Gå til innhold

Grei startlønn som regnskapsmedarbeider?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har 470 000 i grunnlønn, men omtrent 550 000 etter overtid. 7 års erfaring. Bor ikke i Oslo nei. 

Anonymkode: d4a65...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes dette er dårlig betalt med forbehold om hvor mye bonusen er på. Jeg har et par og tjue års erfaring innenfor regnskap nå og tjente 450´ i 2008, da jobbet jeg på regnskapsbyrå så var det kun for kun 1 bransje så det var jo litt bedre betalt og hadde bonus i tillegg som ga meg rundt 100-150´ ekstra i året i den ene jobben. Byrå 2 så hadde jeg fastlønn som ga meg en grei lønn. Det er forskjell på hvilke typer kunder byråene har også.

Butikker osv gir dårlig betalte kunder og lønn. (Er MIN erfaring av å se på jobbmarkedet)  Har jobbet i bedrifter siden med små regnskapsavdelinger og det er jo tryggere men også litt kjedeligere synes jeg.

Og når det gjelder automatisering så gjør det at en del arbeidsoppgaver blir endret til kontroll-oppgaver og oppfølging i stedet. Automatiseringen er ikke feilfri og må følges opp med avstemminger osv. 

Anonymkode: 7fde9...7f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mindre stress hvis du jobber på ett bedrift. Bedre kontroll på regnskapet. Du har bare ett bedrift til å fokusere i, så du blir veldig godt i det du gjør på kort tid. Du vil ha en mye bedre kunnskap i hele organisasjon. Du kan opprette din egen rutiner og effektivisere hvordan du vil. På et regnskapskontor man har la si 15 ulike bedrifter, og hver av dem har sin egen måte å levere informasjon til oss, og sin egen måte å gjøre ting på. 

Anonymkode: 90771...671

Spør du meg er den siste setningen god grunn til å velge regnskapskontor. Jeg har en variert hverdag med stadig nye utfordringer. Baksiden er timeskriving og effektivitetskrav.

Anonymkode: 1a68a...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spør du meg er den siste setningen god grunn til å velge regnskapskontor. Jeg har en variert hverdag med stadig nye utfordringer. Baksiden er timeskriving og effektivitetskrav.

Hva med overtidskravet? De regnskapskontorene jeg har vært i kontakt med, har krav om 50- 100 timer overtid pr mnd i perioden jan-juni. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det hørtes lite ut. Jeg startet som controller i kommunen for 7 år siden med 465.000 kr i året. Har nå 755.000,-.

Anonymkode: 4a090...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, smilo skrev:

Hva med overtidskravet? De regnskapskontorene jeg har vært i kontakt med, har krav om 50- 100 timer overtid pr mnd i perioden jan-juni. 

Overtid er BRA! Det er verre hvis du ikke er har muligheten til å jobbe overtid!

Anonymkode: e4e47...4d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg signerer det andre her sier om timeføring, effektivitetskrav og krav om overtid. Det er pes. Føler en ikke gjør en så god jobb som man kunne, da timer må føres og utfaktureres. Kundene vil gjerne ha mye hjelp, bare ikke betale for det.... 

Januar til april er iallefall grusomme måneder. Ser ikke dagslys med 12-14 timers dager på kontoret. Jeg vil si at overtidsbetalingen ikke er verdt det. Personlig er jeg helt ødelagt etter årsoppgjøret, og det tar meg et par måneder og sommerferie før jeg kommer meg ovenpå igjen. Tenk deg nøye om ts

Anonymkode: d4a65...a6e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, smilo skrev:

Jeg har jobbet 150 timer overtid hittil i år. Det er ny rekord, og noe krav har jeg aldri møtt. Hvis jeg ikke hadde klart det ville jeg sagt fra og fått hjelp, men det går greit, og jeg får det ut i penger eller avspasering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mindre stress hvis du jobber på ett bedrift. Bedre kontroll på regnskapet. Du har bare ett bedrift til å fokusere i, så du blir veldig godt i det du gjør på kort tid. Du vil ha en mye bedre kunnskap i hele organisasjon. Du kan opprette din egen rutiner og effektivisere hvordan du vil. På et regnskapskontor man har la si 15 ulike bedrifter, og hver av dem har sin egen måte å levere informasjon til oss, og sin egen måte å gjøre ting på. 

