Gå til innhold

Daten er tilbake - hva nå?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra november til februar datet jeg en fantastisk mann. Vi hadde veldig god kjemi, og hadde mange fine møter og samtaler. Var enige om at det var full klaff. Et halvt år før vi traff hverandre gikk han gjennom et heftig brudd med eks-kjæresten. Selv om han hadde følelser for meg, så kjente han at det var for tidlig for ham, og at han trengte tid alene før han turte å gå inn i noe nytt og stole på en ny dame. Jeg ble veldig lei meg, men forstod selvsagt, takket for ærligheten og trakk meg unna. Hørte ikke noe mer etter dette, og la det bak meg.

For to uker siden så jeg tilfeldigvis at han var pålogget på messenger. På grunn av korona-krisen så har jeg tenkt ekstra på folk rundt meg som jeg ikke har sett en stund, og på om de har det bra. Før jeg tenkte meg om, sendte jeg en melding hvor jeg skrev at jeg håpet han hadde det bra i disse tider. Angret med en gang! Han hadde jo avvist meg, og bedt om tid for seg selv. Men gjort er gjort. Han svarte med en gang, og veldig positivt. Endte med at vi skrev frem og tilbake i et par timer, bare hyggelig, lett og ledig og tøysete. Rett tilbake til fin kjemi. Siden det, så har han jevnlig tatt kontakt på snap. Jeg får et bilde, og så chatter vi gjerne litt etter det. Jeg har selv vært veldig bakpå med å initiere siden jeg tok et så stort skritt og brøt isen etter to måneder. Men han fortsetter å ta kontakt. Er det et godt tegn, tro?

Problemet er at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre videre. Kjenner rett og slett på de samme følelsene som jeg gjorde, og vil gjerne treffes om han vil det. Samtidig så er jeg ikke sikker på om jeg har lyst til å skrive det...Vil helst at det skal komme fra ham siden det ble som det ble sist. Jeg vil ikke mase og presse hvis han kanskje ikke er klar enda. Samtidig vil jeg ikke havne i venninne-fella, heller. 

Noen synspunkter til meg? Hva bør jeg gjøre? Burde jeg avvente, eller burde jeg bare spørre? 

Takk for alle bidrag til å sortere tanker i et rotete (forelsket?) hode :P 

Anonymkode: 75c70...646

Videoannonse
Annonse
Gjest vanSteike
Skrevet

Høres ut som et godt tegn. Han er vel en voksen mann og kan styre sine egne saker?

Ikke press på, men hvis han er åpen for kontakt så vær litt tilgjengelig og la ham jobbe litt... ;)

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, vanSteike skrev:

Høres ut som et godt tegn. Han er vel en voksen mann og kan styre sine egne saker?

Ikke press på, men hvis han er åpen for kontakt så vær litt tilgjengelig og la ham jobbe litt... ;)

Takk for innspill! Høres fornuftig ut. Har nok overrasket han med å sende meldingen slik jeg gjorde. Er litt overrasket selv over at disse følelsene kom opp igjen, men det gjorde de. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke på at det var "for tidlig".

Det han egentlig sa var "er egentlig ikke så intressert jeg". 

Han pakka det inn.

Dukket vel opp noe annet som ikke gikk så bra.

Anonymkode: aa020...7ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eksen som dumpet meg har tatt kontakt nå. Han er tydeligvis nøden og har ikke så mange datingmuligheter i disse dager. Han innrømmet det tilogmed selv. 🙄  så ikke legg for mye i det.

Anonymkode: 37975...bfd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synest dette høres lovende ut. Men.. Ikke stress med hva nå, hva skjer videre..hva tenker han. Kanskje blir det kun snap en stund, før han kjenner at NÅ inviterer jeg henne på noe. Jeg hadde ikke tatt iniativet til å treffes selv, hadde ikke nevnt det en gang.

Anonymkode: 350ad...792

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han pakka det inn.

