Gå til innhold

«La smitten spre seg»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La smitten spre seg. De som blir smittet og dør har sikkert kort levetid igjen i uansett. Hva i svarte er det for noen holdninger?? 

Dere som skriver det kan umulig ha noen i familien som er syke eller er i risikogruppen? 

Håper inderlig at jeg ikke kjenner dere. Jeg vil sloss med nebb og klør for min familie og venner, mine naboer og andre medmennesker. Både unge og gamle. Jeg vil ikke at et virus som kan bli stoppet,skal bli deres død , fordi DU driter i alle andre. 

Anonymkode: 35a0b...935

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La smitten spre seg. De som blir smittet og dør har sikkert kort levetid igjen i uansett. Hva i svarte er det for noen holdninger?? 

Dere som skriver det kan umulig ha noen i familien som er syke eller er i risikogruppen? 

Håper inderlig at jeg ikke kjenner dere. Jeg vil sloss med nebb og klør for min familie og venner, mine naboer og andre medmennesker. Både unge og gamle. Jeg vil ikke at et virus som kan bli stoppet,skal bli deres død , fordi DU driter i alle andre. 

Vet du at dette viruset kan stoppes? I så fall veldig flott, meld fra til Folkehelseinstituttet og WHO. De tror nemlig ikke dette er et virus vi blir kvitt....  

Anonymkode: 1ddcc...26f

• Liker 28
Skrevet

Jeg har flere i risiko, og nærmer det meg selv: dette må nå populasjonen!!! 

Uansett  hva fakta er, må vi håpe på at dette er immuniserende på sikt. Selv uten det, må smitten løpe ut. Det er ikke et alternativ. Man får ikke fjernet et virus fra jordens overflate.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette lar seg ikke stoppe. 

Ja - jeg har familie i risikogruppen. De holder seg inne i fullstendig isolasjon. Vi handler. 

Vi er ikke redd for smitte. Bra at det sprer seg, så kan vi som ikke er i risikogruppen ta i mot, oppnå immunitet, slik at alle kan fortsette livet sitt. 

Anonymkode: 23037...cb2

• Liker 9
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du tenkt å stoppe viruset sånn rent praktisk? Sitte innendørs i 1 til 2 år og bestille mat på nett og vaske den utenpå med klorvann?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok vanskelig å akseptere at vi ikke kan unngå viruset, men det er din plikt å begynne å opptre rasjonelt. Samfunnet trenger det nå fra alle. 

Anonymkode: e3493...4e7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har eldre i min familie, men jeg vet at de ikke kommer til å være der evig. Eller tror du at disse du kjenner er udødelige om korona ikke fins?

Anonymkode: fa6bd...749

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Slåss gjerne for dem, men ikke regn med at hundretusenvis av andre er villig til å miste jobb og hjem for å redde gamlinger i din familie. 

Anonymkode: 93838...ac1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som dere henger dere opp i enkelte ord. Det står at det er et virus som kan stoppes. Ikke at jeg hvordan det skal stoppes. Men tiltakene som regjeringen setter i gang er ikke bare for moro skyld. Det er fordi de vil stoppe dette og minske skadene . Eller tar jeg feil? 

Nei, de eldre i min familie kommer ikke til å være der for alltid, jeg er klar over det. 
Men jeg vil ikke at døden skal fremskyndes fordi folk ikke bryr seg om tiltakene. 

Nei, jeg skal ikke stoppe viruset ved å sitte inne i 2-3 år.....Men jeg vil bidra i dugnaden og holde meg til tiltakene som blir lagt frem. 

Dere legger meninger på meg som jeg ikke har sagt. Det jeg reagerer på er at det er at noen har holdninger , og skriver det at de eldre ikke har lenge igjen uansett. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som dere henger dere opp i enkelte ord. Det står at det er et virus som kan stoppes. Ikke at jeg hvordan det skal stoppes. Men tiltakene som regjeringen setter i gang er ikke bare for moro skyld. Det er fordi de vil stoppe dette og minske skadene . Eller tar jeg feil? 

Nei, de eldre i min familie kommer ikke til å være der for alltid, jeg er klar over det. 
Men jeg vil ikke at døden skal fremskyndes fordi folk ikke bryr seg om tiltakene. 

Nei, jeg skal ikke stoppe viruset ved å sitte inne i 2-3 år.....Men jeg vil bidra i dugnaden og holde meg til tiltakene som blir lagt frem. 

Dere legger meninger på meg som jeg ikke har sagt. Det jeg reagerer på er at det er at noen har holdninger , og skriver det at de eldre ikke har lenge igjen uansett. 

Ja, du tar feil. De vil ha kontrollert spredning. Smitten må spre seg for at vi skal oppnå immunitet, men bedre å gjøre det i kontrollerte former så ikke helsevesenet kollapser.

Synes dine blåøyde meninger er mer skremmende. 

