Gå til innhold

Fikk bot tidlig på morgen. HJELP!


IdaSal

Anbefalte innlegg

I dag morges tidlig på morgen med to barn på sju og to som jeg har forlatt hjemme i disse koronatider... Jeg kjørte til butikken for å kjøpe kanel. Det er gratis parkering i to timer på parkeringsplassen, men glemte dessverre å stille urskiva. Var knapt 5 min i butikken og da jeg var tilbake så jeg parkeringsvakten rett etter å ha blitt ferdig med å skrive ut boten på 300 kroner. :( På lappen står fra tid 08:31 til tid 08:34. Betyr dette at hun har bare stått og ventet i tre minutter? :((
Er dritt skuffet. Hadde alltid trodd og mener å ha sett tidligere at de først sjekker flere biler og så tar neste runde for å fullføre jobben for de som ikke har betalt/ glemt urskiva. Lurer på om jeg har noen sjanse for å klage på saken? Har noen erfaringer?

Endret av IdaSal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Null prosent sjanse for at den klagen blir innvilga. Betal og legg det bak deg. 300 er jo ikke så mye. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jetg stusser mer på at en en 7-åring får ansvaret for en toåring alene hjemme 

Anonymkode: b7c23...9e3

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jetg stusser mer på at en en 7-åring får ansvaret for en toåring alene hjemme 

Anonymkode: b7c23...9e3

Hørt om Corona? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, IdaSal said:

I dag morges tidlig på morgen med to barn på sju og to som jeg har forlatt hjemme i disse koronatider... Jeg kjørte til butikken for å kjøpe kanel. Det er gratis parkering i to timer på parkeringsplassen, men glemte dessverre å stille urskiva. Var knapt 5 min i butikken og da jeg var tilbake så jeg parkeringsvakten rett etter å ha blitt ferdig med å skrive ut boten på 300 kroner. :( På lappen står fra tid 08:31 til tid 08:34. Betyr dette at hun har bare stått og ventet i tre minutter? :((
Er dritt skuffet. Hadde alltid trodd og mener å ha sett tidligere at de først sjekker flere biler og så tar neste runde for å fullføre jobben for de som ikke har betalt/ glemt urskiva. Lurer på om jeg har noen sjanse for å klage på saken? Har noen erfaringer?

Kjipt, men sånn er reglene dessverre. De er på hugget de som passer på slike plasser.

Erfaring tilsier at du ikke kommer noen vei, overhodet. Vakten har tatt bilde av bilen din med manglene skive/ikke stilt skive.

Anonymkode: 47fba...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så redd for corona at du lar en toåring (!!!) være alene hjemme er det sjokkerende at du drar på butikken for å kjøpe én ting... 

Betalt boten din. Du brøt retningslinjene. Og det private parkeringsselskapet har også folk som gjør jobben sin for å ha en lønn i disse dager. 

 

Anonymkode: e243c...87b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdiktet. Hvem fanden MÅ ha kanel?

Anonymkode: bd2b5...404

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken av argumentene dine mener du gjør at du ikke trenger å følge parkeringsreglene?

- At det pågår en pandemi?
- At det var tidlig på morgenen?
- At ungene dine var alene hjemme?
- At du måtte ha kanel?
- At du skulle "bare"?
- At parkeringsvakten ikke ventet lenge nok? (hva er lenge nok?)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta det som en lærepenge da, hvorfor bruke energi på det i det hele tatt, husk å still urskiva de så har du alt på stell. Bot er for at man skal lære av det. Ikke ta det personlig, og heller ikke bruk tid på de som jobber med det, de er bare satt der til å hjelpe mennesker til å bli lovlydig, glem i utgangspunkt offentlige tjeneste mennesker, aldri bli venn med en sånn person, men lev du ditt liv, og glem å skrive her, det er idag dagen er. Din dag. Bruk tiden på mer fornuftig enn å gidd å skrive her, tidsfordriv som bare fører til håpløshet, ingen identitet, bare uekthet. 

Anonymkode: 36a5e...991

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdiktet. Hvem fanden MÅ ha kanel?

