AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Forrige datingforhold endte med at fyren "stonewall´et" meg. Jeg ønsket selvfølgelig closure etter flere uker med forvirring og frustrasjon. Jeg ringte ham én gang, men null svar. Ved et tilfeldig møte samme kveld (og da mener jeg VELDIG tilfeldig, da han bor ved en kollektiv tjeneste (og vi bor på et veldig lite sted)) grep jeg sjansen til å få en prat sammen. Han hadde selvfølgelig ikke tid da. Samme kveld fikk jeg melding hvor han uttrykte at han ikke likte at jeg sto uanmeldt på døren hans - og vred seg nok en gang unna praten. Jeg ser at dette kan misforstås. Men hadde jeg stått uanmeldt på døren hans hadde jeg selvfølgelig ringt på! Noe jeg ikke gjorde. Jeg har ikke sagt et eneste ord siden (annet enn at jeg svarte ham på meldingen og fortalte anledningen jeg var der i). Har jeg sett ham på gaten i tiden etterpå, har jeg snudd meg tvert og gått motsatt vei eller oversett ham. Jeg er så redd for at at han kan ha svertet meg til andre når folk har spurt hvorfor vi ikke er sammen lenger. Jeg er så redd for å være "hun gærne". Jeg vet hvordan andre gutter har betegnet jenter som "gærne" fordi de enten har konfrontert vedkommende eller lignende. Er det noen her som har havnet i en uheldig situasjon eller blitt betegnet som "gærn" fordi dere har ønsket closure el.? Eventuelt hvordan håndterte dere det? Noen som har tips til hvordan håndtere dette ved senere anledninger hvor vi kommer til å være på samme sted? Hilsen frustrert og lei seg. Anonymkode: 88dd1...4c1 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 Hvorfor er det så viktig hva andre tror? Mest sannsylig tror ikke folk på denne type mennesker 100% uansett. Mest sannsynlig føler han at han er så attraktiv at han har fått en stalker - deg. Innimellom får du ikke noen closure fordi det ikke er noe der. Det er nok så enkelt at han bare ikke følte det var noe å satse på og hadde fått det han måtte ønske før turen gikk videre. Jeg er mest sannsynlig hu gærne innimellom jeg også, og hvis det er det de ønsker å tenke om meg så får de kjøre på! Jeg vet hvem jeg er og de som kjenner meg vet hvem jeg er, og det er godt nok for meg. Anonymkode: ccee9...507 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 Jeg og hadde en gang et veldig behov for closure av en som sto meg nær. Det endte i hendelser som jeg helt klart vil tro at utad gjør meg til "hun gærne". Men vet du, jeg bryr meg ikke noe særlig om det lenger. Jeg har venner som har fulgt meg hele veien, som vet alt jeg gjorde og ikke gjorde.. hva som lå bak handlingene som nå virker bak mål. Vennene mine har fortalt meg hvor stolt de er for at jeg turte.I dag ser jeg at jeg kunne gjort en del ting annerledes, men der og da hadde jeg det så grusomt vondt at ingenting annet ga mening. Har også kjent andre som er i samme situasjon som det du beskriver, og aldri sett på dem som gærne for det. Jeg vet hva som ligger bak, at det på ingen måte er stalking - men et behov for å få det bedre inni seg. Legge det som har vært bak seg på en penere måte. De jeg tenker det er noe galt med er de som ikke åpner for å gi den siste samtalen. De som står og ser hvor vondt du har det, men ikke gir deg noen usle små minutter av sin tid så du kan reise deg igjen. Om de skal komme å si at den som ønsker en closure for å få tilbake livet sitt er gæren - da må de være rimelig usympatiske av seg. Jeg har i hvert fall etter mine egne erfaringer forstått at det er viktig å gi folk den siste samtalen, gi dem rom for å forstå og å få en avklart avslutning. Beklager at dette ble veldig rotete, jeg har fått en veldig trist beskjed angående et nært familiemedlem og hodet mitt er egentlig et helt annet sted - men ville bare svare fordi jeg kjente meg så godt