kan du sende han en random mld, og vips så har du han tilbake. 
Jeg gjorde dette etter punkt og prikke, og selv om jeg visste at det ikke var bra for meg ga det meg en ro at det ikke var endelig. I mellomtiden fikk jeg tid til å komme over ham uten at jeg egentlig skjønte at det skjedde. Da jeg tilslutt tok kontakt og traff ham igjen forsto jeg at jeg var over ham og fikk dumpa ham tilbake😎 føltes godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, CAPS LOCK skrev:

Det som funket for meg, var å si til meg selv at jeg vil respektere at følelsene ikke er gjensidige. Hver gang sjalusien kom snikende med sine tanker, så sa jeg til meg selv at jeg vil respektere at hun ikke vil være med meg. Jeg måtte si dette til meg selv mange ganger hver dag i starten, men gradvis endret følelsene mine seg til de til slutt døde

Kanskje jeg må prøve på dette.. Er jo bare så utrolig vanskelig når er så glad i han 🙈 Men takk for tips ! 

Anonymkode: 77b83...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt kontakten helt og tenk på alt som var negativt med han

Anonymkode: 004e9...b0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Wilmus skrev:

Ja, jeg har noen triks som hjalp meg veldig😊

1. Bytt ringetone og meldingslyd på tlf. Hver gang den piper er det fare for at du assosierer lyden med ham og blir minnet på det. Det høres sikkert rart ut, men det hadde faktisk god virkning for meg.

2. Hvis du ikke vil slette nr og meldinger fra ham, så bytt navnet hans på tlf. Da vil ikke navnet hans være like skrikende på melding/anropslista.

3. se selvhjepsvideoer av typen «hov to Get over your ex» på youtube. Jeg fant det veldig trøstende. 
 

4. Selv om du innerst inne vet at du ikke bør prøve å få ham tilbake, vil du sikkert kanskje det nå. Se derfor også filmer av typen «how to Get your ex back» på YouTube. De jeg så var ganske like, og hadde omtrent denne taktikken; ikke gi lyd fra deg til han i ca en mnd. Han vil antakeligvis kontakte deg da. Hvis han gjør det, ikke svar. Etter et par mnd kan du sende han en random mld, og vips så har du han tilbake. 
Jeg gjorde dette etter punkt og prikke, og selv om jeg visste at det ikke var bra for meg ga det meg en ro at det ikke var endelig. I mellomtiden fikk jeg tid til å komme over ham uten at jeg egentlig skjønte at det skjedde. Da jeg tilslutt tok kontakt og traff ham igjen forsto jeg at jeg var over ham og fikk dumpa ham tilbake😎 føltes godt!

Takk for råd! Den siste vet jeg ikke om jeg tørr 🙈 For det var 2-  3 mnd sist han kom tilbake og jeg gav han en ny sjangse.. så redd jeg ikke er over han, dog hadde vi kontakt jevnlig forrige gang med samtaler og sex 🙈 Sex blir ikke aktuelt denne gangen, men å ignorere han helt blir så og si umulig da vi bor nært hverandre og har barn som kjenner hverandre godt 🙄

Anonymkode: 77b83...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg må prøve på dette.. Er jo bare så utrolig vanskelig når er så glad i han 🙈 Men takk for tips ! 

Anonymkode: 77b83...075

Og så er det viktig å ikke gi seg hen til dagdrømming om hvor fint det hadde vært å være sammen med ham, for da forsterker man følelsene. Velg heller å fokusere på det negative ved ham

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kutt kontakten helt og tenk på alt som var negativt med han

Anonymkode: 004e9...b0a

Det blir veldig vanskelig å kutte kontakten helt grunnet boavstand og barn som kjenner hverandre godt.. men har tenkt tanken på å sette meg ned å skrive alt det negative med han.

Anonymkode: 77b83...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CAPS LOCK skrev:

Og så er det viktig å ikke gi seg hen til dagdrømming om hvor fint det hadde vært å være sammen med ham, for da forsterker man følelsene. Velg heller å fokusere på det negative ved ham

Ja prøver hardt å tenke på det som ikke var bra. de siste mnd vi var sammen nå var igrunn mye negativt både fordi jeg aldri ble helt trygg etter 1. bruddet og at han feks prioriterte meg lite og ikke viste så veldig med bekreftelser osv. Jeg var usikker på hva han følte flere ganger i uken. 

