Gå til innhold

wendy tegneserie/penny


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpte penny tegneserie-blad? ser det er noe som selges nå som heter penny & friends, men det er mer reportasjer. Jeg er på utkikk etter bladet som omhandler Wendy med sine to hester Penny og trixie.  

Anonymkode: 1417e...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville satt inn en annonse på finn.no, kanskje sendt inn til ukeblad som Hjemmet/Familien osv. Om det hadde gått an så gjorde man jo det og til avisen før i tiden. Er nok mange som sitter på hauger av slike gamle blader. Jeg kunne gitt deg sikkert seks-sju årganger med Girls, Starlet og noen årganger av Topp, men jeg var desverre ingen hestejente.

Sjekk din lokale Fretex også, og heng opp lapper i nærmiljøet kan du kanskje også gjøre.

Lykke til! :)

Anonymkode: 9979e...b77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er på jakt etter historien om Wendy, så heter de bladene Wendy, ikke Penny. Penny var hesteklubb hvor man fikk tilsendt bøker og manstrikker, typ. 

Send meg en DM hvis du vil kjøpe gamle Wendy-blader. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hjärtat skrev:

Hvis du er på jakt etter historien om Wendy, så heter de bladene Wendy, ikke Penny. Penny var hesteklubb hvor man fikk tilsendt bøker og manstrikker, typ. 

Send meg en DM hvis du vil kjøpe gamle Wendy-blader. 

Jeg var medlem av Penny-klubben og da fikk vi tilsendt penny-bladet en gang i mnd. Inni det bladet var det tegneserie som omhandlet Wendy. Vet det var et blad som het Wendy også. Jeg leste bladet på 90-tallet. :) Har du et bilde av Wendy-tegneserien du har? tror de var tegnet på veldig forskjellig måte.. jeg vet jeg er veldig spesiell 😂

Anonymkode: 1417e...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var medlem av Penny-klubben og da fikk vi tilsendt penny-bladet en gang i mnd. Inni det bladet var det tegneserie som omhandlet Wendy. Vet det var et blad som het Wendy også. Jeg leste bladet på 90-tallet. :) Har du et bilde av Wendy-tegneserien du har? tror de var tegnet på veldig forskjellig måte.. jeg vet jeg er veldig spesiell 😂

Anonymkode: 1417e...d3b

Åjaa, det husket ikke jeg😂 Har ikke bilde av mine: men de så sånn her ut:

 

Screenshot_20200409_141349_com.android.chrome.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hjärtat skrev:

Hvis du er på jakt etter historien om Wendy, så heter de bladene Wendy, ikke Penny. Penny var hesteklubb hvor man fikk tilsendt bøker og manstrikker, typ. 

Send meg en DM hvis du vil kjøpe gamle Wendy-blader. 

Penny var også et blad 🙂 og en klubb etterhvert. 

Anonymkode: 9b97c...139

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wendy-bladet kommer faktisk ut ennå! Mulig å kjøpe abonnent her eller her, eller et enkeltnummer i en vanlig kiosk. 

Hvis det er bladene fra din egen oppvekst du tenker på, så ville jeg anbefalt Finn og Fretex, som en bruker over gjør. Ellers er det jo tegneseriesjapper i noen av de større byene, som Lucky Eddie i Oslo, og Løvås bruktbu i Stavanger. 

Anonymkode: 0bcf9...aae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar alle sammen 😄 jeg skal sjekke på finn om jeg finner noen..har så gode minner fra de bladene der, det var min "flukt" hele barndommen. 

Anonymkode: 1417e...d3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hjärtat skrev:

Åjaa, det husket ikke jeg😂 Har ikke bilde av mine: men de så sånn her ut:

 

Screenshot_20200409_141349_com.android.chrome.jpg

Det var sånn jeg husker det. men var det om hestene hennes også?

Anonymkode: 1417e...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var sånn jeg husker det. men var det om hestene hennes også?

Anonymkode: 1417e...d3b

Jepp! Jeg tror jeg har masse blader fra barndommen (født i 93), så du kan sende meg en DM om du er interessert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 9.4.2020 den 0.23, AnonymBruker skrev:

Hei.

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpte penny tegneserie-blad? ser det er noe som selges nå som heter penny & friends, men det er mer reportasjer. Jeg er på utkikk etter bladet som omhandler Wendy med sine to hester Penny og trixie.  

Anonymkode: 1417e...d3b

Det var vel Penny og Dixie 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesten er Dixie ikke Trixie. Jeg er nok ganske mye yngre enn deg og leste de bladene til ca.2015 kanskje? Vet ikke om de finnes ennå. Jeg likte best Jessie egentlig(tror det var det?). Hun var også hestejente med tvillingsøstre :) Du kan jo se på Finn.no om noen selger. Søstera mi, som er født på midten av 80-tallet, leste Girls, og jeg leter litt etter de bladene

Anonymkode: becd7...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, Wendy! 😍 Husker det var i Penny annenhver gang først, så ble det så populært at det ble eget blad. Var mange hesteblader en stund, Penny, Ponni, Wendy og Starlet spesial hest, kanskje flere også. Jeg brukte omtrent hele ukelønnen min på blader, åååh, det var tider! Var også medlem av pennyklubben fra slutten av 80-tallet og frem til jeg var ca 14. Da ble det for barnslig. Bøkene var fine, men fulgte med så mye skrot og søppel i pakkene. Ang Wendy husker jeg at jeg irriterte meg over at hun aldri hadde bursdag, hun var evig 15 år, haha 😂 men hun var stadig i bursdag hos andre :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.4.2020 den 5.03, Hjärtat skrev:

Hvis du er på jakt etter historien om Wendy, så heter de bladene Wendy, ikke Penny. Penny var hesteklubb hvor man fikk tilsendt bøker og manstrikker, typ. 

Send meg en DM hvis du vil kjøpe gamle Wendy-blader. 

I dag heter tegneseriene Wendy, men går man tilbake til 80 tallet var det Penny. Er usikker på når man skiftet navn. Penny var vel forskjellige historier fra gang til gang. Ikke som Wendy hvor man følger samme person hele tiden.

Hvis TS bor i eller i nærheten av Oslo så finnes det en btuikk som selger masse gamle tegneserier med mer i Trondheimsveien litt på nedsiden av Carl Berners plass. Vil annbefale TS og titte der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg husker godt Wendy! Jeg veit ikke hvor mange blader jeg hadde, å jeg leste dem om igjen flere ganger 😅 stallen hvor jeg red hadde et varmerom hvor det var en kurv full av gamle Wendy blader, elsket å se i de gamle ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...