Gå til innhold

Hobbyklubb for barn. Jeg trenger noen synspunkter her!


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å flytte i løpet av sommeren. Skal leie en loftleilighet av en søster, og med leiligheten følger et anneks. Det er 20 kvm stort, og skulle egentlig bli brukt som verksted for meg. Hvilket jeg også vil benytte det som. Har maleutstyr, sysaker og alt jeg trenger til å lage mosaikk. 

Saken er at jeg vil komme til å jobbe redusert i lang tid. Mye pga krisen nå, men også fordi jeg vil være sykmeldt ihverfall 50% i lang tid, da jeg har fått en skade som trenger å heles helt.

Så er jeg veldig glad i barn, og vi går godt sammen. Jeg liker de filosofiske hodene deres og deres kreative sider. Så jeg lurer på om jeg kan ta "elever" og lære dem å male, sy, lage mosaikk osv.. Spørsmålet er om det er interesse for det fra foreldre? Hva tror dere? Jeg har selv gått i lære hos en kunstner i to år, så kan det vesentligste. Jeg er altså ingen stor kunstner, men kan absolutt lære bort endel til barn/andre.

Jeg aner ikke med betaling. Utstyr koster, men "lønn" til meg selv er jeg ikke avhengig av, men tenker at litt må de jo betale. Folk har god råd her i dette området, så jeg vil ikke ruinere noen uansett!! 

Om det er en gang i uken, er 2000 kr i måneden dyrt? Da får de materiale osv, og trenger ikke ha med annet enn klær til beskyttelse.

Det er ihvertfall foreldre til fire barn som er interesserte her. Regner med at det gjerne blir flere. Alder på disse barna er fra 6 til 10 år. Hvilke alder ville dere sett på som yngste på slike "kurs"?  Ville dere selv vært interessert i noen som startet dette i nabolaget? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det kan være interessant, men kanskje det kan være en ide å prøve å fokusere på gjenbruk i forhold til stoffer og sånt? For mange fritidsaktiviter koster ikke så mye. Speideren her tar feks 750kr i halvåret, men ekstra i forhold til turer og så krever det jo klær og litt overnattingsutstyr. Snakk med de som er interesserte så kommer dere sikkert frem til noe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ville det vært uaktuelt med tanke på tiden vi er inne i nå.

Ikke ville jeg brukt penger på det og ikke ville jeg sendt barnet mitt avgårde i en slik setting med tanke på smitte.

Men god ide sånn generelt sett, er bare et jævla dårlig tidspunkt.

Anonymkode: fd45a...763

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000kr i måneden?? Fotballen her koster 2000kr i året.

Anonymkode: 2982c...b47

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg ville det vært uaktuelt med tanke på tiden vi er inne i nå.

Ikke ville jeg brukt penger på det og ikke ville jeg sendt barnet mitt avgårde i en slik setting med tanke på smitte.

Men god ide sånn generelt sett, er bare et jævla dårlig tidspunkt.

Anonymkode: fd45a...763

Jeg tenkte ikke på akkurat nå 🙂 det tar tid å flytte og tid til å etablere. Så blir kanskje nærmere jul? Må selvfølgelig se an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

2000kr i måneden?? Fotballen her koster 2000kr i året.

Anonymkode: 2982c...b47

Ja. Maling og utstyr koster en del. Jeg får kanskje inngå noen avtaler, så prisen kan senkes litt. Det kommer også an på hvor mange barn osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Diamant20 skrev:

Jeg tror det kan være interessant, men kanskje det kan være en ide å prøve å fokusere på gjenbruk i forhold til stoffer og sånt? For mange fritidsaktiviter koster ikke så mye. Speideren her tar feks 750kr i halvåret, men ekstra i forhold til turer og så krever det jo klær og litt overnattingsutstyr. Snakk med de som er interesserte så kommer dere sikkert frem til noe. 

Dette var en god idé. Når det gjelder mosaikk, så får jeg tak i glass osv på miljøhus/gjenbruk. Stoffer skal jeg også jammen bestrebe meg på å finne brukt. Det er slike innspill som er viktige også, for jeg har stort sett gått i restplasser i sybutikk. Jeg syr dukker og nett stort sett 🙂 har tre symaskiner, og kan lære de å bruke de også. Takk for godt råd! 

Det er måleutstyr, pensler og lerret som desverre koster en del....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et lignende tilbud her hvor jeg bor, dette er da kun tegning og maling, prisen her er 299,- per måned. Så tror kanskje du ligger litt høyt.

Evt så kan du ha en egen materialkost i tillegg når du benytter dyre materialer. Og trenger det å være de dyreste materialene, kan du komme et godt stykke med lerret og maling fra feks Søstrene Grene (husk at det er barn og at de er i lærefasen).

Uansett hadde 2000,- vært for dyrt for oss for et kurs per uke i en måned. 

Anonymkode: 730a5...7d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster 1000kr/semester for kunst&hpndtverk via kulturskolen. 

2000 i måneden hadde vært totalt uaktuelt. Du har ‘kun’ gått i lære hos en kunster. Ingen pedagogikk eller noe utover en læretid. 

Anonymkode: 381c9...18f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 i måneden er jo helt hinsides. 

Anonymkode: 057aa...390

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 kr per gang? Det er absolutt ikke aktuelt. Lurer veldig på hvilket utstyr du skal kjøpe for 8000 kr/mnd for 4 barn?

Anonymkode: 4b1e9...043

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malesakene for barn finner du billig i Søstrene Grene, Clas Olsson og Europris, og de selger også billigere læret. Bra nok ikke bare for barn men nybegynnere i alle aldere. Gå for akrylmaling som er mye billigere enn olje.

Anonymkode: de9dc...579

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde ikke vært aktuelt. Datteren min går på kunst på kulturskolen, vi betaler 1000 kr i året.

Anonymkode: 44a22...b26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...