Gå til innhold

Hva bruker du til å vaske toalettet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva bruker du til å vaske toalettet? Vaskemiddel, kluter etc, og hvordan går du fram?

Anonymkode: 12efe...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bruke engangskluter/wipes til doen. trenger ikke ta vaskemiddel på, for det er innsatt i klutene. Oppi bruker jeg wc-rens og dokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenpå: engangsklut og jiff spray.

Inni: klor og dobørste

Anonymkode: 9c98b...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I selve skåla: dovaskemiddel og dobørste. Ellers: baderomsspray og dopapir som jeg kaster i dø og skyller ned etterpå. En sjelden gang bruker jeg mikrofiberklut rundt på flatene.
Jeg bruker kun svanemerkede og miljøvennlige produkter da jeg ikke ønsker å drepe liv i havet bare for å holde dassen ren.

Anonymkode: b58b4...fd5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker antibac servietter til toalettet. 
Klor wc rens oppi. 
av og til tømmer jeg klor oppi doen og lar det virke i 1t. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, SecondTry skrev:

Bruk klor gel, så kan du kaste dobørsten! 

Den har de sluttet med. Finner den ikke lengre😥 Bruker den selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobørsten er gull verdt og må til for å ta de hardeste tingene bort. Kvitter meg aldri med dem. Jeg bruker det jeg har for hånden av såpe/klorin, toalettpapir eller engangskluter. Alle vaskemidler kan brukes om en ikke har annet i hus. 

Anonymkode: 2a504...78a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva bruker du til å vaske toalettet? Vaskemiddel, kluter etc, og hvordan går du fram?

Anonymkode: 12efe...d37

Gammel håndduk (altså en «vaskefille») og vanlig håndsåpe (altså sånn du vasker nevene med etter å ha vært på do). 

Anonymkode: 2c53a...5dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effekt WC-rens (sånn som de har til 10 kroner hos Europris rett som det er) og dobørste nedi doen. Toalettpapir med samme vaskemiddel på ringen og under dolokket. Støvklut på utsiden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I selve skåla bruker jeg domestos eller klor wc rens, varierer. Bruker også WC-duck nedi der. Og selvsagt dobørste ved behov. Ellers bruker jeg hjemmelaget blanding av eddik, litt sitron, zalo og vann på sprayflaske, og papir. Denne kan jeg også bruke nedi toalettskålen dersom den begynner å bli gul. Lukter klart en del med det samme men det forsvinner fort når det fordamper. Bruker dette i dusjen også, mye lettere å vaske dusjen med det enn med konvensjonelle vaskemidler, mye mindre gnikking, men der også lukter det jo litt frem til jeg skyller av med dusjhodet:P

Jeg reagerer en del på vanlige vaskemidler, så selv med hansker(klarer alltid å søle på innsiden) så blir jeg så sår og rød på hendene. Vasker jeg gulvet i dusjen med vanlige vaskemidler kan føttene reagere selv om jeg spyler det bort grundig før jeg går inn.

Anonymkode: 9cdb0...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hmmmmmm skrev:

Den har de sluttet med. Finner den ikke lengre😥 Bruker den selv

Rema 1000 har den😊 ellers gjør vel domestos samme nytten

Anonymkode: 12efe...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobørste og klor i selve dassen, og ellers bruker jeg en eller annen form for jif, bøtte med vann og klut. Og hansker, om det er interessant.

Anonymkode: 040d1...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, Brillemannen skrev:

Anbefaler Effekt sin WC rens, den er god.. Kun 16,90 så er valuta for penga :) Kan også brukes på dusjkabinett da den tar kalken meget godt... Link: https://www.europris.no/p-wc-rens-750-ml-furunal-effekt-116243-116243.html

effekt wc rens.jpg

Enig, denne er den absolutt beste jeg har prøvd.

Anonymkode: e159e...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jif skurekrem og toalettbørsten inni. Av og til klorin. Ellers hovedsakelig diverse jif- produkter jeg måtte finne på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 teskje med sitronsyrepulver fra apoteket, må virke et par timer. Fjerner vanskelig belegg du ellers ikke får bort 👍

Anonymkode: 85546...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...