Takk for innspill! Jeg har tenkt på det, og det er selvsagt en mulighet. Tror ikke det i dette tilfellet da vi snakket en del om det underveis. Allikevel noe å være obs på. 

AnonymBruker
Skrevet

Eksen som dumpet meg har tatt kontakt nå. Han er tydeligvis nøden og har ikke så mange datingmuligheter i disse dager. Han innrømmet det tilogmed selv. 🙄  så ikke legg for mye i det.

Anonymkode: 37975...bfd

Det var jo veldig rett frem av eksen din 🙈 Jeg kan jo ikke vite hva han tenker, så lurt som du sier å ikke legge mer i det enn det som er. 

AnonymBruker
Skrevet

Synest dette høres lovende ut. Men.. Ikke stress med hva nå, hva skjer videre..hva tenker han. Kanskje blir det kun snap en stund, før han kjenner at NÅ inviterer jeg henne på noe. Jeg hadde ikke tatt iniativet til å treffes selv, hadde ikke nevnt det en gang.

Det du beskriver er det jeg tenker er best case scenario, egentlig. Er det jeg håper på. Vil være bakpå fordi jeg trenger at det er han som vil siden det var han som avbrøt sist. Prøver bare å bestemme meg for om jeg skal ta initiativ til kontakt her og der også, sånn at det ikke bare er fra ham. Bare casual snap. Gir ikke mer enn jeg får.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du beskriver er det jeg tenker er best case scenario, egentlig. Er det jeg håper på. Vil være bakpå fordi jeg trenger at det er han som vil siden det var han som avbrøt sist. Prøver bare å bestemme meg for om jeg skal ta initiativ til kontakt her og der også, sånn at det ikke bare er fra ham. Bare casual snap. Gir ikke mer enn jeg får.

Jeg kunne absolutt ha sendt han en og annen snap. Om en baaare skal sitte på gjerdet blir det litt rart også.

AnonymBruker
Skrevet

Har han sagt noe om hva «heftig brudd med exen» gikk ut på? Og hvorfor han har problemer med å stole på noen andre? Jeg spør fordi det enten kan bety at det er for tidlig for han å date. Hvis bruddet var så heftig at han ikke klarer å stole på noen så er det en logisk brist i at han datet i tre mnd

En annen grunn kan være at han bruker bruddet som unnskyldning til å holde deg på gress litt og slippe forpliktelser (med unnskyldningen om at han ikke klarer å stole på noen)

Eller, han kan selvfølgelig snakke sant, men da er det likevel rart at han begynte å date når bruddet ikke var bearbeidet

Jeg har hørt sånne grunner/unnskyldninger før så jeg ville vært litt skeptisk. 

Anonymkode: 0caf6...587

Skrevet

Bare dump han hva skal du med kjærlighet. De samme problemene kommer til å oppstå igjen lg du kommer til å ende opp med å si 'hva var det jeg sa' det er en grunn til at det ble slutt mellom dere

Bare skaf deg en ny en 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør behandle han som en venn, være vennlig og hyggelig. Sende en og annen snap eller melding. Og så se hva dette utvikler seg til over de neste ukene. Men hold deg for god til å vise følelser eller spørre om å treffes. Den ballen får ligge på hans banehalvdel.

Og hvorfor være redd for venninne-fellen? Det er større sannsynlighet for å bli kjæreste med en venn eller tidligere bekjent, enn gjennom tilfeldig dating...

Anonymkode: e6569...448

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har han sagt noe om hva «heftig brudd med exen» gikk ut på? Og hvorfor han har problemer med å stole på noen andre? Jeg spør fordi det enten kan bety at det er for tidlig for han å date. Hvis bruddet var så heftig at han ikke klarer å stole på noen så er det en logisk brist i at han datet i tre mnd

En annen grunn kan være at han bruker bruddet som unnskyldning til å holde deg på gress litt og slippe forpliktelser (med unnskyldningen om at han ikke klarer å stole på noen)

Eller, han kan selvfølgelig snakke sant, men da er det likevel rart at han begynte å date når bruddet ikke var bearbeidet

Jeg har hørt sånne grunner/unnskyldninger før så jeg ville vært litt skeptisk. 