igjen i det du skriver. Ikke tenk på hva andre tenker, du er ikke gæren og vi er mange som har vært der du er nå ❤️ Anonymkode: 6c520...882 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Nei, dette var ingenting. Det var jo, som du sier, tilfeldig at du var i nabolaget hans da. Så hvis han vil innbille seg at du forfulgte han, får det bli hans problem. Jeg tror ikke han vil forsøke å spre et falskt rykte om deg for det der, unntatt hvis han er veldig høy på seg selv, og en drittsekk. Han har uansett ikke behandlet deg bra som ikke kunne gi deg en closure. Men nå er det bare for deg å ikke bry deg om fyren. Støter du på han kan du bare nikke kort. Vær høflig, men distansert. Anonymkode: da827...d84 1
Rosatoast Skrevet 9. april 2020 #5 Skrevet 9. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Forrige datingforhold endte med at fyren "stonewall´et" meg. Jeg ønsket selvfølgelig closure etter flere uker med forvirring og frustrasjon. Jeg ringte ham én gang, men null svar. Ved et tilfeldig møte samme kveld (og da mener jeg VELDIG tilfeldig, da han bor ved en kollektiv tjeneste (og vi bor på et veldig lite sted)) grep jeg sjansen til å få en prat sammen. Han hadde selvfølgelig ikke tid da. Samme kveld fikk jeg melding hvor han uttrykte at han ikke likte at jeg sto uanmeldt på døren hans - og vred seg nok en gang unna praten. Jeg ser at dette kan misforstås. Men hadde jeg stått uanmeldt på døren hans hadde jeg selvfølgelig ringt på! Noe jeg ikke gjorde. Jeg har ikke sagt et eneste ord siden (annet enn at jeg svarte ham på meldingen og fortalte anledningen jeg var der i). Har jeg sett ham på gaten i tiden etterpå, har jeg snudd meg tvert og gått motsatt vei eller oversett ham. Jeg er så redd for at at han kan ha svertet meg til andre når folk har spurt hvorfor vi ikke er sammen lenger. Jeg er så redd for å være "hun gærne". Jeg vet hvordan andre gutter har betegnet jenter som "gærne" fordi de enten har konfrontert vedkommende eller lignende. Er det noen her som har havnet i en uheldig situasjon eller blitt betegnet som "gærn" fordi dere har ønsket closure el.? Eventuelt hvordan håndterte dere det? Noen som har tips til hvordan håndtere dette ved senere anledninger hvor vi kommer til å være på samme sted? Hilsen frustrert og lei seg. Anonymkode: 88dd1...4c1 Hvorfor skal du bry deg om hva andre tenker? Du vet jo fint sannheten selv, hva andre tenker burde jo du (og alle andre) drite langt i. Unnskyld meg, men man kommer faktisk ingen plass her i livet, hvis man skal gruble på disse tingene. Det knekker deg sakte, men sikkert. Bare drit i hele situasjonen og hele fyren, kom deg videre. Opprett deg profiler på Tinder o.l og prat med nye folk, og blokker hele fyren på alt av SoMe og telefonen din. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #6 Skrevet 9. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Forrige datingforhold endte med at fyren "stonewall´et" meg. Jeg ønsket selvfølgelig closure etter flere uker med forvirring og frustrasjon. Jeg ringte ham én gang, men null svar. Ved et tilfeldig møte samme kveld (og da mener jeg VELDIG tilfeldig, da han bor ved en kollektiv tjeneste (og vi bor på et veldig lite sted)) grep jeg sjansen til å få en prat sammen. Han hadde selvfølgelig ikke tid da. Samme kveld fikk jeg melding hvor han uttrykte at han ikke likte at jeg sto uanmeldt på døren hans - og vred seg nok en gang unna praten. Jeg ser at dette kan misforstås. Men hadde jeg stått uanmeldt på døren hans hadde jeg selvfølgelig ringt på! Noe jeg ikke gjorde. Jeg har ikke sagt et eneste ord siden (annet enn at jeg svarte ham på meldingen og fortalte anledningen jeg var der i). Har jeg sett ham på gaten i tiden etterpå, har jeg snudd meg tvert og gått motsatt vei eller oversett