AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #21 Skrevet 10. april 2020 3 hours ago, Apocalypte said: "Bare" 5 nye døde i dag. Skjønner egentlig ikke hvorfor så mange behandlinger og operasjoner er utsatt når det er så få innlagte corona-pasienter og færre og færre på respirator. Hva gjør kirurgene og spesialistene på? Tvinner tomler? Sykehusene har fått beskjed av helsemyndighetene om å stenge ned det meste av vanlig drift i påvente av denne enorme koronakatastrofen.. Anonymkode: d3ba1...d16
Krantz95 Skrevet 10. april 2020 #22 Skrevet 10. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykehusene har fått beskjed av helsemyndighetene om å stenge ned det meste av vanlig drift i påvente av denne enorme koronakatastrofen.. Anonymkode: d3ba1...d16 Bra, vi må jo stå sammen i dugnaden i disse vanskelige Koronatider.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #23 Skrevet 10. april 2020 "I de fire siste influensasesongene døde det daglig i gjennomsnitt 21 personer i Norge av influensa, 23 i Danmark og 53 i Sverige, ifølge forskerne. I koronaperioden forskerne har studert (15. februar - 9. april), har det daglig dødd i gjennomsnitt 1,9 personer i Norge av covid-19, 4,4 i Danmark og 8,4 personer i Sverige." "– Tallene for Norge, Sverige og Danmark viser at alle tre land har lav dødelighet sammenlignet med andre land i Europa. Slik det ser ut i dag, har de strenge tiltakene i Norge hatt liten effekt, spesielt om vi sammenligner med Sverige, hevder forsker Mette Kalager. Hun uttaler seg på vegne av forskerteamet." https://www.aftenposten.no/norge/i/rARm9A/aatte-forskere-influensa-tar-flere-liv-enn-koronaviruset-i-norge-sverige-og-danmark?fbclid=IwAR38FPcNl__PhTsMJs0VC8ziPfa8luUTVZ07poaY-Mphh8TOREgK0Pc2cf0 Anonymkode: f39b1...463 1
Djungelvrål Skrevet 10. april 2020 #24 Skrevet 10. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykehusene har fått beskjed av helsemyndighetene om å stenge ned det meste av vanlig drift i påvente av denne enorme koronakatastrofen.. Anonymkode: d3ba1...d16 Helt utrolig. Imens tvinner de tomler.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #25 Skrevet 10. april 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Fordi det er ikke det. Eller tror du virkelig at intensivplassene går fulle og helsevesen verden rundt kollapser hvert år i influensa sesongen? Anonymkode: 086b5...04d Du beit på ja. Poenget er ikke at corona er en influensa, poenget er å sammenligne det vi regner som normaltilstand, med dagens tilstand. Derfor blir influensa-dødsfallene gjerne dratt frem, særlig fordi det skjer hvert eneste år, og det blir satt veldig lite fokus på det. I tillegg er influensa en sykdom som smitter på mye samme måten, dermed får det også høyere relevans. Men i forhold til dødstall, så kunne vi også sett på andre sykdommer som dreper folk, som kreft. Etter hvert får vi også tall på antall selvmord i denne perioden. I løpet av tiden hvor disse 111 har mistet livet, så vil det normalt sett også være begått rundt 60 selvmord, og jeg frykter det reele tallet er langt høyere enn de 111. Men, det er ingen som sier at corona er selvmord, eller kreft. Det er for å sette ting i perspektiv, og for å sette søkelys på at mange snakker som om det aldri dør noen til vanlig, når sannheten er at det før godt over 100 mennesker hver eneste dag her i landet. Av ulike årsaker, mange som er langt mer groteske og fæle enn corona. Anonymkode: 5e759...2d7
tussi84 Skrevet 10. april 2020 #26 Skrevet 10. april 2020 43 minutter siden, Krantz95 skrev: Bra, vi må jo stå sammen i dugnaden i disse vanskelige Koronatider. Bra? Ja veldig bra for meg og barnet i magen at vi ikke blitt oppfulgt slik jeg har krav på pga risiko svangerskap. Legger til at jeg har mistet 4 ganger før. Sjansen for at det nok en gang går til helvete nok engang er mye større når jeg ikke får det jeg har krav på.. Veldig bra at kreft pasienter kanskje dør så lenge fordi de ikke får cellegift.
Fremhevede innlegg