Gå til innhold

Den nye skolehverdagen 27 april!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tror dere det blir organisert ? Kjenner jeg er spent på dette. Det blir ikke back to normal selv om ungene 1-4 klasse på skolen igjen. 

Anonymkode: 0c4e6...314

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det blir halve klasser og halve dager for hver av dem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir nok ingen gøy skoledag for elevene tror jeg. Ser for meg mye venting og voksne som minner på regler, usikker på hva læringsutbyttet blir. Blir helt sikkert spesielt å komme på skolen for å være sosial, men så er ikke det lov å være sosial på den måten barn er sosiale på. Skjønner ikke hvor små grupper de ser for seg, er jo rart hvis resten av samfunnet ikke kan være sammen i større grupper enn på 5, mens på skolene er det lov. Men gleder meg til å se de smittevern regla som skal trygge alle barn, foreldre og ansatte, for det har de jo sagt skal være på plass først, så de må nok ha noen veldig gode ideer de ikke har fortalt om ennå. Ellers så er de veldig naive da, evt, ikke helt ærlige. Vi får nå se da.

Anonymkode: 08180...d23

• Liker 2
Skrevet

Tror det blir mye uteskole. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror dere det blir fulle dager på dem? 

AnonymBruker
Skrevet

Her har nesten halvparten av de 300 1.-4. klassingene skoleskyss, så jeg tror ikke det blir mange halve dager, men kanskje heller noen dager hver? Mye uteskole, og friminutt til ulik tid, tape på gulvet og enkle pulter sikkert, og de skal vaske sin egen pult og utstyr selv.

Anonymkode: 25481...1d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har de tenkt på skoleskyss? Vil det gå buss? 

Anonymkode: 432e3...b95

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har fått beskjed om at busselskapet er klare til å starte med skoleskyss igjen. Håper de sender store busser :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss tenker de i alle fall på buss og må legge opp skolen så ca 100 unger kan ta buss

Anonymkode: 25481...1d3

AnonymBruker
Skrevet

Håper den avlyses.

Anonymkode: 89887...be2

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer til å bli rart, bare noen klasser på VGS som kommer på skole. Har VG 3, så jeg er på plass den 27. Lurer på når de andre klassene får begynne. 

Anonymkode: 2a8e6...733

AnonymBruker
Skrevet

Uavhengig av hvor vanskelig det blir, og uavhengig om man får til perfekte forhold for smittevern, så må vi altså åpne. Vi kan ikke stenge ned og mure oss inne. Det går jo ikke rett og slett. Når det snakkes om at vi skal holde stengt til vi får en vaksine så lurer jeg på hvilken planet enkelte lever på

Anonymkode: 73ad0...95e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste på nrk at alle barn med f.eks astma eller diabetes, eller de som har dette i familien, ikke skal tilbake på skolen nå. Det betyr at kanskje 25% av alle elever i 1.-4- trinn fortsatt skal ha hjemmeundervisning etter 27.april. 

Det blir en vanvittig logistikk for skolene og følge opp noen elever her og noen der, og kanskje samme klasse spredt utover flere klasserom. 

Anonymkode: 4815b...ec5

AnonymBruker
Skrevet

Jaggu bra vi kommer i gang igjen.  Nytter ikke å sitte inne å vente på at ting går over. Vi må la viruset gjøre seg ferdig,ellers blir vi aldri kvitt det

Anonymkode: 50b2d...49b

Skrevet

Om alle barna får en slik beskyttet atmosfæreball, eller vent, alle i i hele verden. Først da vil det være trygt å leve igjen. 😱😂

AnonymBruker
Skrevet

Tror det går fra vondt nå til verre for elever, foreldre og lærere. Som lærer på småtrinnet har jeg jobbet laaaaaange dager for å ha en viss kvalitet på hjemmeskolen for elevene. Det er skikkelig krevende for oss, barna og de hjemme. Jeg savner elevene mine, og ikke minst å ha et klart skille mellom jobben min med elevene min og barna mine hjemme. Det har vært en vanskelig kombinasjon. 

Nå er det ingen som helt vet hvordan vi skal ha barnehage og skole, men ser for meg et logistikkjør uten like. Vi kan vel ikke sende alle barn i barnehagen likt og hele dagen? Regner med at jeg nå må jobbe på skolen hele dagen for å få det til å gå opp, noe som ikke vil fungere om jeg ikke kan ha ungene mine fullt i barnehagen. Og hvem skal ha hjemmeundervisning med de elevene som ikke skal på skolen? 

For ikke å nevne at det er helt UMULIG å overholde smittevernregler med ungene. Vi har ikke plass til at noen få skal være i garderoben samtidig, og hvem skal vaske ned toalett etter hver elev? Hvordan skal jeg hjelpe dem fra to meter. Det blir jo fra foran i klasserommet på skjerm... Da er vi omtrent like langt. Og hvem skal vaske ned lekeapparatene mellom elevene? Ser ikke at dette blir noe bedre for noen av oss, dessverre. 

Anonymkode: d01be...662

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvordan vi skal forholde oss til elever som ikke hører etter eller følger beskjeder.

Anonymkode: 3a9e2...c24

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurerF på hvordan vi skal forholde oss til elever som ikke hører etter eller følger beskjeder.

Anonymkode: 3a9e2...c24

Hva med å finne fram den gode gamle meterstokken ? evt. bare sende de hjem en uke eller to til foreldrene.

Anonymkode: e7ea5...429

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det blir en vanvittig logistikk for skolene og følge opp noen elever her og noen der, og kanskje samme klasse spredt utover flere klasserom. 

Men du... Det er akkurat slik det er i dag. Noen er på skolen, de fleste hjemme. Og det går tydeligvis 

Anonymkode: 73ad0...95e

Skrevet

Enten må man innrømme at smittevernstiltak og full skole ikke fungerer, eller så må man gjør det på en måte som gjør at vi endrer skoledagen. De færreste skolebygninger i Norge har kapasitet til å både ha fullt elevantall og samtidig følge nåværende smittverntiltak. På vår skole vil det være umulig å få til, uten at deler av elevmassen er hjemme. Det samme gjelder forøvrig arbeidsrommene til oss som jobber der.

• Opprett ny...