AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 Jeg synes at det siste året har menstruasjonen vært litt rar, eller vanskelig å finne rett ord. Jeg får den hver mnd regelmessig, men jeg blør kanskje i 2 dager, men ikke sååå mye, også er det litt av og på. Har vært hos lege og tatt blodprøve for overgangsalder og fikk svar at jeg ikke er i den. Mamma kom i den etter fylte 50. Så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal slappe av? Jeg klarer ikke. Jeg er så redd. Anonymkode: 7b6cd...b22
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 Mensen kan begynne å tulle flere år før man når overgangsalderen. Anonymkode: 09311...e7f 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mensen kan begynne å tulle flere år før man når overgangsalderen. Anonymkode: 09311...e7f Så du tror at min tuller? Anonymkode: 7b6cd...b22
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 Det er vanlig å menstruasjonsforstyrrelser uansett alder. Men uregelmessige blødninger bør sjekkes, ikke pga. mulig overgangsalder (som er usannsynlig i din alder), men pga. underlivskreft. Men hvis du har vært hos lege regner jeg med dette er utelukket. Dersom moren din var over 50 da hun kom i overgangsalder, er det sannsynlig at du vil være på samme alder når det er din tur, det er veldig arvelig. Anonymkode: b6f91...883 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 Jeg er snart 38 år. For et par år siden så gikk menstruasjonen min fra å være 7 dager med normal mengde blødning til å bli 2-3 dager med minimal blødning. Fra den ene mnd til den andre. Moren min var også over 50 år da hun kom i overgangsalderen. Min syklus er ganske så regelmessig, så regner ikke med at det er overgangsalderen, men bare en endring i syklusen. Anonymkode: 71e57...8fa
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #7 Skrevet 9. april 2020 Ppille slutt eller medisiner. Det blir sikkert normalt igjen Anonymkode: f2e7b...4e9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #8 Skrevet 9. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vanlig å menstruasjonsforstyrrelser uansett alder. Men uregelmessige blødninger bør sjekkes, ikke pga. mulig overgangsalder (som er usannsynlig i din alder), men pga. underlivskreft. Men hvis du har vært hos lege regner jeg med dette er utelukket. Dersom moren din var over 50 da hun kom i overgangsalder, er det sannsynlig at du vil være på samme alder når det er din tur, det er veldig arvelig. Anonymkode: b6f91...883 Takk for svar. Jeg går til gynekolog en gang hvert år og i tillegg så tar vi celleprøve. Som sagt vært hos lege og tatt blodprøve mtp overgangsalder, og fikk beskjed at jeg ikke er i den. Så tror nok psyken min spiller litt inn. Anonymkode: 7b6cd...b22
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå