Gå til innhold

er h&m klær bra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at fleste synes h&m klærne til barn og baby blir ganske fort slitt og klumpete

Hva synes dere?

Er vinterdresser bra på h&m?

og baby/barne sko?

Har kjøpt en del barne/baby plagg fra h&m og følte at de fleste krympet litt etter bare 1 vask.. eller at de blir fort slitt etter bare noen ganger med bruk.. 

Ser og ofte på facebook at de som selger barne/baby klær fra h&m blir aldri selgt.

Anonymkode: cf2a4...dc1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper mye fra h&m. Tshirter, joggebukser, bukser, finklær, sokker, gensere,  boxere.  Finfin kvalitet. 

Jeg bestilte et par Sneakers som jeg sendte tilbake. De var veldig stive..

Uteklær kjøper jeg av dyrere merker. 

Det er nok vanskelig å få solgt barneklær av h&m fordi det er så billig i utgangspunktet. Og at mange selger klær veldig dyrt.

Anonymkode: c95c1...19b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Passer ikke for oss som bruker tørketrommel mye. Krymper etter første vask.

Anonymkode: 0d9b6...50f

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bra for miljøet, ikke bra for de som lager dem, ikke bra slitestyrke. Bra pris.

Anonymkode: 8607d...28a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt en god del H&M, og det er stort sett helt greit. Klærne varierer litt i størrelsene, og det som kanskje er mest merkbart er kvaliteten (naturlig nok). De holder ikke like lenge som en del dyrere merker, går raskere i stykker og blir fortere stygge i farge og fasong.

Anonymkode: f20c8...80e

Skrevet

Elendig kvalitet. Blir fort slitt, krymper mye og er jevnt over smått i størrelsen. Ser slitent ut etter et par gangers bruk. Jeg synes det var genialt som babyklær fordi de da vokser så fort ut av størrelsene, så da ble det ikke så dyrt. Men etter som de vokste til så foretrekker jeg Lindex eller cubus

AnonymBruker
Skrevet

Synes det funker mer enn godt nok, hatt reflux barn så gikk ofte 8 skift per dag på han og hadde nesten bare hm klær. Synes ikke de er noe mere slitt enn de andre klærne hans, han er nå 3 år. De genseren han bruker absolutt mest had kanskje blitt litt bleket i fargen, men ikke merkbart mye. 

Om du kjøper fra basic avdelingen krymper de litt mer enn resten har jeg merket. Er ikke like stretchy og tøyelig stoff. Men det er jo ikke et problem, kan bare kjøpe en størrelse større 🤷‍♀️

Anonymkode: 01362...d0f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vektlegger det etiske når jeg kjøper klær. Orker ikke tanken på å se barn løpe rundt i klær som mulig er produsert av andre barn, eller folk som får så lite igjen for arbeidet at de knapt har penger til mat. 

Så nei - for meg er ikke H&M klær bra. 

Anonymkode: 96375...145

• Liker 8
Gjest Vegansucks
Skrevet

Mye fint❤️ Men det jeg velger å ikke kjøpe er jakker,dresser og de vanlige joggebuksene, de tåler ikke at barn kryper på knærne! Da vil jeg heller kjøpt bukser på Lindex med forsterkede knær

AnonymBruker
Skrevet

Synes de blir raskt utvasket og raskere slitt. 

Anonymkode: 809ea...932

Skrevet

Kjøper vanligvis klær på hm, mest pga de har klær som er fargerike og ikke bare sånn gammelrosa og kjedelige farger for barn.. Jenta mi elsker å gå inn på hm, så ja.. Da blir det mye klær derifra. Synes kvaliteten er grei egentlig. Hun får alltid skryt i bhg fordi hun har så fine og fargerike klær :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper noen klær til meg selv fra hm, men lite til ungen. Jeg kler meg kjedelig (nøytralt), men vil ha fargesprakende og kule klær til ungen. Hm barneklær er, med noen få unntak, kjedelige.

Anonymkode: 53c3a...6f9

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper mye på hm til datteren min. T-skjorter, truser, sokker, bomulls cardiganer, gensere,  olabukser.

Ytterklær kjøper jeg stortsett reima. 

Anonymkode: d6aa5...84a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har arvet mye fra hm, og ikke merket at det har dårligere kvalitet enn noe annet. T-skjortestoffene er kanskje litt tynne, men det er ikke nødvendigvis negativt. 

Anonymkode: d201a...d07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn vokser jo så fort at det skal litt til før de sliter ut klær. Mye av det H&M har er billig, så det er jo ypperlig når man skal handle inn mye. Det etiske rundt H&M er jeg enig i, men de fleste kjedebutikker driver nok ganske likt som H&M, selv om de ikke har fått det samme fokuset fra media.

Anonymkode: 9d558...d27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Barn vokser jo så fort at det skal litt til før de sliter ut klær. Mye av det H&M har er billig, så det er jo ypperlig når man skal handle inn mye. Det etiske rundt H&M er jeg enig i, men de fleste kjedebutikker driver nok ganske likt som H&M, selv om de ikke har fått det samme fokuset fra media.

Anonymkode: 9d558...d27

Tips: kjøp brukt eller google kapselgarderobe. Nøstebarn har mye fint. "De andre er sikkert like ille" er et dårlig argument når det kommer til etikk hos kleskjeder.

Anonymkode: 8607d...28a

AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke i det hele tatt

merkelig passform , dårlig kvaliter

Anonymkode: 99d61...bec

Skrevet

Kjøper noe derifra og barna får en del i gave. Synes klærne slites raskere og mister fasongen enn andre merker. 

Skrevet

Er ikke så veldig glad i hm, men kjøper gjerne undertøy til barna derfra. Str er små, det slites fort og mister passform. 

Synes Lindex har mye fint og rimelig til barn, så velger heller å handle der. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit, kjøper en del derfra til sønnen min på snart 3 år. 
Kjøper basisklær som joggedresser, strømpebukser, sokker og truser. Har kjøpt en boblejakke derfra, grei kvalitet. 
Ikke fornøyd med votter og luer samt vinterdresser. De kjøper jeg fra barnas hus. 

Anonymkode: 76158...a1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...