Gå til innhold

Innleggelser kommer til å eksplodere om 1-2 uker.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Folk samler seg på tursteder og felles områder i byene som aldri før i påsken da de ikke kan dra på fjellet og gir f*** i å holde seg på egen eiendom. Parkeringsplassene og busser til populære tur steder i byene er så stappfulle som de aldri har vært før. Og folk sitter rundt på fellesområder og griller og spiser og koser seg.

Dette gjør at alle tiltakene og de enorme øknomiske konsekvensene det har hatt både for Norge, og for hver enkelt som er permitert, selvstendig næringsdrivende som må legge ned, osv. er fullstendig forgjeves.

Skjerp dere folkens!

Grille og kose dere i sola kan dere gjøre hjemme i hagen, eller på terassen eller droppe det hvis du ikke har noe tilgang på noe hage eller terasse. Man MÅ jo tross alt ikke absolutt grille og spise ute i ukene fremover nå mens vi prøver å slå ned virusspredningen.

Og ta dere en sykkeltur, eller gåtur i smågatene eller liknende fremfor å samle dere sammen på populære tursteder. Og til alle de som plutselig er blitt så spreke og er plutselig blitt "korona joggere": Denne hobbyen kan dere heller ta opp om 2-3 måneder.

Endret av ForumBrukeren
  • Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir irritert av at folk forteller meg hva jeg skal gjøre. Nå skal jeg gjøre det motsatte lalalalalalalalalalala.

• Liker 7
Skrevet

Om folk fulgte rådene dine så vil det samme skje om 2-3 måneder.

Hele åpningstrategien er feil, vi bør ha hardere tiltak nå sånn at vi kan få vekk smitten. Og så må vi masseteste og spore for å forhindre at det sprer seg.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært i Oslo før eller?

Anonymkode: 78a82...09b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, ForumBrukeren skrev:

Folk samler seg på tursteder og felles områder i byene som aldri før i påsken da de ikke kan dra på fjellet og gir f*** i å holde seg på egen eiendom. Parkeringsplassene og busser til populære tur steder i byene er så stappfulle som de aldri har vært før. Og folk sitter rundt på fellesområder og griller og spiser og koser seg.

Dette gjør at alle tiltakene og de enorme øknomiske konsekvensene det har hatt både for Norge, og for hver enkelt som er permitert, selvstendig næringsdrivende som må legge ned, osv. er fullstendig forgjeves.

Skjerp dere folkens!

Grille og kose dere i sola kan dere gjøre hjemme i hagen, eller på terassen eller droppe det hvis du ikke har noe tilgang på noe hage eller terasse. Man MÅ jo tross alt ikke absolutt grille og spise ute i ukene fremover nå mens vi prøver å slå ned virusspredningen.

Og ta dere en sykkeltur, eller gåtur i smågatene eller liknende fremfor å samle dere sammen på populære tursteder. Og til alle de som plutselig er blitt så spreke og er plutselig blitt "korona joggere": Denne hobbyen kan dere heller ta opp om 2-3 måneder.

Herrefred, så trist at du har blitt helt nedkjørt av alt hysteriet. Kanskje du skal snakke med noen? 

Anonymkode: a341a...c03

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Atomlynet skrev:

Jeg blir irritert av at folk forteller meg hva jeg skal gjøre. Nå skal jeg gjøre det motsatte lalalalalalalalalalala.

Ja, kjør på. Det er gjerne sånne som deg som blir smitta.

Anonymkode: 19115...e88

• Liker 7
Skrevet
17 minutter siden, ForumBrukeren skrev:

Hva om de enorme økonomiske konsekvensene er på grunn av nedstengningen og ikke på grunn av viruset? Sverige har jo klart seg helt fint til nå.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Krantz95 skrev:

Sverige har jo klart seg helt fint til nå.

https://c19.se/

Det her går jo hur bra som helst. 

Anonymkode: 3b054...365

• Liker 18
Skrevet
19 minutter siden, Atomlynet skrev:

Som en trassig 4 åring. Svært mange av det norske folk oppfører seg som unger. Som ikke vet sitt beste og bør beskyttes mot seg selv.

• Liker 23
Skrevet
21 minutter siden, Atomlynet skrev:

Og jeg blir irritert av smittespredere som deg. 

