AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #1 Skrevet 9. april 2020 Hei Har veldig mye angst i det siste pga alt dette med corona. Bor i trondheim og må bytte buss en gang for å komme meg til sentrum og jobben. Bor med faren min, og han har røyket i noen år tidligere, men sluttet for 4 år siden. Er redd for at han kan bli smittet ved at jeg må ta så mye buss fram og tilbake, og i tillegg bytte en gang. Det har blitt så ille at jeg gråter om kveldene (som jeg gjør nå) fordi jeg er redd for å miste pappa, og at det blir min feil. Lurte derfor på om det er noe stor sjanse på å bli smittet når man tar bussen? Anonymkode: 9dd30...2d1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #2 Skrevet 9. april 2020 Du kan bli smittet hvor som helst. Ingen steder er mer utsatt enn andre. Men dersom du tar forhåndsregler så skal det gå bra. Hold avstand fra folk. Vaske hender godt og ofte. Skift gjerne klær når du kommer hjem. Anonymkode: bf9da...295
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #3 Skrevet 9. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan bli smittet hvor som helst. Ingen steder er mer utsatt enn andre. Men dersom du tar forhåndsregler så skal det gå bra. Hold avstand fra folk. Vaske hender godt og ofte. Skift gjerne klær når du kommer hjem. Anonymkode: bf9da...295 Buss og matbutikker er vel de verste smittestedene? Anonymkode: f96e6...ac2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #4 Skrevet 9. april 2020 Selvfølgelig kan du bli smittet på bussen. Det kan du omtrent hvor som helst ellers også. Jeg vil anta at buss har noe økt sannsynlighet ifht en del andre steder også. Anonymkode: b9b18...ba7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #5 Skrevet 9. april 2020 Bussen er ganske utrygg, det er en grunn til at myndighetene fraråder at man reiser kollektivt. Det hjelper heller ikke at Trondheim og AtB trumfet gjennom prestisjeprosjektet "Superbuss" hvor vi har fått nye busser med færre sitteplasser og langt flere ståplasser. Om du har mulighet til å kjøre bil eller å ta drosje ville jeg anbefalt deg å gjøre det. Anonymkode: 58c09...3c8 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #6 Skrevet 9. april 2020 Men hvorfor er du så bekymret for faren din? Er det bare fordi han er eks-røyker, eller har han sykdommer også? Er han gammel? Anonymkode: db7a9...f89 1
Bunuel Skrevet 9. april 2020 #7 Skrevet 9. april 2020 Nei, det er bare mulig å bli smittet i heis i bygning med mer enn 7 etasjer.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #8 Skrevet 9. april 2020 4 minutter siden, Bunuel skrev: Nei, det er bare mulig å bli smittet i heis i bygning med mer enn 7 etasjer. Det finnes en egen tråd til den type svar. Anonymkode: db7a9...f89
Bunuel Skrevet 9. april 2020 #9 Skrevet 9. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det finnes en egen tråd til den type svar. Anonymkode: db7a9...f89 Men det vil frata meg hele gleden ved å skrive noe på dette forumet.. kan ikke skrive 10+ svar i den tråden per dag 😞
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #10 Skrevet 9. april 2020 1 minutt siden, Bunuel skrev: Men det vil frata meg hele gleden ved å skrive noe på dette forumet.. kan ikke skrive 10+ svar i den tråden per dag 😞 Jeg ser den 😅 Men, kanskje velge en annen type tråd? Jeg vet ikke, men fikk inntrykk av at dette er et (potensielt ungt) menneske som sliter med reell angst. Anonymkode: db7a9...f89 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #11 Skrevet 9. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvorfor er du så bekymret for faren din? Er det bare fordi han er eks-røyker, eller har han sykdommer også? Er han gammel? Anonymkode: db7a9...f89 TS her! Han er 51 og er veldig frisk. Det er bare det at han er en eks-røyker som bekymrer meg Anonymkode: 9dd30...2d1
Bunuel Skrevet 9. april 2020 #12 Skrevet 9. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser den 😅 Men, kanskje velge en annen type tråd? Jeg vet ikke, men fikk inntrykk av at dette er et (potensielt ungt) menneske som sliter med reell angst. Anonymkode: db7a9...f89 Joda. Må innrømme at jeg ikke leste annet enn "overskriften". Mulig jeg tråkket i salaten her.
Frøkensina Skrevet 9. april 2020 #13 Skrevet 9. april 2020 Skjønner at du er redd TS Men selv om å ta bussen er utrygt nå så er det vel ikke noe du kan unngå i forhold til jobben din. I følge VG er det bare 197 registrerte smittede i Trondheim nå, det er bare 0,96 per tusen innbygger. Med andre ord er det mye tryggere tross alt å ta bussen i Trondheim enn i Oslo hvor det er 2,57 per tusen. Prøv å sitt vekk fra folk eller vendt vekk fra der andre puster om det er mange der. Ta vanlige forholdsregler med håndhygiene etc. 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #14 Skrevet 9. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her! Han er 51 og er veldig frisk. Det er bare det at han er en eks-røyker som bekymrer meg Anonymkode: 9dd30...2d1 Da tilhører han i hvert fall ikke noen offisiell risikogruppe. Og det at han ikke har røyket på fire år er jo kjempebra. Anonymkode: db7a9...f89 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #15 Skrevet 9. april 2020 Han er ikke i risikogruppen. Ta buss om du må på jobb, men du trenger ikke akuratt å fikle med feks mobilen på bussen? Ta på minst mulig og ha med antibac så går det nok bra. Her kjører bussene så å si tomme, bor like ved Oslo. Anonymkode: 2b7dc...958
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #16 Skrevet 9. april 2020 Ja, du kan. Men ikke sikkert. Jeg er fortsatt frisk. Tar bussen to ganger om dagen og jobber i dagligvaren. Dette viruset vill alle få en eller annen gang så jeg lever som normalt. Annet får man ikke gjort. Anonymkode: 41d08...bcd 1
Anbefalte innlegg