Anonymkode: 90771...671

Jeg har prøvd begge deler og kan informere om at å jobbe med intern regnskapsføring kan være like stressende som regnskapskontor. Det kommer an på størrelsen på bedriften, ansvar osv.

TS, jeg fikk autorisasjon for 10 år siden, jobber akkurat nå på regnskapskontor for litt over 600 000 i året. Jeg tror ikke jeg klarer å oppnå noe særlig høyere lønn i den typen jobb jeg er i nå.

Anonymkode: 5d577...4ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overtid er BRA! Det er verre hvis du ikke er har muligheten til å jobbe overtid!

Anonymkode: e4e47...4d0

Det kommer vel an på hvem du spør. Jeg har mye overtid jeg, men krav om overtid er jeg ingen fan av. Og det bør ikke være krav om dette heller etter min mening. Det er rovdrift på ansatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet 150 timer overtid hittil i år. Det er ny rekord, og noe krav har jeg aldri møtt. Hvis jeg ikke hadde klart det ville jeg sagt fra og fått hjelp, men det går greit, og jeg får det ut i penger eller avspasering.

Så lenge det er frivillig overtid så er det jo du som styrer det. Men her omkring er det mer eller mindre uttalt krav om overtid på regnskapskontorene, og det er jeg ingen fan av. Jeg jobber heldigvis ikke med noe krav om overtid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, jeg fikk autorisasjon for 10 år siden, jobber akkurat nå på regnskapskontor for litt over 600 000 i året. Jeg tror ikke jeg klarer å oppnå noe særlig høyere lønn i den typen jobb jeg er i nå.

Anonymkode: 5d577...4ba

Samme her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 timer siden, smilo skrev:

Er ansatte på regnskapskontor fritatt AML iht. overtidsbestemmelsene? 

Anonymkode: 116f8...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ansatte på regnskapskontor fritatt AML iht. overtidsbestemmelsene? 

Nei det må søkes hvert år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei det må søkes hvert år. 

Joda, men det er snakk om litt overtid til utover overtidsbestemmelsene. Type 30 timer i stedenfor 20 timer pr mnd. At regnskapsarbeidere skal jobbe 50-100 timer pr. mnd overtid anser jeg som fullstendig ulovlig. Dem får jo aldri verden fritak fra overtidsbestemmelsene. Ingen får det. Det høres jo ut som om at det er et permanent behov for flere ansatte når hver ansatt må jobbe 50-100 timer overtid over 6 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

50-100 timer overtid pr mnd over 6 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber i økononiavd. med interneegnskap. Startet høsten 2017 med 400.000. Har nå 465.000. 

Var nyutdannet med bachelor i regnskap da jeg startet. Er fornøyd da det er en fleksibel jobb med mulighet for hjemmekontor og ikke mye overtid om jeg ikke ønsker. Passer fint med tilværelsen som 3-barnsmor og mann som reiser mye i sin jobb. 

Anonymkode: d121f...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 11.4.2020 den 10.53, AnonymBruker skrev:

Joda, men det er snakk om litt overtid til utover overtidsbestemmelsene. Type 30 timer i stedenfor 20 timer pr mnd. At regnskapsarbeidere skal jobbe 50-100 timer pr. mnd overtid anser jeg som fullstendig ulovlig. Dem får jo aldri verden fritak fra overtidsbestemmelsene. Ingen får det. Det høres jo ut som om at det er et permanent behov for flere ansatte når hver ansatt må jobbe 50-100 timer overtid over 6 måneder.

Dette er ulovlig ja og de spekulerer i å spare inn på antall ansatte. Da håper jeg noen melder bedriften for det er utnyttelse av ansatte. Da jeg jobbet i byrå så var vi 3 stk som fikk fritak 2 år på rad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Privat: jeg startet med en bachelor i økonomi og ledelse, med en lønn på kr 380 000 mens jeg hadde plan om å utvide til autorisasjon. 3 år etterpå har jeg autorisasjon og 520 000 i året. Kommer fremdeles til å gå oppover i lønn de neste årene, med erfaring som autorisert. Men 700 000 kan jeg nok se langt etter, da må jeg skifte jobb/flytte til byen.. Trives likevel så godt at lønnen er OK for min del. Andre bra ordninger/goder som veier opp. 

Anonymkode: e2589...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...