• Liker 19
Skrevet
10 minutter siden, OPIgirl skrev:

Som en trassig 4 åring. Svært mange av det norske folk oppfører seg som unger. Som ikke vet sitt beste og bør beskyttes mot seg selv.

9 minutter siden, OPIgirl skrev:

Og jeg blir irritert av smittespredere som deg. 

Jeg blir både irritert, såret og sinna av at du kalte meg de tingene. Du er kjip, jeg liker deg ikke og vil heller ikke snakke mer med deg. Hade. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg klarer ikke å bry meg lengre. Folk er stokkdum og oppfører seg som om det er ferie og ikke krisetilstander. 
Så jeg har bestemt meg for å hamstre mat i morgen også lås meg inne i 2-3 uker. Om alt går til helvete og folk blir syke og dør, synd på dem, deres egen feil. Men de skal ikke få lov til å dra meg ned på grunn av sin egen dumskap. 
Har hele tiden hatt en plan om å leve normalt, altså ikke hamstre, gå på butikken ved behov men hold meg ellers hjemme. Men det funker ikke, for folk er så dumme og oppsøker smittebomber fordi de vil ha ferie og kose seg. Det fører til at det å gå på butikken 3-4 ganger i uken er en risikosport. Så nå skal jeg hamstre og lås meg inne også får folk bare bli smittet og dø med vilje uten at jeg skal ofre dem en tanke til. 

Anonymkode: dc62d...c1e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Følg retningslinjene fra FHI, men ikke begynn å lag retningslinjer som er strengere enn det de bestemmer.

F.eks. er det lov å gå på tur. Lov å dra i butikker, på kafe etc.

Anonymkode: 672d8...f1b

• Liker 19
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følg retningslinjene fra FHI, men ikke begynn å lag retningslinjer som er strengere enn det de bestemmer.

F.eks. er det lov å gå på tur. Lov å dra i butikker, på kafe etc.

Anonymkode: 672d8...f1b

Ja, for vi så jo hvordan det gikk i Sverige å overlate hele samfunnet til slike folk.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Camlon skrev:

Hele åpningstrategien er feil, vi bør ha hardere tiltak nå sånn at vi kan få vekk smitten. Og så må vi masseteste og spore for å forhindre at det sprer seg.

Om 2-3 måneder vet man mer om viruset, man har hatt tid til å forberede helsevesenet, det kan være behandlinger eller lindring tilgjengelig, osv.

• Liker 9
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Når vi har lagt bak oss påsken får vi kanskje  en oppblomstring av antall smittede.    Nå har koronasmittede vert prioritert v/ sykehusene til fordel for andre syke som har blitt satt på vent.    

Kanskje  på tide å å snu denne prioriteringene dersom folk som  har gjitt mer eller mindre blaffen, og  vist uansvarlighet   i forhold til smittevernreglene .       Desse  må bare belage seg på å stå på venteliste til de endrer noen livsstilholdninger .   

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
1 time siden, Camlon skrev:

Det er knapt nok noen i fagmiljøene som tror det er mulig å få vekk smittten og ikke engang landene med mest ekstreme tiltakene har greid det. Tiltakene handler om skadereduksjon.

• Liker 7
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Jdz skrev:

Det er knapt nok noen i fagmiljøene som tror det er mulig å få vekk smittten og ikke engang landene med mest ekstreme tiltakene har greid det. Tiltakene handler om skadereduksjon.

Hvem innenfor  fagmiljøer  har gjitt utrykk for  at det er muleg å få vekk smitten.  ?  

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
Akkurat nå, Anonym Bruker skrev:

Hvilke fagmiljøer  har gjitt utrykk for  at det er muleg å få vekk smitten.  ?  

Ingen relevante fagmiljøer som jeg vet om. Flere "eksperter" har vel påstått at det er mulig, men de har gjerne ikke relevant faglig bakgrunn.

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
1 time siden, Jdz skrev:

Ingen relevante fagmiljøer som jeg vet om. Flere "eksperter" har vel påstått at det er mulig, men de har gjerne ikke relevant faglig bakgrunn.

Flere "eksperter " som har relevant  faglig bakrunn som  "kverulanter "

Endret av Anonym Bruker
  • Opprett ny...