Anonymkode: 77b83...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for råd! Den siste vet jeg ikke om jeg tørr 🙈 For det var 2-  3 mnd sist han kom tilbake og jeg gav han en ny sjangse.. så redd jeg ikke er over han, dog hadde vi kontakt jevnlig forrige gang med samtaler og sex 🙈 Sex blir ikke aktuelt denne gangen, men å ignorere han helt blir så og si umulig da vi bor nært hverandre og har barn som kjenner hverandre godt 🙄

Anonymkode: 77b83...075

Hmm, ja det kan jeg forstå er vanskelig.., da tror jeg du må finne deg en supergøy hobby som opptar all din oppmerksomhet, eller evt tinder😀 letteste måten å komme over en er å komme under en annen vettu😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si vi er i samme båt! Tenker selv at jeg må være tålmodig og gi det tid, selvom jeg føler dagene går for sakte. Gleder meg til den dagen jeg innser jeg har det bedre uten den idioten, men enn så lenge må man bare klare stå i det. Ordner seg til slutt, men er tungt mens det pågår! Klem 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tid. Det kan være gode dager, og så kommer det hugg. Av og til kan man våkne av at det gjør fysisk vondt i kroppen. I brystet. Før man egentlig er våken nok til å oppdage at man ligger der alene, Det er derfor det kalles hjertesorg. Men det er tankene som styrer følelsene. Jeg har en slik periode nå, fordi det er nøyaktig et år siden det som ble begynnelsen til slutten. Jeg mobiliserer alt jeg har av kunnskap om at det er tanken som bestemmer hvor jævlig man har det, Noen dager lykkes det, andre ikke. Men tid er en venn, og du er i en så tidlig fase at det nok krever jobb. Prøv å drive med det du liker. Ikke kontakt ham. Tenk mange drittaner, men ikke formidle dem. Det GÅR over<3

Anonymkode: b7f0e...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du kjenner på savnet,  smerten, at alt du skulle ønske var at han holdt rundt deg, se for deg at han sitter og driter. 

Anonymkode: 0d3ec...e12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du kjenner på savnet,  smerten, at alt du skulle ønske var at han holdt rundt deg, se for deg at han sitter og driter. 

Anonymkode: 0d3ec...e12

🙈🙈🙈😅😅😅

Anonymkode: 77b83...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 10.4.2020 den 22.15, Wilmus skrev:

Selv om du innerst inne vet at du ikke bør prøve å få ham tilbake, vil du sikkert kanskje det nå. Se derfor også filmer av typen «how to Get your ex back» på YouTube. De jeg så var ganske like, og hadde omtrent denne taktikken; ikke gi lyd fra deg til han i ca en mnd. Han vil antakeligvis kontakte deg da. Hvis han gjør det, ikke svar. Etter et par mnd kan du sende han en random mld, og vips så har du han tilbake. 

Hørtes litt generaliserende ut 

Anonymkode: 5da2d...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes der bare blir værre og værre.. Vil bare ha han og ingen andre 😥 Vil gi opp alt og forsvinne.

Anonymkode: 77b83...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lover deg at det blir bedre❤️ Det som hjalp meg var tid, tid og atter tid. Jeg sleit skikkelig med skyldfølelse for at ex'en gjorde det slutt og jobbet med langt ned med de tankene (hadde vært sammen i 8 år). Det som hjalp meg var å skrive brev hvor jeg fikk ut alt gørr for så å brenne brevene. Så fort tankene begynte å spinne så gikk jeg turer, følte at jeg fikk mer kontroll på kaoset i hodet. Bruk dine nærmeste når du trenger noen å snakke med.

Jeg fikk bekreftet etter kort tid at ex'en hadde vært utro og elskerinnen flyttet inn like etter at jeg flyttet ut og er i dag sjeleglad for at hun vil ha min gamle leke! Jeg var singel ett års tid hvor jeg virkelig jobbet med meg selv og "ble kjent" med meg selv på nytt, etter ca 6 måneder var jeg ferdig med kjærlighetssorgen, de neste 6 månedene var det bare jobbing med meg selv før jeg traff drømmemannen og er i dag lykkelig gift. Du kommer deg gjennom dette, bruk tiden på deg selv og tillatt deg å være egoistisk, vips så treffer du en bedre fyr😊

Og det kommer en dag hvor du tenker:"Herregud, var jeg sammen med HAN? Hva så jeg i han?". Og når den dagen kommer, da er det ganske befriende😊

sender deg en varm klem for husker så alt for godt hvordan den følelsen av håpløshet er, men det blir bedre❤️

Anonymkode: 6ef44...0c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2020 den 17.31, AnonymBruker skrev:

 tenk på alt som var negativt med han

Anonymkode: 004e9...b0a

Ikke gode råd

Endret av PokemonGone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...