AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Ser innimellom på forumet her at kvinner ønsker en moden mann. Problemet er at menn ikke er moden nok, sier mange. Mitt spørsmål går derfor til kvinnene her; hva legger du i en moden mann? Jeg kan være moden på noen områder, mindre moden på andre områder, er jeg da en mindre moden mann? Jeg synes dette begrepet er så uspesifisert og abstrakt. Det blir kastet ut i en setning uten noen mer, og da synes jeg det mister tyngde. Anonymkode: caf17...cb8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 For min del er det en mann som er trygg og trofast, som er ferdig med å se etter noe bedre. Som er ferdig med barn, fordi det er jeg, en som er ute etter et likeverdig men også lekent forhold. En som er åpen seksuelt. En som har egne hobbyer og gjerne er med kamerater, men at plattformen i livet er vårt forhold. Men det viktigste er at han fortsatt kan være barnslig, ikke ta alt blodseriøst. Dette er min definisjon da. Anonymkode: f9a1d...3c5 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 Moden i mine øyne har ikke noe med alder å gjøre. Da er du reflektert, ansvarsbevisst, kan ta avgjørelser og kommunisere på en ordentlig og voksen måte. Du er ferdig med å leke og du vet hva du vil, men du kan også være barnslig og leken. Du klarer å se helhelten og løsninger uten å reagere aggressivt i uenigheter osv..
annebanane Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Legger to ulike betydninger i det. 1) Moden mann = en eldre mann, fra rundt 50 og oppover. Ofte noe jeg ser menn selv signere med. 2) En mann som er moden = en som er mentalt voksen på viktige punkter i livet. Mye av hva @Mysticgirl beskriver. 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #5 Skrevet 9. april 2020 Moden for meg er en reflektert, oppegående mann som er selvstendig og kan gjøre husarbeid/matlaging(vanlige basisting). En person som forstår hva som er passende og upassende å si/gjøre. Som kan være barnslig i humor. Har egentlig ikke så mye med alder å gjøre, men merker det er stor forskjell i andelen "modne" menn i alderen 18-22 som fra menn over 25. En moden mann trenger ikke å ha hus, bil etc, det går mer på refleksjon, at de klarer å styre egne følelser, har selvinnsikt osv. Anonymkode: 982af...c66 2
Gjest vanSteike Skrevet 9. april 2020 #6 Skrevet 9. april 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt spørsmål går derfor til kvinnene her; hva legger du i en moden mann? Anonymkode: caf17...cb8 Er selv mann, men tillater meg å svare: Veldig mange kvinner bruker uttrykket "umoden" nedsettende om en mann som ikke vil det samme som henne på det tidspunktet hun vil det. Hvis hun f.eks. vil ha et seriøst forhold og han er mer tilbakeholden, da er han "umoden" — selv om det overhodet ikke er noe umodent å ville vente med noe seriøst til man er klar for det, snarere tvert imot. Det er viktig å forstå at uttrykk som "umoden" eller "ikke moden" ofte ikke faktisk betyr det motsatte av "moden"...
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #7 Skrevet 9. april 2020 Det er en som tjener bra og eier egen bolig, og ikke lenger har noen interesser som gir ham særpreg. Anonymkode: 94993...351
Trolltunge Skrevet 9. april 2020 #8 Skrevet 9. april 2020 (endret) Moden mann er for meg en som uten mas tar sin del av ansvaret for alt av plikter, og som også er i stand til å ta et sosialt ansvar for alt fra at et forhold fungerer til å ivareta andre rundt seg. Altså det motsatte av å skyve ansvar over på andre og være egoistisk og kun opptatt av egne behov. En moden mann ser sitt i at ting skal fungere, lar ikke andre stå alene med det som ikke er så gøy å gjøre og ser sin rolle i hva som fungerer og ikke. Han vurderer de tilbakemeldinger han får seriøst og er i stand til å reflektere over dem, for han er i stand til å sette seg inn i andres ståsted og se egne ord og handlinger "utenfra", ikke slik han mente det, men slik det ble oppfattet. Han er også i stand til å argumentere saklig for seg dersom han er uenig (ikke bare kalle andre teit, barnslig og dum om de ser ting på annen måte), og til å beklage dersom han ser at han har sagt eller gjort noe som ikke var greit. En moden mann kan også være vill, gal, barnslig og leken, men ikke på bekostning av dem han bryr seg om. Han gamer ikke til langt på natt med baby i hus, og lar samboer /kone slite seg ut fordi han heller vil ha det gøy enn å ta sin del av ansvaret. Han blir skuffet dersom en planlagt tur med gutta går i vasken fordi kona er syk, og ikke er i stand til å ta seg av barna, men han ser det som selvfølgelig å droppe turen da. Han vet at dersom han ikke tar sin del av ansvaret vil det falle på en annen, og han har ikke samvittighet til å være så egoistisk. Rett og slett fordi han er voksen. Moden. Ansvarlig. En moden mann feiler også, men er i stand til å skjønne det, og rette opp. En umoden mann står seg selv nærmest, og bryr seg ikke om at egen oppførsel går utover andre. Det er andre som er teit og vanskelig når han får kritikk, uansett hvor berettiget. Endret 10. april 2020 av Trolltunge 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå