Gå til innhold

Sykrok på stue


rampeguri

Anbefalte innlegg

Bor i leilighet, og har soverom, stue og kjøkken, ingen bod.

Syr en god del og må sitte å sy på stua - er ikke plass på kjøkkenet og er heller ikke god nok plass på soverommet til å lage sykrok der. Dere andre (regner med at dette kan gjelde flere enn meg) - hvordan har dere løst dette og hvor oppbevarer dere evnt symaskin(ene) når de ikke er i bruk? Foreløpig bruker jeg spisebordet på stua som arbeidsbord. Har planer om å skaffe meg et eget symaskinbord, som er relativt smalt og kan stå inntil veggen men det kan muligens ta litt tid før jeg finner et jeg liker. Derfor må jeg ha mulighet til å sette bort symaskinene når jeg trenger bordet til andre ting - for eksempel når jeg får gjester på middag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare liten sukk fra meg, sying er en rotete hobby. Krever mye plass.

Men om du finner plass til en kallax hylle, jo større jo bedre, så får du plass til en del i den. Bordet bygges inntil. Ikea har også Ivar hyllesystem, der er det også et bord som kan vippes mot veggen når det ikke er i bruk. Ellers kan du prøve å få alt i et skap, sånn at du kan lukke dører med alt rotet inne. 

Anonymkode: 0df3a...3bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2020 den 15.33, AnonymBruker skrev:

Bare liten sukk fra meg, sying er en rotete hobby. Krever mye plass.

Men om du finner plass til en kallax hylle, jo større jo bedre, så får du plass til en del i den. Bordet bygges inntil. Ikea har også Ivar hyllesystem, der er det også et bord som kan vippes mot veggen når det ikke er i bruk. Ellers kan du prøve å få alt i et skap, sånn at du kan lukke dører med alt rotet inne. 

Anonymkode: 0df3a...3bc

Akkurat derfor jeg trengte litt tips...

Har alt av stoffer i nederste delen av framskapet for å skjule dem. Har også et stort syskrin hvor jeg får plass til en del ting.

På 11.4.2020 den 1.01, AnonymBruker skrev:

Vurderer noe ala dette https://www.ikea.com/no/no/p/ivar-1-seksjon-med-klaffebord-s59248551/

Da kan maskin og slikt gjemmes uten at man må pakke det helt vekk.

Anonymkode: bf7be...810

Den så praktisk ut! Kan vurderes til kjøkkenet isteden for bordet jeg har der nå, det er ikke veldig pent og praktisk. Kanskje jeg skal prøve og lage noe tilsvarende til stua av en bokhylle og en hobbyplate :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Hemnes skatoll med overskap frå IKEA. Plass til 3 symaskiner og vinylkutter, samt alt av tråder, band og 50% av mitt altfor store stofflager. Går greit å sy på skriveplata med overlocken, sjølv om den rister meir enn ei vanleg symaskin gjer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...