Anonymkode: e607c...fb3

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

De vil ikke stoppe viruset, men bremse spredningen. To vidt forskjellige ting. Realiteten er at mennesker i risikogrupper kan komme til å dø av viruset de neste to-tre årene, akkurat som de kan dø av influensa. Det er alltid trist når mennesker dør, men realistisk sett er det ikke noe bedre å dø av sesonginfluensa enn korona. Det er bare veldig mye mer synlig om du dør av korona fordi det informeres om det i alle kanaler. Tenk på alle i risikogrupper som dør av alle mulige andre typer virus eller andre sykdommer. De hører du ingenting om, men de dør likevel. 

Anonymkode: fa3d9...ab1

• Liker 11
Skrevet

Det er jo snakk om å bremse spredningen av viruset, ikke stoppe det. Slik at helsevesenet står best mulig rustet og ikke får en overbelastning.  

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg vil ikke at døden skal fremskyndes fordi folk ikke bryr seg om 

Tiltakene har vært med tanke på å stoppe viruset ja. Men etter erfaringer fra andre land som har hatt samme tiltak, så ser man at viruset uansett blusser opp igjen. Det ser derfor ut som viruset ikke kan stoppes slik som regjeringen har prøvd og trodd. Like mange vil bli smittet, men bare over mye lenger tid med disse tiltakene, og samfunnet tåler det ikke heller.

Anonymkode: 7e76a...610

• Liker 2
Skrevet

I en gjennomsnittsuke skal det dø rundt 800 personer i Norge. Litt fler om vinteren og litt færre om sommeren.

I år vil færre dø av influensa og andre smittsomme sykdommer, men flere av Covid-19.

Jeg vil ikke bli overrasket om det dør rundt 40.000 i Norge i år. Akkurat som i fjor.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Apis skrev:

Det er jo snakk om å bremse spredningen av viruset, ikke stoppe det. Slik at helsevesenet står best mulig rustet og ikke får en overbelastning.  

Jo, det har blitt sagt rett ut av regjeringen at målet var å stoppe det ved tiltakene som har vært. Se på debatten på nrk.

Anonymkode: 7e76a...610

Gjest Tutte
Skrevet
9 minutter siden, Krantz95 skrev:

I en gjennomsnittsuke skal det dø rundt 800 personer i Norge. Litt fler om vinteren og litt færre om sommeren.

I år vil færre dø av influensa og andre smittsomme sykdommer, men flere av Covid-19.

Jeg vil ikke bli overrasket om det dør rundt 40.000 i Norge i år. Akkurat som i fjor.

Om det dør samme antall mennesker som i fjor, så er det i så fall det på grunn av tiltakene. Hadde det ikke vært så strenge tiltak på grunn av covid19, så hadde heller ikke smitten ved andre sykdommer gått ned. Det er jo ikke slik at fordi covid19 er her, så forsvinner andre sykdommer automatisk.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Tutte skrev:

Om det dør samme antall mennesker som i fjor, så er det i så fall det på grunn av tiltakene. Hadde det ikke vært så strenge tiltak på grunn av covid19, så hadde heller ikke smitten ved andre sykdommer gått ned. Det er jo ikke slik at fordi covid19 er her, så forsvinner andre sykdommer automatisk.

Altså:
De som ville dødd av andre sykdommer senere i året, men nå får covid-19 og dør av det, vil ikke dø av disse andre sykdommene. Fordi de allerede er døde.

Anonymkode: b863e...ce2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Tutte said:

Gjennomsnittsalderen for døde i Norge er 84 år. Til sammenligning er gjennomsnittlig levealder i Norge ca. 83 år..

Anonymkode: 93838...ac1

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Tutte skrev:

Holder man tiltakene slik at smitten sprer seg optimalt i forhold til sykehuskapasiteten vil vi nok få ganske lik dødsrate i år.

Andre sykdommer forsvinner ikke nei, men Covid-19 vil overta dødsårsaken for mange sykdommer i år. Tenk på alle de veldig gamle med skrøpelig helse som ville ha dødd i år av hjertestopp, lungebetennelse, infeksjoner osv. Mange av disse vil i år isteden dø av Covid-19.

Døde over 80 år i et vanlig år er ca 28.000 ifølge SSB.

Hvis f.eks. 14.000 over 80 år dør av Corona og 14.000 av de vanlige årsakene vil dette ikke påvirke dødsraten i Norge i det hele tatt.

Tror heller at forsidene på VG og Dagbladet vil bli påvirket...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du tar feil. De vil ha kontrollert spredning. Smitten må spre seg for at vi skal oppnå immunitet, men bedre å gjøre det i kontrollerte former så ikke helsevesenet kollapser.

Synes dine blåøyde meninger er mer skremmende. 

Anonymkode: e607c...fb3

Hva er blåøyd? 

• Opprett ny...