Anonymkode: bd2b5...404

To barn som ikke vil spise grøten sin uten kanel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er så redd for corona at du lar en toåring (!!!) være alene hjemme er det sjokkerende at du drar på butikken for å kjøpe én ting... 

Betalt boten din. Du brøt retningslinjene. Og det private parkeringsselskapet har også folk som gjør jobben sin for å ha en lønn i disse dager. 

 

Anonymkode: e243c...87b

Toåringen var ikke alene. Slutt å utelate ting for å være mer drama. Du er en sånn som gjør en fjær til fem høns  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsporinger er visstnok ikke lov her på forumet, men det virker ikke som akkurat den regelen håndheves.

Kjedelig med bot, men du må nok bare svelge den der. Husk at hvis du skulle finne på å klage, så betal boten likevel, så du slipper tilleggsgebyrer.

Anonymkode: 47fba...432

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, IdaSal skrev:

To barn som ikke vil spise grøten sin uten kanel ;)

Da feiler du så til de grader.

Anonymkode: bd2b5...404

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, IdaSal skrev:

To barn som ikke vil spise grøten sin uten kanel ;)

Da får de la være å spise grøt da...

Anonymkode: 302a9...e7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, IdaSal skrev:

Hørt om Corona? 

Corona gjør det likevel ikke greit å reise fra en 2 og 7 åring. 

Anonymkode: 30f68...44d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, IdaSal skrev:

I dag morges tidlig på morgen med to barn på sju og to som jeg har forlatt hjemme i disse koronatider... Jeg kjørte til butikken for å kjøpe kanel. Det er gratis parkering i to timer på parkeringsplassen, men glemte dessverre å stille urskiva. Var knapt 5 min i butikken og da jeg var tilbake så jeg parkeringsvakten rett etter å ha blitt ferdig med å skrive ut boten på 300 kroner. :( På lappen står fra tid 08:31 til tid 08:34. Betyr dette at hun har bare stått og ventet i tre minutter? :((
Er dritt skuffet. Hadde alltid trodd og mener å ha sett tidligere at de først sjekker flere biler og så tar neste runde for å fullføre jobben for de som ikke har betalt/ glemt urskiva. Lurer på om jeg har noen sjanse for å klage på saken? Har noen erfaringer?

Ring barnevernet og fortell, jeg har hørt at de er gode på sånne parkeringsklagesaker.

Anonymkode: 86fda...a92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, IdaSal skrev:

Hørt om Corona? 

Ja. Det er ingen unnskyldning for å forlate barna hjemme alene. Og så for kanel, var det virkelig så viktig å skaffe seg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, IdaSal skrev:

I dag morges tidlig på morgen med to barn på sju og to som jeg har forlatt hjemme i disse koronatider... Jeg kjørte til butikken for å kjøpe kanel. Det er gratis parkering i to timer på parkeringsplassen, men glemte dessverre å stille urskiva. Var knapt 5 min i butikken og da jeg var tilbake så jeg parkeringsvakten rett etter å ha blitt ferdig med å skrive ut boten på 300 kroner. :( På lappen står fra tid 08:31 til tid 08:34. Betyr dette at hun har bare stått og ventet i tre minutter? :((
Er dritt skuffet. Hadde alltid trodd og mener å ha sett tidligere at de først sjekker flere biler og så tar neste runde for å fullføre jobben for de som ikke har betalt/ glemt urskiva. Lurer på om jeg har noen sjanse for å klage på saken? Har noen erfaringer?

Fra en parkerer til må ha betalt har en i følge parkeringsreglene 3 minutter på seg. Derav at vakten har satt på den tiden siden personen teller "3min for sent ute til å betale" fra ankomsten til vakten. Hadde du komt tilbake innen den tiden kunne du sluppet unna. 

Anonymkode: fa37e...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva barnevernet hadde sagt til dette? Du kan bli dømt for å ha satt barna i en hjelpeløs situasjon! Er et eksempel i Norge hvor mor har blitt dømt for å ha etterlatt barna hjemme alene, med støtte søsken som passet de små.

Anonymkode: 88685...93c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...