Anonymkode: 0caf6...587

Takk for perspektiv! Er selvsagt mulig at han ikke snakker sant, men det tror jeg ikke. Han fortalte det til meg tidlig, og vi snakket godt og åpent om det. Jeg velger å stole på ham. Men det er nettopp som du sier at det var for tidlig for ham å date. Det var også det han sa - han ville gjerne være over alt og trodde selv han var klar for å starte på nytt, men så merket han at det ble for mye for tidlig. Derfor trengte han tid. 

Men ja, klart jeg er skeptisk til hva det evt. er han driver med nå. Som brent barn vil jeg jo helst unngå ilden...

Derfor nyttig å høre hva andre tenker :) 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Love&Hate skrev:

Bare dump han hva skal du med kjærlighet. De samme problemene kommer til å oppstå igjen lg du kommer til å ende opp med å si 'hva var det jeg sa' det er en grunn til at det ble slutt mellom dere

Bare skaf deg en ny en 

Jeg driver og dater, jeg, så sitter ikke å venter på ham. Men om han skulle komme tilbake for fullt, og si at nå vet han hva han vil og er klar, så kjenner jeg at jeg er åpen for det. Man risikerer jo å bli såret uansett hvem man er sammen med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør behandle han som en venn, være vennlig og hyggelig. Sende en og annen snap eller melding. Og så se hva dette utvikler seg til over de neste ukene. Men hold deg for god til å vise følelser eller spørre om å treffes. Den ballen får ligge på hans banehalvdel.

Og hvorfor være redd for venninne-fellen? Det er større sannsynlighet for å bli kjæreste med en venn eller tidligere bekjent, enn gjennom tilfeldig dating...

Anonymkode: e6569...448

Takk for det! Synes det høres fornuftig ut. Jeg holder følelsene for meg selv, og har lagt fra meg tanken om å spørre om å treffes. Kjenner at for min egen del, så vil jeg at det skal komme fra ham. 

Der snudde du "frykten" min på hodet! Hadde ikke tenkt på det sånn. Egen erfaring vet at det er sannhet i det. 

• Liker 1
Skrevet
På 9.4.2020 den 20.59, AnonymBruker skrev:

Han pakka det inn.

Dette.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Dette.

Det kan absolutt være tilfellet! Er derfor jeg er er bakpå og forsiktig. Har skjedd før at andre dater har kommet tilbake med intensjoner om å hoppe rett tilbake i samme spor (senga). Men da har de vært mer "på" og spurt kjapt om å treffes. Det har også vært helt andre grunner til at det ikke gikk i utgangspunktet. Har ikke vært borti denne varianten før, så er derfor jeg ønsket litt ulike tanker. Gleder meg til å være ferdig med dating for alltid 🙈

Takk :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stiller meg også tvilende til at "han ikke er klar, redd for å stole på noen", osv. Det er en klassisk måte å pakke inn en avvisning når man ikke er interessert nok. Min erfaring fra datingmarkedet er at ting er ganske enkelt. Er folk forelska, så er de klar, nesten uansett. De vil ikke risikere å miste deg til noen andre. Er de klar for å date i flere måneder, åpne seg emosjonelt og være intime, så er de også klar for å ha en kjæreste. Hvis ikke, så er saken at de ikke vil ha akkurat deg som kjæreste.

Sier ikke at denne fyren er verdens mest kyniske player, bare at han neppe har falt pladask - da ville han ikke ha klart å gi slipp på deg i utgangspunktet. Han vil stå fritt til å møte noen bedre. Så tar du kontakt igjen midt i korona-tida, hvor han sitter hjemme og kjeder seg, det er uansett ikke mulig å date andre. Han synes sikkert det er hyggelig å chatte/ha en liten flørt gående med deg. Men det er ikke dermed sagt at noe egentlig har forandret seg.

