Gå til innhold

Sikkerhetskopi av iPhone, bilder også med her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ca 15.000 bilder på min iPhone. Vil i utgangspunktet ikke ha disse på macen i tillegg, har derfor ikke PÅ icloud bildedeling eller deling av min bildestrøm fra iPhonen til macen. 

MEN jeg er jo selvsagt livredd for å f eks miste telefonen og at alt skal gå tapt. Jeg har derfor på automatisk sikkerhetskopi av hele telefonen via funskjonen icloud-sikkerhetskopi. Her står det at data som bildebibliotek etc blir automatisk sikkerhetskopiert.

Altså dersom telefonen blir ødelagt eller stjålet kan jeg gjenopprette en "tilsvarende" når jeg skaffer ny tlf. 

Noen som kan gi meg en trygghet og med sikkerhet si at alt av bilder vil ligge inni denne sikkerhetskopi-filen jeg tar hver gang jeg er koblet til wifi?

Anonymkode: 38344...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan du sjekke under Innstillinger > Navnet ditt - Apple-ID, iCloud og App Store > iCloud > Bilder, som står øverst under apper som bruker iCloud, og denne burde være på.

Du bør fortsatt ha en ekstra kopi av bildene som er virkelig viktige for deg. Aldri stol på bare én backup hvis det er fullstendig krise om du mister den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, goomba skrev:

Dette kan du sjekke under Innstillinger > Navnet ditt - Apple-ID, iCloud og App Store > iCloud > Bilder, som står øverst under apper som bruker iCloud, og denne burde være på.

Du bør fortsatt ha en ekstra kopi av bildene som er virkelig viktige for deg. Aldri stol på bare én backup hvis det er fullstendig krise om du mister den.

Takker!

Bilder står "på" under listen av apper som bruker iCloud. 
Når jeg trykker videre innpå denne er det ikke huket av på iCloud-bilder og Min bildestrøm, though.

Anonymkode: 38344...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bildestrøm er ikke så farlig, men jeg har selv skrudd på iCloud-bilder fordi da laster den opp nye bilder nesten med én gang du tar dem. Det du kanskje må passe på da er å gå til Innstillinger og scrolle ned til Bilder. Der finner du også iCloud-bilder innstillingen som du kan skru på herfra, men scroll ned til Mobildata. Avhengig av din dataplan så kan du skru av Mobildata helt eller bare skru av ubegrensede oppdateringer, så får du deg ingen kjipe overraskelser senere. Håper det gir deg ro i sjela :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2020 den 16.43, goomba skrev:

Min bildestrøm er ikke så farlig, men jeg har selv skrudd på iCloud-bilder fordi da laster den opp nye bilder nesten med én gang du tar dem. Det du kanskje må passe på da er å gå til Innstillinger og scrolle ned til Bilder. Der finner du også iCloud-bilder innstillingen som du kan skru på herfra, men scroll ned til Mobildata. Avhengig av din dataplan så kan du skru av Mobildata helt eller bare skru av ubegrensede oppdateringer, så får du deg ingen kjipe overraskelser senere. Håper det gir deg ro i sjela :)

 

Men med iCloud-bilder "på", kan man da se bildene på andre enheter? Er i utgangspunktet ikke det jeg ønsker, da andre kan f eks låne macen min.. 

Anonymkode: 38344...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette kan kontrolleres gjennom de samme iCloud-innstillingene du finner på de andre enhetene dine. Mine bilder vises ikke på mac'n min da jeg har skrudd av iCloud sync for bilder på laptopen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...