ham. Jeg er så redd for at at han kan ha svertet meg til andre når folk har spurt hvorfor vi ikke er sammen lenger. Jeg er så redd for å være "hun gærne". Jeg vet hvordan andre gutter har betegnet jenter som "gærne" fordi de enten har konfrontert vedkommende eller lignende. Er det noen her som har havnet i en uheldig situasjon eller blitt betegnet som "gærn" fordi dere har ønsket closure el.? Eventuelt hvordan håndterte dere det? Noen som har tips til hvordan håndtere dette ved senere anledninger hvor vi kommer til å være på samme sted? Hilsen frustrert og lei seg. Anonymkode: 88dd1...4c1 hun gærne lurer aldri på om hun er den gærne Så du har intet å frykte og han har seff ikke noe å sverte deg med. Anonymkode: ebf0b...02c 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #7 Skrevet 9. april 2020 Jeg skjønner ikke helt dette. Stod du uanmeldt på døren hans eller gjorde du ikke? Og er det det eneste du har gjort for å bli kalt "hun gærne"? Det må nok litt mer til for å havne der. Anonymkode: 6c641...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #8 Skrevet 9. april 2020 Jeg tror du bør begynne å følge den gamle, gode regelen - "hvis han liker deg, så vet du det. Gjør han det ikke, så er du forvirret". Så disse "ukene med forvirring" ER jo en avvisning. Det er kanskje ikke den typen avvisning han burde ha gitt. Men hva han burde og ikke burde er ikke egentlig opp til deg, da vi ikke kan kontrollere andre mennesker. Det er bare en manglende avvisning for en som ikke tar signaler. Så ja, for ham er du nok litt intens (ikke nødvendigvis "gæren"). Mest for egen del tenker jeg at du bør droppe å bruke mye energi på menn som tydeligvis er såpass ambivalente. Dating skal ikke være vanskelig. Anonymkode: abf34...7f3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #9 Skrevet 9. april 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Forrige datingforhold endte med at fyren "stonewall´et" meg. Jeg ønsket selvfølgelig closure etter flere uker med forvirring og frustrasjon. Jeg ringte ham én gang, men null svar. Ved et tilfeldig møte samme kveld (og da mener jeg VELDIG tilfeldig, da han bor ved en kollektiv tjeneste (og vi bor på et veldig lite sted)) grep jeg sjansen til å få en prat sammen. Han hadde selvfølgelig ikke tid da. Samme kveld fikk jeg melding hvor han uttrykte at han ikke likte at jeg sto uanmeldt på døren hans - og vred seg nok en gang unna praten. Jeg ser at dette kan misforstås. Men hadde jeg stått uanmeldt på døren hans hadde jeg selvfølgelig ringt på! Noe jeg ikke gjorde. Jeg har ikke sagt et eneste ord siden (annet enn at jeg svarte ham på meldingen og fortalte anledningen jeg var der i). Har jeg sett ham på gaten i tiden etterpå, har jeg snudd meg tvert og gått motsatt vei eller oversett ham. Jeg er så redd for at at han kan ha svertet meg til andre når folk har spurt hvorfor vi ikke er sammen lenger. Jeg er så redd for å være "hun gærne". Jeg vet hvordan andre gutter har betegnet jenter som "gærne" fordi de enten har konfrontert vedkommende eller lignende. Er det noen her som har havnet i en uheldig situasjon eller blitt betegnet som "gærn" fordi dere har ønsket closure el.? Eventuelt hvordan håndterte dere det? Noen som har tips til hvordan håndtere dette ved senere anledninger hvor vi kommer til å være på samme sted? Hilsen frustrert og lei seg. Anonymkode: 88dd1...4c1 Du, hvor gammel er du , seriøst intressert er jeg Anonymkode: 18bf7...c76
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #10 Skrevet 9. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du, hvor gammel er du , seriøst intressert er jeg Anonymkode: 18bf7...c76 Sikkert ikke kjempegammel ettersom hun bruker ord som stonewalling og closure. På den andre siden muligens Sex and the City-generasjonen og ikke direkte ung. Men vil tro hun også snakker om babydusjer. Anonymkode: 7d1b8...189