Uansett er ballen hos ham nå. Han vet at du fremdeles er interessert. Det var han som avbrøt relasjonen sist, ergo er det også hans jobb å ta initiativ og vinne deg tilbake dersom han er interessert i å bli kjærester. Så la det være ham som tar kontakt, og om han vil date igjen, må du være tydelig på at det er alt eller ingenting. Enten blir dere et offisielt par, eller så avslutter dere helt. 

Anonymkode: e0abc...57b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 12.4.2020 den 11.32, AnonymBruker skrev:

Jeg stiller meg også tvilende til at "han ikke er klar, redd for å stole på noen", osv. Det er en klassisk måte å pakke inn en avvisning når man ikke er interessert nok. Min erfaring fra datingmarkedet er at ting er ganske enkelt. Er folk forelska, så er de klar, nesten uansett. De vil ikke risikere å miste deg til noen andre. Er de klar for å date i flere måneder, åpne seg emosjonelt og være intime, så er de også klar for å ha en kjæreste. Hvis ikke, så er saken at de ikke vil ha akkurat deg som kjæreste.

Sier ikke at denne fyren er verdens mest kyniske player, bare at han neppe har falt pladask - da ville han ikke ha klart å gi slipp på deg i utgangspunktet. Han vil stå fritt til å møte noen bedre. Så tar du kontakt igjen midt i korona-tida, hvor han sitter hjemme og kjeder seg, det er uansett ikke mulig å date andre. Han synes sikkert det er hyggelig å chatte/ha en liten flørt gående med deg. Men det er ikke dermed sagt at noe egentlig har forandret seg.

Uansett er ballen hos ham nå. Han vet at du fremdeles er interessert. Det var han som avbrøt relasjonen sist, ergo er det også hans jobb å ta initiativ og vinne deg tilbake dersom han er interessert i å bli kjærester. Så la det være ham som tar kontakt, og om han vil date igjen, må du være tydelig på at det er alt eller ingenting. Enten blir dere et offisielt par, eller så avslutter dere helt. 

Anonymkode: e0abc...57b

Takk for svar! Det er jo dette jeg har tenkt er det mest sannsynlige. Dessverre så kjenner jeg på de samme følelsene jeg hadde, og da er det ikke så lett å være fullt ut rasjonell og legge vekk håpet. Ikke for meg, i hvert fall. Skulle ønske jeg hadde lettere for det, for da hadde disse dating-greiene vært så mye enklere!

Er som jeg skrev overrasket over at de samme følelsene kommer. Trodde jeg hadde lagt det bak meg. Hvis det er slik at det bare er litt hverdags-underholdning fra hans side, så er han jo en player, spør du meg. Jeg har opplevd mye rart siden jeg begynte å date, så vet det er fullt mulig. 

Det jeg er mest "redd" for er at han allerede har begynt å treffe en annen uten at han sier det. Skjønner ikke hva han i så fall skal med meg da, men. Hadde vært dårlig oppførsel både overfor meg og henne. 

Når det gjelder det jeg uthevet, så er det også godt mulig. Hadde bare vært fint om han da hadde vært ærlig på det. Nå var det jo akkurat de tingene han ikke var klar for - altså åpne seg emosjonelt til meg, stole på meg. Vi var heller ikke intime fordi han ba tidlig om at vi skulle ta det sakte siden han hadde det som han hadde det. Når vi nærmet oss hverandre emosjonelt, så trakk han seg unna.

Jeg tror derfor han var ærlig, og at det var snakk om dårlig timing for oss, og at jeg ønsket meg mer og fortere enn han kunne gi. Han sa han ønsket det selv, men at han ikke klarte det fordi han fortsatt ikke var seg selv. Det hadde ikke kunnet bli noe mer mellom oss der og da. Det vet jeg.

Men det er ikke sikkert den er noe bedre nå, og ja, det kan hende han vil utforske andre muligheter nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...