Gå til innhold

Jomfru maria

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan kan Jomfru Maria blitt gravid med gud uten å ha sex? 🙂

Anonymkode: 974ef...a3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting er umulig for Gud 😉

Anonymkode: a5d0c...65d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hun hadde altså sex med gud? 👻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hun hadde altså sex med gud? 👻

Neppe 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har misforstått hele poenget med Jomfru Maria og Jesus. Det var Gud som plasserte Jesus i magen på Jomfru Maria. Hele grunnen til at vi omtaler Maria som Jomfru Maria, er fordi at dersom hun er jomfru og føder Jesus, som er Guds sønn - så blir det troverdig. Hadde Maria ikke vært jomfru, og dermed fått Jesus i magen av Gud, så hadde det ikke vært troverdig. Da hadde folk sagt at det ikke er sant at Jesus er Guds sønn. Men siden Maria var jomfru, og dermed fikk en sønn så blir det troverdig. Da Maria ble gravid, så var det en engel som åpnet seg for henne og sa "frykt ikke, for du skal ha barn med Herren, han skal hete Jesus og han skal frelse verden"

Anonymkode: d9a4e...6e8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har misforstått hele poenget med Jomfru Maria og Jesus. Det var Gud som plasserte Jesus i magen på Jomfru Maria. Hele grunnen til at vi omtaler Maria som Jomfru Maria, er fordi at dersom hun er jomfru og føder Jesus, som er Guds sønn - så blir det troverdig. Hadde Maria ikke vært jomfru, og dermed fått Jesus i magen av Gud, så hadde det ikke vært troverdig. Da hadde folk sagt at det ikke er sant at Jesus er Guds sønn. Men siden Maria var jomfru, og dermed fikk en sønn så blir det troverdig. Da Maria ble gravid, så var det en engel som åpnet seg for henne og sa "frykt ikke, for du skal ha barn med Herren, han skal hete Jesus og han skal frelse verden"

Aha ?

Hvem kan komme med et bevis  her? Var det en gynekolog for 2000 år siden som kan bekrefte at jomfruhinnen var intakt 🤔

(ja jeg vet det er ironisk at det heter "jomfruhinnen " derav navnet jomfru Maria )

Men mer troverdig er det ikke ..som det meste av bibelen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Rogadame skrev:

Aha ?

Hvem kan komme med et bevis  her? Var det en gynekolog for 2000 år siden som kan bekrefte at jomfruhinnen var intakt 🤔

(ja jeg vet det er ironisk at det heter "jomfruhinnen " derav navnet jomfru Maria )

Visst du hadde lest hele bibelen hadde du kanskje komt til troen du også 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Visst du hadde lest hele bibelen hadde du kanskje komt til troen du også 😉

Jeg har det.

Jeg er KRLE lærer.

Nei troen har ikke komt til meg av den grunn ;)

Endret av Rogadame
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Rogadame skrev:

Aha ?

Maria levde på en ortodoks tid, hvor asketiske kretser vokse opp. Det vil si at de ser på sex før ekteskap som er stor synd. Maria ville dermed ikke ha hatt sex før ekteskapet. Det kunne føre til fatale konsekvenser for kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skogen er et godt gjemme sted 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Maria levde på en ortodoks tid, hvor asketiske kretser vokse opp. Det vil si at de ser på sex før ekteskap som er stor synd. Maria ville dermed ikke ha hatt sex før ekteskapet. Det kunne føre til fatale konsekvenser for kvinner.

Homofili er i bibelen beskrevet som en vederstyggelighet, men homofili har alltid eksistert uansett.;)

Jeg syns det er fascinerende at noen kristne ikke tror på historiene  fra gamle testamentet og kaller det overdrevet og avleggs at en storflom kunne skje , at Noah ble 400 år under bronsealderen osv ..Men  historiene fra nye-testamentet om jomfrufødsel og at Jesus kunne gå på vannet er mye mer troverdig 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Homofili er i bibelen beskrevet som en vederstyggelighet, men homofili har alltid eksistert uansett.;)

Jeg syns det er fascinerende at noen kristne ikke tror på historiene  fra gamle testamentet og kaller det overdrevet og avleggs at en storflom kunne skje , at Noah ble 400 år under bronsealderen osv ..Men  historiene fra nye-testamentet om jomfrufødsel og at Jesus kunne gå på vannet er mye mer troverdig 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken deler av bibelen er sant og ikke sant ifølge deg selv?

DVs hva kan tolkes bokstavelig hva kan tolkes billedlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Rogadame skrev:

Hvilken deler av bibelen er sant og ikke sant ifølge deg selv?

DVs hva kan tolkes bokstavelig hva kan tolkes billedlig ?

Jeg tror på alt fordi det står at den hele skrift er innåndet av Gud 🙂 Jeg tror at Den Hellige Ånd har tydningen 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Rogadame skrev:

Jeg skrev ingenting om homofili, hvorfor trakk du det inn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på alt fordi det står at den hele skrift er innåndet av Gud 🙂 Jeg tror at Den Hellige Ånd har tydningen 🙂

Jaha.. Så Noah ble faktisk 400 år? Hva med andre mennesker på bronsealderen da, de ble maks 50-60 år de var heldige ?

Hva tenker du ift at det levde 10 000 milloner mennesker på kloden for 10 000 år siden ? 

Passer ikke inn i skapelsesberetningen akkurat ;)

Endret av Rogadame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev ingenting om homofili, hvorfor trakk du det inn?

Selv om noe ikke var lov , så skjedde det uansett ?

Mtp  sex utenfor  ekteskapet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jaha.. Så Noah ble faktisk 400 år? Hva med andre mennesker på bronsealderen da, de ble maks 50-60 år de var heldige ?

Hva tenker du ift at det levde 10 000 milloner mennesker på kilden for 10 000 år siden ? 

Nå er det ikke meg du svarer til her, men svarer uansett. Jeg tror kanskje at kristne vil tro at Noah ble 400 år og ikke de andre på den tiden, fordi Noah var utvalgt av Gud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om noe ikke var lov , så skjedde det uansett ?

Mtp  sex utenfor  ekteskapet 

Ja, det kan det godt hende at skjedde. Helt sikkert. Men kristne velger å ikke tro det, fordi de tror at Maria fulgte sin tro og ikke utførte sex før ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva tenker du ift at det levde 10 000 milloner mennesker på kilden for 10 000 år siden ? 

Det står at for Gud er 1000 år som en dag og en dag som 1000 år 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...