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #11 Skrevet 9. april 2020 Denne tråden har irritert meg siden i går. Hele greia går på om HUN er den gærne eller ei, basert på plutselig ignorering fra en hun har datet. Hva slags oppførsel er dette, egentlig?! Hvordan ble det slik at gutter/menn syns at en plutselig og fullstendig ignorering av et annet menneske er en ok måte å ende et (gryende) forhold på?! Jeg er 40+ og ville VIRKELIG blitt ‘hun gærne’ om jeg hadde blitt utsatt for noe slikt. Hvor er anstendigheten blitt av?! Det er jo helt kurant å si til noen at det dessverre ikke fungerer. Feiginger! Anonymkode: 4f912...476 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #12 Skrevet 9. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden har irritert meg siden i går. Hele greia går på om HUN er den gærne eller ei, basert på plutselig ignorering fra en hun har datet. Hva slags oppførsel er dette, egentlig?! Hvordan ble det slik at gutter/menn syns at en plutselig og fullstendig ignorering av et annet menneske er en ok måte å ende et (gryende) forhold på?! Jeg er 40+ og ville VIRKELIG blitt ‘hun gærne’ om jeg hadde blitt utsatt for noe slikt. Hvor er anstendigheten blitt av?! Det er jo helt kurant å si til noen at det dessverre ikke fungerer. Feiginger! Anonymkode: 4f912...476 Det sier jo seg selv at, normale folk ender ikke et forhold ved å ignorere noen. Har opplevd det samme selv og han var ikke så veldig ressursterk som person... Anonymkode: 6d730...022 1
Gjest vanSteike Skrevet 9. april 2020 #13 Skrevet 9. april 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Forrige datingforhold endte med at fyren "stonewall´et" meg. Jeg ønsket selvfølgelig closure etter flere uker med forvirring og frustrasjon. Jeg ringte ham én gang, men null svar. Ved et tilfeldig møte samme kveld (og da mener jeg VELDIG tilfeldig, da han bor ved en kollektiv tjeneste (og vi bor på et veldig lite sted)) grep jeg sjansen til å få en prat sammen. Han hadde selvfølgelig ikke tid da. Samme kveld fikk jeg melding hvor han uttrykte at han ikke likte at jeg sto uanmeldt på døren hans - og vred seg nok en gang unna praten. Jeg ser at dette kan misforstås. Men hadde jeg stått uanmeldt på døren hans hadde jeg selvfølgelig ringt på! Noe jeg ikke gjorde. Jeg har ikke sagt et eneste ord siden (annet enn at jeg svarte ham på meldingen og fortalte anledningen jeg var der i). Har jeg sett ham på gaten i tiden etterpå, har jeg snudd meg tvert og gått motsatt vei eller oversett ham. Jeg er så redd for at at han kan ha svertet meg til andre når folk har spurt hvorfor vi ikke er sammen lenger. Jeg er så redd for å være "hun gærne". Jeg vet hvordan andre gutter har betegnet jenter som "gærne" fordi de enten har konfrontert vedkommende eller lignende. Er det noen her som har havnet i en uheldig situasjon eller blitt betegnet som "gærn" fordi dere har ønsket closure el.? Eventuelt hvordan håndterte dere det? Noen som har tips til hvordan håndtere dette ved senere anledninger hvor vi kommer til å være på samme sted? Hilsen frustrert og lei seg. Anonymkode: 88dd1...4c1 Korrekt svar: Du kan slappe helt av. For det første er det lett å overvurdere hvor mye andre tenker på akkurat deg. Folk tenker mye mindre på deg, både på godt og på vondt, enn det som er naturlig å forestille seg. For det andre er det han eventuell kunne fortelle om deg, ut fra det du forteller, rett og slett ikke en god "hun gærne"-historie. Ingen vil si «Næh!!! Gjorde hun virkelig det???» når de blir fortalt det du beskriver. Historier må være litt juicy for å få veigrep. Dette er ikke en juicy historie.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå