Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I all kjedsomhet har jeg skaffa meg appen. Hvem er gøy å følge der synes dere? Trenger tips.. 

Anonymkode: fe03c...3e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den som blir fulgt på TikTok er først og fremst deg. Du kan ikke gjøre noe i en app eller på nett uten å bli sporet, men det er bedre å bli sporet av USA enn dikaturet Kina.

Anonymkode: 78365...931

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den som blir fulgt på TikTok er først og fremst deg. Du kan ikke gjøre noe i en app eller på nett uten å bli sporet, men det er bedre å bli sporet av USA enn dikaturet Kina.

akkurat hva er det jeg skal være redd for her? at de sporer hvilke tiktok-videoer jeg ser på? 😁

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Paranoid? 🤪

Anonymkode: 22b82...859

• Liker 2
Skrevet

Når man legger ut noe på tiktok som er offentlig, kan den ende opp på "for you" siden (første videoen du ser når du åpner tiktok) bla ned på "for you" siden. Der kommer de mest populære, original og muligens morsomste tiktok videoene opp og kun "de beste" videoen kommer dit og blir "kjent" liksom. om det ga mening. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

akkurat hva er det jeg skal være redd for her? at de sporer hvilke tiktok-videoer jeg ser på? 😁

Ja, det sammen med alt det andre de samler inn gjennom appen og nettsidene sine. Det er ille nok å bruke en app fra et diktatur hvor selskaper er pålagt å forsyne myndighetene med informasjon, og det er ikke helt uten grunn at kinesiske selskaper ikke får lov til å bygge ut 5G og lignende i flere land. Så kan du legge til at du neppe har lyst til å støtte deres sensur (bl.a av videoer som viser handicappede idrettsutøvere, for det vil man ikke ha noe av i Kina, eller videoer som omhandler minoritetene som settes i det som i praksis er konsetrasjonsleire i landet).

Så nei, frykten er ikke at det sitter en kineser og følger med på hvilke videoer du ser på. Det tar algoritmene seg av. Det handler om du vil bidra til å gi Kina enda mer makt gjennom overvåkning og spionasje, eller om du vil være en motvekt ved å holde privatlivet ditt nettopp privat i den grad det lar seg gjøre. Personlig har jeg aldri sett noe på TikTok som er morsomt eller viktig nok til å betale for det med masse privat info om meg selv.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

KG ser IP-adressen din de også hvis de vil -så du er ikke trygg her heller :P

Anonymkode: 52d34...3c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

KG ser IP-adressen din de også hvis de vil -så du er ikke trygg her heller :P

Anonymkode: 52d34...3c0

IP-adressen din er det minste problemet. Den sier hvor du bor osv, men det er det i utgangspunktet bare nettleverandøren din som vet. Tipper at flertallet her inne har brukt Gmail-adressen sin når de har registrert seg, og den består oftest av det faktiske navnet til folk. Moderatorene kan når som helst sjekke hvilken bruker som har postet som anonym, og det er så vidt jeg vet ingen kontroll f.eks i form av at administrator får automatisk beskjed når noen gjør det. Men nysgjerrige moderatorer er ikke det virkelige problemet, du godtar hundrevis av cookies som samler inn veldig mye mer enn du har lyst til å vite.

Noen praktiske tips: bruk Firefox, Duckduckgo, Cliqz og andre nettlesere og bruk privat surfing når du logger inn på et forum. Bruk gjerne en helt egen nettleser til Facebook. På mobil, bruk nettsider i stedet for apper. Det er ingen god grunn til å bruke Facebook, IMDB osv som apper som tar plass og får tilgang til gud vet hva på telefonen din. Bruk slike tjenester fra en noenlunde sikker nettleser, dvs Brave, Firefox osv. Unngå Google om du kan.

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke vær så sikker på det...

Anonymkode: 3f1e8...8c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...