Gå til innhold

Hvordan oppbevare fersk spinat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøper disse store posene med ferdig vasket, fersk spinat. Men så fort posen er åpnet blir spinaten dårlig, tror det blant annet skyldes at det samler seg vann på innsiden av posen. Kan den oppbevares på annen måte for bedre holdbarhet? Lufttett boks?

Anonymkode: b8634...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det samme skjer med roccula. Det hjelper litt å oppbevare den i en plastboks med rist i bunnen, beregnet på salat, og med lokk. Da renne fukt under rista og bevarer salatbladene sprø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putt resten i en smoothie. Ruccola er veldig godt blendet bare med ferskpresset appelsinjuice, spinat kan brukes på samme måte. Jeg spiser det også rett fra posen om det er noe igjen, som snacks!

Anonymkode: 4ac32...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart. Jeg synes både ruccola og spinat holder seg overraskende godt nederst i kjøleskapet hvis jeg bare klipper et forholdsvis lite hull og lukker det med en plastklype slik at posen blir helt tett igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett inn kjøkkenpapir i posen, da blir vannet trukken inn i det og spinaten holder seg mye lenger. 

Når kjøkkenpapiret er vått setter du inn et nytt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, banana hammock skrev:

Sett inn kjøkkenpapir i posen, da blir vannet trukken inn i det og spinaten holder seg mye lenger. 

Når kjøkkenpapiret er vått setter du inn et nytt. 

Dette! Jeg gjør det med alt fra spinat til ruccruccolasalat

Anonymkode: bea2f...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips, skal testes! Bruker den bare fersk, så frysing utgår. Lager heller ikke smoothie. Bruker den i salat og som pålegg, og det tar noen dager å spise opp den posen :) Ts

Anonymkode: b8634...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/10/2020 at 12:24 PM, AnonymBruker said:

Kjøper disse store posene med ferdig vasket, fersk spinat. Men så fort posen er åpnet blir spinaten dårlig, tror det blant annet skyldes at det samler seg vann på innsiden av posen. Kan den oppbevares på annen måte for bedre holdbarhet? Lufttett boks?

Anonymkode: b8634...bf1

Blanch Before You Freeze

https://www.eatright.org/homefoodsafety/four-steps/refrigerate/blanch-before-you-freeze

https://nchfp.uga.edu/how/freeze/blanching.html

Anonymkode: 610cf...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...